بیمه تأمین اجتماعی

چطور بیمه تأمین اجتماعی را با موبایل پرداخت کنیم؟


سازمان تأمین اجتماعی همواره تلاش می‌کند تا افراد تحت پوشش علاوه‌بر بهره‌مندی از حداکثر امکانات، قادر به استفاده آسان از خدمات باشند؛ به‌عنوان مثال یکی از دغدغه‌های بسیاری از بیمه‌شده‌ها، پرداخت حق‌بیمه و صف طولانی دفاتر کارگزاری بیمه است. این سازمان با فراهم‌‌‌کردن شرایط پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با موبایل یا به‌عبارتی پرداخت حق‌بیمه به‌صورت آنلاین و غیرحضوری، نه‌تنها فرایند کار را آسان کرده، بلکه این امکان را فراهم کرده تا کارگزاری‌های بیمه به مراجعین حضوری بهتر رسیدگی کنند. در این مقاله از بلاگ ازکی به بررسی شرایط پرداخت غیرحضوری بیمه تأمین اجتماعی و روش‌های پرداخت می‌پردازیم.

ساده و سریع بیمه کن و تخفیف بگیر. کد تخفیف: off

چه افرادی باید برای پرداخت بیمه تأمین اجتماعی اقدام کنند؟

باتوجه‌به اینترنتی‌شدن بخش زیادی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی، کارمندان بخش‌های دولتی و خصوصی برای پرداخت بیمه تأمین اجتماعی نیازی به مراجعه به سایت این سازمان یا استفاده از دیگر روش‌های پرداخت ندارند؛ چون حق بیمه کارمندان بخش دولتی و خصوصی به‌طور مستقیم از حقوق آنها کسر شده و به حساب سازمان منتقل می‌شود. بنابراین دیگر نیازی به استفاده از روش‌های پرداخت آنلاین حق بیمه تأمین اجتماعی نخواهند داشت.

پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با موبایل

تمامی افرادی که تحت پوشش خدمات بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند، می‌توانند از خدمات پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با موبایل یا به‌عبارتی پرداخت غیرحضوری بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند. این افراد در گروه‌های زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • مشاغل آزاد؛
  • رانندگان انفرادی؛
  • کارگران ساختمانی؛
  • مشاغل حرفه‌ای؛
  • بیمه اختیاری یا خویش‌فرما.

بیمه فراگیر خانواده یکی از انواع خدمات گسترده‌ای است که سازمان تأمین اجتماعی به خانم‌های خانه‌دار، دختران و دانشجویان ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله بیمه فراگیر خانواده ایرانی چیست؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

روش‌های پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی

روش‌های پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی به ۲ دسته اصلی، حضوری و غیرحضوری یا آنلاین تقسیم می‌شود. در روش حضوری لازم است به یکی از دفتر کارگزاری بیمه مربوط به شرکت خود مراجعه کرده و سپس برای پرداخت حق‌بیمه تأمین اجتماعی اقدام کنید. این روش در حال‌حاضر کمتر استفاده می‌شود، چون کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند بیشترِ کارهای خود را به‌صورت آنلاین انجام دهند. باتوجه‌به راه‌اندازی سامانه و اپلیکیشن پرداخت بیمه تأمین اجتماعی، از روش حضوری کمتر استقبال می‌شود.

درباره روش غیرحضوری پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی یا به‌عبارتی پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با موبایل در ادامه توضیحات کاملی آمده است.

چگونه با موبایل حق بیمه تأمین اجتماعی را پرداخت کنیم؟

برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی با موبایل روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به‌صورت کامل به ‌آنها پرداخته خواهد شد. در هر کدام از این روش‌ها به شناسه پرداخت بیمه تأمین اجتماعی، مبلغ و اطلاعات کارت اعتباری و رمز دوم نیاز دارید، پس قبل از هر چیز آنها را آماده کنید.

پرداخت حق بیمه با اپلیکیشن بیمه تأمین اجتماعی

یکی از راحت‌ترین و بهترین روش‌ها برای پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با موبایل، استفاده از اپلیکیشن «تأمین من» است. سازمان تأمین اجتماعی با راه‌اندازی این اپلیکیشن تلاش کرده تا نحوه پرداخت غیرحضوری بیمه تأمین اجتماعی را برای افراد آسان‌تر کند.

دانلود اپلیکیشن پرداخت بیمه تأمین اجتماعی

دانلود اپلیکیشن پرداخت بیمه تأمین اجتماعی

برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی به‌صورت آنلاین باید ابتدا اپلیکیشن تأمین من را از سایت سازمان تأمین اجتماعی دانلود کنید. ابتدا وارد صفحه اپلیکیشن تأمین من در سایت سازمان شوید و سپس مطابق با سیستم‌عامل تلفن همراه خود، اپ مناسب را دانلود کنید.

اگر برای کار با این اپلیکیشن نیاز به راهنمایی دارید، در پایین همان صفحه می‌توانید فایل راهنما را دانلود کنید.

پس از نصب اپلیکیشن باید ثبت‌نام کنید. برای ثبت‌نام باید در ۵ مرحله اطلاعات لازم را ارائه دهید تا به امکانات اپلیکیشن دسترسی پیدا کنید. مراحل ثبت‌نام به شرح زیر است:

  • کدملی و شماره همراه؛
  • اطلاعات شناسنامه؛
  • اطلاعات تماس؛
  • گذرواژه؛
  • تأیید.

پس از ثبت‌نام می‌توانید برای پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با موبایل اقدام کنید.

نحوه پرداخت آنلاین حق بیمه تأمین اجتماعی با اپلیکیشن تأمین من

  • مراحل ثبت‌نام را که در بخش قبلی به آن اشاره شد، دنبال کنید تا وارد صفحه خدمات این اپلیکیشن شوید.
  • در ابتدا باید نوع کاربری خود را مشخص کنید. در این بخش ۳ گزینه وجود دارد، بنابراین گزینه‌ای که مناسب نوع فعالیت شماست را انتخاب کنید. گزینه‌ها شامل بیمه‌شده، کارفرما و مستمری‌بگیر است.
  • گزینه بیمه‌شده را انتخاب کرده و سپس دکمه تأیید را بزنید.
  • پس از ورود به بخش بیمه‌شده، خدمات سامانه نمایش داده می‌شود. از بین گزینه‌های نمایش داده شده، پرداخت حق‌بیمه را انتخاب کنید.
  • در این مرحله باید اطلاعات درخواستی را وارد کنید. این اطلاعات شامل شناسه پرداخت بیمه تأمین اجتماعی یا شناسه قبض بیمه، مشخصات کارت اعتباری و مبلغ کل حق‌بیمه است.
  • پس از ورود اطلاعات و تکمیل مرحله قبلی، وارد صفحه پرداخت شاپرک خواهید شد. در این صفحه برای پرداخت اقدام کنید تا حق‌بیمه شما به‌صورت آنلاین پرداخت شود.

پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با گوشی

اپلیکیشن تأمین من خدمات بسیاری را به بیمه‌شده‌ها ارائه می‌دهد، بنابراین اگر قصد تمدید دفترچه بیمه خود را دارید، می‌توانید مقاله همه چیز درباره تمدید دفترچه بیمه تأمین اجتماعی را در بلاگ ازکی بخوانید.

پرداخت حق بیمه با استفاده از کد  USSD

کد USSD یکی دیگر از روش‌هایی است که بیمه‌شده‌های تأمین اجتماعی می‌توانند برای پرداخت حق‌بیمه از آن استفاده کنند. بنابراین افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند یا گوشی‌ آنها هوشمند نیست، می‌توانند از این روش برای پرداخت غیرحضوری حق بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند.

در زمان پراخت حق بیمه با استفاده از کد USSD نیازی به اینترنت یا برنامه‌های دیگر مانند اپلیکیشن نخواهید داشت. این روش بسیار کاربردی است، چون ممکن است در برخی ساعات به اینترنت دسترسی نداشته باشید و باید هرچه‌زودتر حق‌بیمه را پرداخت کنید.

مراحل پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی با استفاده از کد USSD

  • وارد صفحه تماس گوشی شده و کد *۷۲۴*۷۱۳# را شماره‌گیری کنید و سپس دکمه تماس را بزنید.
  • پنجره جدیدی باز می‌شود که از شما می‌خواهد برای پرداخت حق‌بیمه با کد دستوری، شناسه قبض خود را وارد کنید. شناسه پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی را در کادر موجود وارد نمایید و سپس گزینه ارسال را بزنید.
  • در مرحله بعد باید اطلاعات قبض بیمه شامل مبلغ حق‌بیمه را تأیید کنید.
  • پس از تأیید حق‌بیمه، مشخصات کارت اعتباری خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که کارت اعتباری انتخابی باید دارای رمز پویا باشد.
  • پس از دریافت رمز پویا و واردکردن آن در کادر مربوطه، مبلغ حق‌بیمه از حساب شما کسر خواهد شد.

پرداخت بیمه تأمین اجتماعی از طریق سامانه تأمین

سامانه سازمان تأمین اجتماعی هم شرایطی را فراهم کرده تا بیمه‌شده‌ها بتوانند برای پرداخت غیرحضوری حق بیمه اقدام کنند. اگر قبلاً وارد این سامانه نشده‌اید، باید ابتدا ثبت‌نام کنید.

مراحل پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با سامانه تأمین

  • وارد مرورگر تلفن همراه یا لپ‌تاپ خود شده و نشانی اینترنتی سازمان تأمین اجتماعی (ir) را وارد کنید.
  • اگر قبلا ثبت‌نام نکرده‌‌اید، برای ثبت‌نام اقدام کرده و سپس وارد حساب‌کاربری خود شوید.
  • پس از ورود به حساب‌کاربری، می‌توانید از کلیه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی شامل دریافت فیش بیمه تأمین اجتماعی با کد ملی با گوشی و پرداخت آنلاین حق بیمه استفاده کنید.

پرداخت غیرحضوری بیمه تامین اجتماعی

در صورتی‌که گذرواژه ورود به سامانه تأمین اجتماعی خود را فراموش کرده‌اید، برای کسب اطلاعات لازم در این زمینه می‌توانید مقاله فراموشی گذرواژه سوابق بیمه؛ تغییر رمز عبور در سامانه سوابق بیمه تأمین اجتماعی را در بلاگ ازکی بخوانید.

پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی از دستگاه ATM

اگر از طریق روش‌های غیرحضوری مانند اپلیکیشن تأمین من، سامانه تأمین اجتماعی و کد USSD موفق به پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی با گوشی نشده‌اید، می‌توانید به دستگاه‌های خودپرداز (ATM) مراجعه کنید.

مدتی پیش امکان پرداخت حق‌بیمه از طریق دستگاه‌های POS فراهم بود، اما در حال حاضر خودپرداز بهترین روش غیرحضوری برای کسانی است که گوشی هوشمند ندارند.

برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی از دستگاه خودپرداز باید شناسه پرداخت بیمه تأمین اجتماعی داشته باشید. پس از واردکردن رمز کارت در ATM، از میان گزینه‌های پرداخت، پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی را انتخاب و شناسه و مبلغ حق‌بیمه را وارد کنید. پس از پرداخت باید رسید دریافت کنید.

پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی با آپ

غیر از اپلیکیشن تأمین من می‌توانید از برخی اپلیکیشن‌‌های خدماتی مانند آپ هم استفاده کنید. پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با آپ یکی از روش‌های غیرحضوری و آنلاین پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با موبایل است.

پس از ورود به اپلیکیشن آپ، گزینه خدمات پرداخت را انتخاب کرده و با واردکردن شناسه پرداخت بیمه تأمین اجتماعی برای پرداخت حق‌بیمه خود اقدام کنید. روش کار بسیار ساده است و می‌توانید از رسید پرداخت اسکرین‌شات بگیرید یا آن را در حافظه گوشی خود ذخیره کنید.

پرداخت آنلاین حق بیمه تامین اجتماعی

نکات ضروری برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی

  • روش‌های مختلفی برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی با گوشی وجود دارد که شامل اپلیکیشن تأمین من، سامانه سازمان تأمین اجتماعی، استفاده از کد دستوری USSD و پرداخت از طریق اپلیکیشن آپ است.
  • ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای پرداخت آنلاین حق بیمه تأمین اجتماعی، استفاده از اپلیکیشن «تأمین من» است. از طریق این اپلیکیشن به صفحه پرداخت حق‌بیمه منتقل خواهید شد.
  • در زمان پرداخت آنلاین حق بیمه تأمین اجتماعی با اپلیکیشن تأمین من باید به یک نکته مهم توجه کنید، پرداخت حق بیمه به‌صورت درون‌برنامه‌ای صورت نمی‌گیرد. به‌این‌مفهوم که از طریق اپلیکیشن تأمین من به سایت پرداخت حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی منتقل خواهید شد و باید آنجا برای پرداخت حق‌بیمه اقدام کنید.
  • در صورتی‌که گوشی هوشمند نداشته و یا به اینترنت دسترسی ندارید، از کد دستوری USSD برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنید. کد دستوری *۷۲۴*۷۱۳# را وارد کرده و سپس دکمه تماس را بزنید و اطلاعات لازم را وارد کنید.
  • قبل از اقدام برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی با اپلیکیشن تأمین من، باید در سامانه ثبت‌نام کنید.
  • برای پرداخت حق بیمه به‌صورت آنلاین به شناسه پرداخت بیمه تأمین اجتماعی، مبلغ و مشخصات کارت بانکی مانند رمز دوم نیاز دارید.
  • زمانی‌که از طریق خودپرداز (ATM) برای پرداخت حق‌بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که دستگاه به شما رسید پرداخت را ارائه می‌کند.
  • روش پرداخت حضوری هنوز برای بیمه‌شده‌ها فعال است، بنابراین اگر از طریق روش‌های مختلف پرداخت غیرحضوری موفق به پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی نشده‌اید، می‌توانید به دفتر کارگزاری بیمه خود مراجعه کرده و برای پرداخت حق بیمه اقدام کنید.

در صورتی‌که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه محاسبه حق‌بیمه تأمین اجتماعی هستید، می‌توانید مقاله نحوه محاسبه حق بیمه تأمین اجتماعی + جدول حق بیمه را در بلاگ ازکی بخوانید.

پرداخت بیمه تامین اجتماعی با موبایل

پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با موبایل؛ راحتی و اطمینان

بسیاری از افراد بیشتر کارهای روزمره خود را با موبایل انجام می‌دهند. همه‌گیری کرونا و شلوغی دفاتر کارگزاری بیمه تأمین اجتماعی، باعث شده تا این سازمان روش‌هایی برای پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با موبایل معرفی کند تا بیمه‌شده‌ها بتوانند به‌صورت غیرحضوری نیز برای پرداخت حق‌بیمه ماهانه خود اقدام کنند. این روش در عین راحتی، امن است و دیگر نیاز نیست زمان زیادی را در صف دفاتر کارگزاری بیمه صرف کنید. در حال حاضر روش‌های اپلیکیشن تأمین من، سامانه سازمان تأمین اجتماعی، کد دستوری USSD، اپلیکیشن آپ و پرداخت از طریق خودپرداز (ATM) از جمله روش‌های غیرحضوری برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی هستند.

سوالات متداول

  • چه روش‌هایی برای پرداخت بیمه تأمین اجتماعی وجود دارد؟
    کلیه بیمه‌شده‌ها می‌توانند از طریق روش‌های غیرحضوری یا آنلاین و مراجعه حضوری به دفاتر کارگزاری بیمه تأمین اجتماعی برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی اقدام کنند.
  • آیا می‌توان حق بیمه تأمین اجتماعی را با موبایل پرداخت کرد؟
    بله. روش‌های مختلفی برای پرداخت حق‌ بیمه تأمین اجتماعی با گوشی وجود دارد که در این مقاله به آن پرداخته شده است.
  • روش‌های پرداخت بیمه تأمین اجتماعی با موبایل کدامند؟
    استفاده از سامانه سازمان تأمین اجتماعی، اپلیکیشن تأمین من، کد دستوری USSD و اپلیکیشن آپ از جمله روش‌های پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی با موبایل هستند.
  • سریع‌ترین روش پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی کدام است؟
    اپلیکیشن تأمین من یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای پرداخت غیرحضوری حق بیمه تأمین اجتماعی است.
  • کد دستوری USSD برای پرداخت غیرحضوری بیمه تأمین اجتماعی چیست؟
    برای پرداخت غیرحضوری حق بیمه تأمین اجتماعی از طریق کد USSD، باید کد دستوری *۷۲۴*۷۱۳# را شماره‌گیری کنید.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا