ازکی سلر

راهکارهای افزایش فروش بیمه در پرفروش‌ترین ماه‌های سال

فروش بیمه محدود به زمان خاصی نیست، اما آمار نشان می‌دهد که فروش بیمه‌ها به‌خصوص بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه در ماه‌های شهریور و اسفند به شدت افزایش می‌یابد. اگر شما هم به دنبال رشد فروشتان هستید و می‌خواهید درآمدتان را افزایش دهید، بهتر است برنامه دقیقی برای فروش در این ۲ ماه داشته باشید و به بهترین نحو از این فرصت استفاده کنید. برای اطلاع از راهکارهای افزایش فروش بیمه در پرفروش‌ترین ماه سال به کمک ازکی سلر در ادامه با ما همراه شوید.

چرا شهریور و اسفند پرفروش‌ترین ماه‌های بیمه است؟

بسیاری از افراد حساب و کتاب‌های مالی خود را به آخر سال موکول می‌کنند و خرید بیمه هم در این دسته از امور قرار می‌گیرد. از طرفی معمولا شرکت‌های خودروسازی تحویل عمده خودروهای خود را در اسفند ماه انجام می‌دهند؛ به همین دلیل تاریخ سر رسید بیمه‌نامه بسیاری از افراد در روزهای پایانی سال است.

از طرفی دیگر افراد زیادی که با شروع فصل پاییز با درگیری‌های مربوط به شروع مدارس و دانشگاه‌ها مواجه می‌شوند، ماه شهریور را فرصت خوبی برای مسافرت‌های جاده‌ای می‌دانند. به همین دلیل در ماه شهریور شاهد افزایش قابل توجه تعداد تقاضا برای خرید انواع بیمه خودرو و همچنین بیمه‌‌های آتش‌سوزی و حوادث هستیم.

برای فروش بیشتر بیمه در این ماه بهتر است چه اقداماتی انجام دهیم؟

با چند اقدام ساده زیر می‌توانید فروش خود را هرچه بیشتر افزایش دهید و کارمزد بیشتری بگیرید. مهم‌ترین نکته آن‌ است که در دسترس باشید و مشتری بتواند به آسانی با شما تماس بگیرد. تاخیر در پاسخگویی می‌تواند نظر مشتری درباره خرید از شما را به کلی تغییر دهید و به همین سادگی مشتری خود را از دست می‌دهید.

رضایت مشتریانی که سال‌های گذشته از شما خرید کرده‌اند، اهمیت زیادی دارد. هرچه مشتری از شما بیشتر رضایت داشته باشد، احتمال اینکه تبلیغ کار شما را برای اطرافیانش کند، افزایش می‌یابد. توصیه دیگران هم در انتخاب بیمه و جلب اعتماد مشتری تاثیر چشم‌گیری دارد و کمک می‌کند تا فروش خود را به‌طور قابل توجهی افزایش دهید.

راهکار دیگر آن است که اطلاعات کاملی از مزیت‌های داشتن بیمه و کاربرد‌های آن در اختیار مشتری قرار دهید. بسیاری از افراد از پوشش‌هایی که انواع بیمه می‌توانند داشته باشند، اطلاع نداشته و به همین خاطر هیچ دلیلی برای خرید آن‌ها ندارند. به عنوان مثال، پوشش‌ سرقت در بیمه آتش‌سوزی و زلزله معمولا پوششی کاربردی برای افرادی است که قصد سفر دارند، اما متاسفانه افراد زیادی از وجود آن خبر ندارند.

یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای افزایش فروش بیمه‌نامه، تماس با مشتریان سال‌های قبل و دعوت آن‌ها به تمدید بیمه‌نامه است. این افراد آسان‌تر به شما اعتماد می‌کنند و ترجیح می‌دهند دوباره خود را درگیر روند انتخاب و خرید بیمه‌نامه نکنند.

چه مواردی مانع افزایش فروش بیمه می‌شود؟ 

ممکن است به خاطر چند مشکل کوچک، مشتری خود را به سادگی از دست بدهیم. رایج‌ترین مشکلاتی که در این روزها اتفاق می‌افتد و می‌تواند روی فروش شما اثر بگذارد، قطع بودن سامانه بیمه مرکزی یا اختلال در سیستم صدور به خاطر حجم زیاد سفارشات است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که چند روز قبل از اتمام بیمه‌نامه مشتری، اقدام به تمدید کرده و این‌کار را به روز آخر موکول نکنید.

نقص مدارک و مغایرت اطلاعات مشتری، از دیگر مواردی است که مانع صدور بیمه‌نامه می‌شود. بهتر است این نکات را با دقت بیشتری بررسی کنید تا تاخیر در صدور بیمه‌نامه موجب نارضایتی مشتری نشود.

بازدید بیمه‌ بدنه هم گاهی دردسر ساز می‌شود و صدور بیمه بدنه را به تعویق می‌اندازد، برای انجام بازدید با شفافیت کامل با مشتری صحبت کنید تا فرآیند آن به بهترین شکل انجام شود.

در ازکی سلر برای افزایش فروش چه کار کنیم؟

ما در ازکی برای افزایش هرچه بیشتر فروش شما تخفیف‌هایی را در نظر می‌گیریم. این تخفیف‌ها در صفحه مقایسه بیمه‌ها اعمال می‌شود. شما می‌توانید با اطلاع‌رسانی دقیق از مقدار تخفیف‌های در نظر گرفته‌شده بر روی بیمه‌نامه، مشتری را بیشتر به خرید بیمه ترغیب کنید.

از طرفی در این روزها تقاضای خرید بیمه به شدت افزایش پیدا می‌کند، به همین دلیل فروش بیمه را به روزهای آخر سال موکول نکنید و چند روز قبل از سررسید بیمه مشتری، تمدید آن را انجام دهید.

استفاده از تبلیغات ازکی برای افزایش فروش بیمه

ازکی هر سال در ماه اسفند تبلیغات گسترده‌ای را در سراسر کشور و در کانال‌های مختلف مانند تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی، بیلبورد‌ها و … انجام می‌دهد. شما می‌توانید با تاکید و استفاده از چنین تبلیغاتی اعتماد مشتری را جلب کنید و راحت‌تر به او بیمه بفروشید. اگر در هر بخش از فرآیند فروش با مشکل مواجه شدید، با ما تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان شما را راهنمایی کنیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا