بیمه آتش سوزی و زلزله

پوشش سرقت با شکست حرز به زبان ساده

سرقت با شکست حرز یکی از پوشش‌های اضافی در بیمه آتش سوزی است که شما می‌توانید با پرداخت مبلغی بیشتر آن را به بیمه نامه خود اضافه کنید. اما آیا می‌دانید سرقت با شکست حرز یعنی چه؟ و این پوشش چه شرایطی دارد؟

در ادامه قصد داریم به این سوال‌ها جواب بدهیم.

شکست حرز یعنی چه؟

سرقت با شکست حرز یعنی اینکه دزد محترم (!) برای دزدی کردن از خانه شما از مانعی عبور کند. مثلا از دیوار بپرد، قفل در یا پنجره را بشکند، با زور و تهدید وارد خانه شود، با وسیله‌های مختلف قفل در را باز کند و … . اما سرقت معمولی یعنی اینکه دزد بدون عبور از مانعی دزدی کرده باشد.

شرایط خرید پوشش سرقت با شکست حرز:

این پوشش در شرکت‌های مختلف بیمه ممکن است با شرایط متفاوتی ارائه شود.

مثلا بعضی از شرکت‌ها قبل از صدور بیمه، لازم می‌دانند تا از ساختمان شما بازدید کنند. یا بعضی دیگر از شرکت‌ها فقط در صورتی این پوشش را ارائه می‌هند که ساختمان شما درب ضد سرقت، دزدگیر و دوربین مدار بسته داشته باشد. بعضی از شرکت‌های بیمه هم ممکن است این پوشش را ارائه ندهند.

خسارت‌هایی که در این پوشش جبران می‌شود:

ارزش اشیای سرقت شده و ارزش اشیایی که در اثر سرقت آسیب می‌بینند، با این پوشش جبران می‌شود. همچنین باید بدانید که پوشش سرقت با شکست حرز، فقط شامل اثاثیه منزل می‌شود نه چیزهایی مثل طلا و پول و سکه. اگر سوالی در مورد بیمه آتش سوزی و پوشش‌های آن داشتید، اینجا از ما بپرسید.

نمایش بیشتر

5 دیدگاه

  1. بنده کارشناس امور رفاهی هستم هر ساله برای کارکنان بیمه نامه آتش سوزی سیل و زلزله تهیه می کنم همیشه برام این سوال وجود داشته که این سقف بیمه ای که خریداری می کنیم خدای ناکرده در صورت بروز حادثه چقدرش بیمه جبران می کنه و این سوالی است که بیمه ها هم در این شفاف سازی نمی کنند. مثلا” اگر من برای بیمه نامه آتش سوزی برای ساختمان مبلغ 4/000/000/000 ریال و اثاثیه منزل 3/000/000/000 ریال خریداری نمایم و در صورت بروز حادثه بیمه چه مبلغی را پوشش خواهد داد؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      خسارت وارد شده به ساختمان و اثاثیه، تا سقف تعیین شده در بیمه نامه پرداخت میشه. البته برای پوشش هایی که در بیمه نامه ذکر شده

    2. با سلام
      در زمان خسارت کارشناس بیمه نسبت به بازدید اقدام و صحت و سقم ارزش سرمایه اعلامی شما رانیز بررسی می کنند پس از برآورد خسارت در صورتی که ارزش سرمایه اعلامی با ارزش روز حادثه مطابقت داشته باشد با رعایت شرایط بیمه نامه و کسر فرانشیز ( طبق بیمه نامه ) خسارت شما را پرداخت میکند در صورت عدم تطابق و ارزش اعلامی کمتر از ارزش واقعی باشد با اعمال قاعده نسبی (به نسبت) نسبت به پرداخت خسارت اقدام میشود .

    3. بستگی به شرکت بیمه ای داره که ازش بیمه خریداری می کنید و همچنین فرانشیزی که براتون درنظر گرفته میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا