ازکی سلر

روش های کاربردی افزایش فروش بیمه برای نمایندگان

یکی از دغدغه‌های اصلی بازاریابان بیمه (سلرهای ازکی)، افزایش فروش بیمه است. برای انجام این‌ کار و پیدا کردن مشتری‌های جدید باید از تکنیک‌های اصولی جذب مشتری استفاده کنید. مشتری‌ها و خواسته‌هایشان را بشناسید و بتوانید به سوالات آنها با دقت پاسخ دهید تا بتوانند بهترین بیمه متناسب با خواسته‌های خود را انتخاب کنند. بیمه را به‌عنوان یک نوع حامی مالی همراه خود در حوادث و مشکلات بدانند و با خیالی راحت روی آن حساب کنند. در ادامه با ازکی سلر همراه شوید تا راهکارهای افزایش فروش بیمه را به شما بگوییم.

چگونه فروش بیمه را افزایش دهیم؟

قبل از آنکه به فکر راه های افزایش فروش بیمه باشید، در نظر بگیرید که در بازاریابی بیمه هم مانند دیگر صنایع، حفظ مشتری‌های فعلی هزینه و انرژی بسیار کمتری نسبت به جذب مشتری‌های جدید از شما می‌گیرد و در گام اول باید رضایت آنها را جلب کنید. در واقع می‌توان بازاریابی بیمه را به نوعی دانش و تخصص تشبیه کرد. یکی از بهترین گزینه‌ها برای فروش بیمه، عضویت در مرکز فروشندگان ازکی یا همان ازکی سلر است. ازکی سلر یک سیستم همکاری در فروش است. با ثبت‌نام در مرکز فروشندگان ازکی می‌توانید به صورت آنلاین انواع بیمه‌های شرکت‌های بیمه مختلف را بفروشید و درآمد کسب کنید.

بهترین روش‌های افزایش فروش در بیمه

در ادامه ۱۱ مورد از مؤثرترین راهکارهای افزایش فروش بیمه را بررسی می‌کنیم:

  • احساسات مشتری را درگیر کنید

شناخت مشتری و توانایی تشخیص احساس او در فروش شما تاثیر زیادی دارد. شاید این جمله کمی عجیب باشد، اما احساساتی مانند ترس ازدست‌دادن می‌تواند مشتری را برای خرید انواع بیمه قانع کند؛ مثلا ترس از تصادف و آسیب دیدن خودرو می‌تواند مشتری را به خرید بیمه اتومبیل ترغیب کند.

  • ارزش‌های بیمه را تبلیغ کنید

یکی از مؤثرترین راه‌های فروش بیمه، تأکید بر ارزش‌های آن است. گاهی قیمت بیمه برای مشتری‌ها اهمیت زیادی ندارد و به دنبال آرامش خیال بعد از آن هستند. به همین دلیل باید بر روی ارزش‌ها تمرکز کنید و از تأثیر خرید بیمه برایشان بگویید.

  • بازاریابی ارجاعی را فراموش نکنید

یکی از مؤثرترین و ارزان‌ترین روش‌های بازاریابی در بیمه، بازاریابی ارجاعی است. وقتی مشتریان از خدماتتان راضی باشند، شما را به افراد دیگر پیشنهاد می‌دهند و مشتریان جدیدی را برایتان می‌آورند. به مشتری‌های فعلی بگویید که دوستان و آشنایان خود را به شما معرفی کنند.

  • به دنبال جواب «نه» نباشید!

یکی از تکنیک‌های فروش هر محصولی، این است که به‌راحتی مشتری را در موقعیت گفتن نه قرار ندهید؛ مثلا نباید از مشتری بپرسید که بیمه عمر می‌خواهید؟ بلکه باید بپرسید که «آیا از مزیت‌های بیمه عمر اطلاع دارد؟» یا «از بین بیمه‌ تکمیلی و بیمه عمر کدام را انتخاب می‌کند؟»

  • رفتار مشتری را پیش‌بینی کنید

موقعیت فروش بیمه را در ذهنتان پیش‌بینی کنید، نگرانی‌ها و اعتراضات مشتری‌های قدیمی را به یاد داشته باشید تا بتوانید به مشتریان جدید پاسخ یا راه‌حل مناسبی ارائه دهید. در بسیاری از موارد ممکن است که مشتری نگرانی‌اش را با شما در میان نگذارد؛ اما با استفاده از این تکنیک ذهن مشتری را می‌خوانید و نشان می‌دهید که برای نگرانی‌هایش ارزش قائلید. اینگونه مشتری‌ها هم به شما اعتماد می‌کنند و بیشتر بیمه می‌خرند.

  • اطلاعات بیمه‌ای خود را افزایش دهید

هرچه بازار هدفتان را بهتر بشناسید، می‌توانید اطلاعات مفید و مرتبط‌تری را در اختیار افراد قرار دهید و شانس بیشتری در جذب مشتری خواهید داشت.

  • مشتری را گیج نکنید

اگر بیش از حد نیاز به مشتری اطلاعات بدهید و انتخاب‌های متعددی پیش‌ روی او بگذارید، شخص گیج می‌شود و قدرت تصمیم‌‌گیری خود را از دست می‌دهد. برای افزایش فروش در بیمه، به فکر ارائه بهترین گزینه‌های موجود باشید. خودتان را جای مشتری بگذارید، انتخاب بین سه گزینه بیمه راحت‌تر است یا چندین گزینه؟

  • پرانرژی و خوش‌برخورد باشید

برخورد فروشنده تأثیر بسیار زیادی در تصمیم‌گیری افراد دارد. همه دو‌ست ‌دارند از فردی سرزنده و شاداب خرید کنند که به آنها و نیازهایشان اهمیت می‌دهد. البته این توجه و اشتیاق نباید بیش‌از حد باشد. در نتیجه مشتری‌ها شما را فردی پرانرژی و مشتاق می‌شناسند که تمایل دارد از شما خرید کنند.

  • از اصطلاحات پیچیده استفاده نکنید

بیمه محصولی پر از اصطلاحات تخصصی است که بسیاری از مشتری‌ها از آنها بی‌اطلاع هستند. برای فروش به سراغ این عبارت‌ها نروید و همه‌چیز را ساده به مشتریان خود توضیح دهید. اگر مشتری‌ها به این نتیجه برسند که به فکر منافع‌شان هستید، با شما احساس بهتری دارند. از اصطلاحات کاری استفاده نکنید، این کار فقط باعث می‌شود مشتری‌ها فکر کنند چیزی را پنهان می‌کنید.

  • روی تبلیغات ازکی حساب کنید

اگر به‌عنوان یکی از اعضای ازکی سلر فعالیت می‌کنید و این موضوع را به مشتری‌های خود می‌گویید، می‌توانید روی تبلیغات گسترده ما حساب کنید. تبلیغاتی که باعث می‌شود افراد راحت‌تر به شما اعتماد کنند و نامتان در ذهنشان ماندگارتر شود.

  • از کد معرف ازکی سلر استفاده کنید

پس از ثبت‌نام در ازکی سلر، یک کد به عنوان کد معرف ازکی سلر در اختیار شما قرار می‌گیرد. می‌توانید این کد را در اختیار دوستان و همکاران خود قرار دهید و از آنها بخواهید که در زمان ثبت‌نام در ازکی سلر این کد را وارد کنند. برای اولین فروش یک جایزه و به ازای هر فروش این افراد کارمزدی هم برای شما در نظر گرفته می‌شود. این کد در پنل کاربری ازکی سلر در بخش معرفی همکاران قابل‌مشاهده است. به ازای هر فروش بیمه همکار تازه‌وارد، ۱٫۵ درصد کارمزد از فروش به شما تعلق می‌گیرد؛ این یعنی یک سود ثابت همیشگی به ازای معرفی یک عضو جدید به ازکی سلر. البته این کسب درآمد یک شرط کوچک دارد: بیمه‌های فروش‌رفته نباید در رشته بیمه عمر و بیمه تکمیلی سازمانی باشند.

استراتژی‌های بازاریابی برای افزایش فروش بیمه

هر ماه و هر سال برای خود استراتژی داشته باشید. در کنار تمام تلاش‌هایتان، داشتن تمرکز و استراتژی هم لازم است. تعداد رشته‌های بیمه‌ای برای فروش زیاد است و از طرفی کارمزد آنها متفاوت است. مشخص کنید که می‌خواهید بر روی کدام رشته‌ها تمرکز کنید و تخصص خود را در آن رشته بیش‌ازپیش افزایش دهید.

البته این بدان معنی نیست که مشتری‌های سایر رشته‌ها را از دست دهید، در بسیاری از مواقع خود مشتری از شما می‌خواهد در رشته‌های دیگر هم به او بیمه بفروشید؛ مثلا از قبل بدانید که می‌خواهید در این ماه ۴ بیمه مسئولیت و ۱۰ بیمه عمر بفروشید و هدف مشخصی داشته باشید و تا رسیدن به آن تلاش کنید.

کانال‌های تبلیغاتی مؤثر در افزایش فروش بیمه

برای برقراری ارتباط با مشتر‌ی‌ها باید از کانال‌های ارتباطی مناسب و مؤثر استفاده کنید. باتوجه‌به رشته بیمه‌ای که قصد فروش آن را دارید، مخاطبان شما تغییر می‌کنند و راه‌های دسترسی به آنها متفاوت است.

تولید محتوای مناسب در شبکه‌های اجتماعی و پاسخگویی به سؤالات مشتریان می‌تواند یکی از هدفمندترین کانال‌های تبلیغاتی برای شما باشد. به عنوان یکی از اعضای ازکی سلر خدماتی مانند خرید آنلاین، دریافت خسارت آنلاین، خرید قسطی، استفاده از تخفیف‌ها و … را به مشتری‌های خود معرفی کنید تا تمایل بیشتری به خرید داشته باشند.

مزایای ازکی سلر برای افزایش فروش بیمه

ازکی شما را به یک شرکت بیمه محدود نمی‌کند. باتوجه‌به تقاضای افراد می‌توانید بهترین شرکت را به آن‌ها معرفی کنید. در واقع به خاطر محدود شدن به یک شرکت بیمه، مشتری خود را از دست نخواهید داد. ازکی سلر در بازه‌های زمانی مختلف کمپین‌هایی را برگزار می‌کند و به ازای فروش هر بیمه، کارمزد بیشتری دریافت می‌کنید و درآمدتان افزایش پیدا می‌کند. از دیگر مزایای ازکی سلر برای شما آن است که با افزایش فروشتان، جزء فروشندگان برتر ما قرار خواهید گرفت و درآمدتان بیش از پیش افزایش می‌یابد؛ حتی کارمزد فروش بیمه شخص ثالث برای شما به ۸٪ می‌رسد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا