ازکی سلر

بیمه آتش‌‌ سوزی؛ از معرفی تا نحوه فروش و ثبت سفارش

بیمه آتش‌‌ سوزی به دلیل ملموس بودن خطر آتش‌سوزی، پوشش‌های مناسب و حق بیمه منطقی برای بیمه‌گذاران جذابیت دارد. به همین دلیل فروش این بیمه می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد تا بتوانید کارمزد قابل توجهی را کسب کنید. برای آشنایی بیشتر با فروش بیمه آتش‌ سوزی و چالش‌های آن در ادامه با ما همراه شوید.

آشنایی با انواع بیمه آتش‌‌ سوزی

بیمه‌ آتش‌سوزی به ۴ دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • بیمه‌ آتش‌ سوزی مسکونی

بیمه آتش‌ سوزی برای تمامی ساختمان‌هایی که کاربری مسکونی دارند به همراه اثاثیه موجود در آنها کاربرد دارد. 

برای بیمه کردن تمامی کارگاه‌ها و کارخانجات تولیدی و همچنین تأسیسات و تجهیزات موجود آنها باید بیمه آتش‌ سوزی برای ساختمان‌های صنعتی خرید. 

  • مراکز غیر صنعتی

تمامی واحدهای تجاری، اداری و آموزشی و همچنین انبارها و کالاهای موجود در آنها در دسته بیمه آتش سوزی تجاری و اداری و غیر صنعتی قرار دارند. لازم به ذکر است که ارزش دکوراسیون این واحدها هم می‌تواند تحت این پوشش قرار بگیرد.

عوامل موثر بر نرخ بیمه آتش‌ سوزی

مهم‌ترین عاملی که نرخ بیمه آتش‌‌ سوزی را مشخص می‌کند، سرمایه مورد بیمه است. سرمایه مورد بیمه در واقع ساختمان، تاسیسات، موجودی اولیه، موجودی انبار، موجودی در دست ساخت، تجهیزات، ماشین آلات و … است. پوشش‌های دیگر بیمه آتش‌ سوزی هم که به شرح زیر است، نرخ این بیمه را افزایش می‌دهد:

  • زلزله و آتشفشان؛
  • سیل و طغیان آب دریاها و رودخانه‌ها؛
  • طوفان و گردباد؛
  • ترکیدن لوله آب؛
  • ضایعات ناشی از برف و باران؛
  • سقوط هواپیما و هلیکوپتر یا قطعات آن‌ها؛
  • ریزش سقف ناشی از سنگینی برف؛
  • ریزش‌، رانش و فروکش زمین؛
  • ریزش کوه و سقوط بهمن؛
  • هزینه پاکسازی و برداشت ضایعات؛
  • شکست شیشه؛
  • سرقت با شکست حرز؛
  • انفجار ظروف تحت فشار صنعتی؛
  • نشت دستگاه آب ‌افشان؛
  • مسئولیت خسارت ناشی از آتش‌سوزی و انفجار در قبال همسایگان؛
  • برخورد اجسام خارجی به ساختمان.

فرایند ثبت سفارش در ازکی و صدور آن

ثبت سفارش بیمه آتش‌ سوزی منزل مسکونی را می‌‌توانید آنلاین و از طریق سایت انجام دهید، اما برای سایر موارد باید سفارش خود را در سایت ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند. کارشناسان ما قابلیت گرفتن استعلام بیمه آتش‌‌ سوزی از همه شرکت‌های بیمه از جمله شرکت‌های بیمه سامان، پارسیان، آسیا، رازی، دانا و ملت را دارند. برای سفارش مشتری شما از این شرکت‌ها نرخ گرفته می‌شود و آن را به شما اعلام می‌کنیم. البته اگر مشتری تمایل خرید از شرکت بیمه دیگری را داشته باشد، کافی است آن را به ما اطلاع دهید تا نرخ آن شرکت هم به شما اعلام شود. بعد از تایید نرخ حق بیمه آتش‌ سوزی توسط بیمه‌گذار (از طریق فرم پیشنهاد یا پیش‌نویس بیمه‌نامه) وارد فرآیند بازدید می‌شویم.

فرایند بازدید بیمه آتش سوزی

یکی از قوانین شرکت‌های بیمه این است که صدور برخی از انواع بیمه‌نامه به کارشناسی بازدید اولیه نیاز دارد. کارشناسی بازدید اولیه به بازدید کارشناس بیمه از موضوع مورد بیمه و یا ارزیابی خطر مورد‌نظر گفته می‌شود. این بازدید به‌دلیل انجام می‌گیرد که برخی از بیمه‌گذاران اقدام به کتمان حقایق می‌کنند و ممکن است ارزش اموال را بیشتر از ارزش واقعی آن‌ها اعلام کنند یا خطرات موجود را کمتر از واقعیت جلوه دهند.

در بیمه آتش‌‌ سوزی اداری بعضی از موارد مانند بیمه آسیا برای حق بیمه کمتر از ۳ میلیارد تومان و بیمه ملت برای حق بیمه کمتر از ۵ میلیارد تومان نیازی به بازدید ندارند. برای صدور بیمه آتش‌ سوزی تجاری و اداری باید حتما در تمامی شرکت‌های بیمه بازدید انجام شود. برخی از پوشش‌ها مانند پوشش‌های سرقت، ترکیدگی لوله آب، نشست زمین و ضایعات ناشی از برف و باران قبل از صدور نیاز به بازدید دارند.

در بعضی از موارد بازدید را کارشناسان ازکی انجام می‌دهند و گاهی لازم است کارشناسان شعبه به محل مورد بیمه مراجعه کنند. حتی در صورت مذاکره برای برخی موارد شما به عنوان اعضای ازکی سلر می‌توانید طبق دستورالعمل از محل عکس بگیرید و آنها را برای ازکی ارسال کنید. این موارد باتوجه‌به نوع کاربری ساختمان، شرکت بیمه و مقدار سرمایه مشخص می‌شود.

کارمزد بیمه آتش‌ سوزی

کارمزد فروش بیمه آتش‌‌ سوزی برای دسته‌های مختلف متفاوت است. به ازای فروش بیمه آتش‌سوزی منازل ۲۰٪، بیمه آتش‌سوزی اصناف ۱۲٪ و بیمه آتش‌سوزی اداری‌ ـ‌ تجاری ۸٪ کارمزد پرداخت می‌شود.

چالش‌های فروش بیمه آتش‌ سوزی

یکی از مواردی که برای فروش بیمه آتش‌‌ سوزی باید در نظر بگیرید، این است که طبق دستورالعمل بیمه مرکزی باید کدپستی تمام محل‌هایی که موجودی دارند مانند انبارها، کارخانه‌ها یا حتی دفاتر فروشی که کالایی در داخل آن دپو شده است، در سامانه جامع انبارها ثبت شود. البته انجام این کار زمان زیادی نمی‌برد و خود شما هم می‌توانید برای مشتریانتان آن را ثبت کنید. در برخی از موارد که این کار از قبل انجام شده است، امکان دارد کدپستی غیرفعال شود. در این شرایط باید بیمه‌گذار به وزارت صنعت و معدن مراجعه نماید و دوباره کدپستی را فعال کند.

نحوه تعیین بازار هدف فروش بیمه آتش‌ سوزی

بازار هدف فروش بیمه آتش‌سوزی بیشتر شامل شهرک‌های صنعتی بزرگ، فروشگاه‌های بزرگ، مجتمع‌های تجاری در سطح شهر و ساختمان‌های اداری و تجاری مانند برج‌ها می‌شود. این مکان‌ها حق بیمه قابل توجهی دارند و با فروششان کارمزد زیادی می‌گیرد.

مزایای فروش بیمه آتش‌ سوزی از ازکی سلر

بیمه آتش‌‌ سوزی کارمزد زیادی دارد و از طرفی در مقایسه با سایر رشته‌های بیمه کمتر شناخته شده است. درنتیجه افراد کمتری برای فروش آن تلاش می‌کنند و بر روی این رشته متمرکز می‌شوند و شما شانس بیشتری برای فروش بیمه آتش‌ سوزی دارید. اگر در فرآیند فروش به مشتری به کمک نیاز داشتید، می‌توانید روی کمک ازکی سلر حساب کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا