بیمه تکمیلی درمان

دریافت هزینه عینک و لنز با بیمه تکمیلی به چه صورت است؟

از زمانی که اولین نفر به این موضوع پی برد که با قرار دادن یک عدسی با شرایطی خاص می‌تواند عیوب چشم و بینایی را تا حد زیادی از بین ببرد زمان زیادی می‌گذرد. عینک‌ها از آن زمان تغییرات زیادی داشته‌اند. صرف نظر از همه تغیرات ظاهری و کیفیتی عینک‌ها، قیمت و هزینه‌ای که باید بابت آن‌ها پرداخت کنیم هم تغییرات زیادی پیدا کرده است. بیمه‌های تکمیلی و بیمه‌های پایه در کنار هم به کمک بیمه‌گذاران خود آمده‌اند تا بخش خوبی از این هزینه‌ها را جبران کنند. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که هر شرکت بیمه برای پرداخت این هزینه شرایط خاص خودش را دارد. با ما همراه باشید تا در رابطه با شرایط دریافت هزینه عینک با بیمه تکمیلی بیشتر بدانیم.

شرایط دریافت هزینه عینک با بیمه تکمیلی

عینک‌ها جز وسایل کمک پزشکی محسوب می‌شوند و برای تقویت کیفیت بینایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا همه افراد میانسال به بالا و درصد زیادی از دیگر افراد از عینک استفاده می‌کنند. به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین خدماتی که بیمه‌ها ارائه می‌دهند پوشش هزینه خرید عینک است. هر شرکت بیمه برای پرداخت این هزینه شرایط خاص خودش را دارد و بر اساس شرایط خود همه یا بخشی از هزینه عینک را بر عهده می‌گیرند. در ادامه به بررسی شرایط متفاوت و هزینه‌هایی که برای هر فد پرداخت می‌شود را بررسی می‌کنیم.

هزینه عینک در بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

افرادی ک تحت پوشش بیمه پایه تامین اجتماعی هستند هر دو سال تا سقف 300 هزار تومان قادر به دریافت کمک هزینه خرید عینک هستند. این درصد برای بسیاری از افراد کافی نیست و به خاطر دردسرهایی که در پروسه دریافت آن وجود دارد عملا غیر کاربردی است. سازمان تامین اجتماعی در کنار دیگر شرکت‌های بیمه که به صورت خصوصی فعالیت می‌کنند با همکاری شرکت بیمه آتیه سازان حافظ، اقدام به جبران و کامل کردن تعهدات درمانی خود کرده است. این بیمه نامه در سه طرح متفاوت برنزی، نقره‌ا و طلایی ارائه می‌شود. که شرح تعهدات هرکدام به شکل زیر است:

شرح تعهدات

سقف تعهدات طرح برنزی

فرانشیز 30 درصد

سقف تعهدات طرح نقره‌ای

فرانشیز 20 درصد

سقف تعهدات طرح طلایی

فرانشیز 10 درصد

انواع لنز، عدس و عینک 300000

500000

 همانطور که مشاهده می‌کنید با توجه به هزینه‌ها بالای خرید عینک و لنز، شاید سقف تعهدات بیان شده در جدول بالا، کافی نباشد. به همین دلیل به همه بیمه گذاران پیشنهاد می‌شود که در کنار بیمه تکمیلی تامین اجتماعی، از شرکت‌های دیگر بیمه تکمیلی خود را دریافت کنند.

آیا بیمه تکمیلی بازنشستگان هزینه عینک را پرداخت می کند

افراد بازنشسته معمولا به دلیل سن بالا  و دچار شدن به پیر چشمی بیشتر از افراد جوان‌تر به استفاده از عینک نیاز دارند. به همین دلیل مسئله سقف تعهدات بیمه تکمیلی در رابطه با هزینه عینک از اهمیت بیشتری برخوردار است. بیمه تکمیلی بازنشستگان، بخشی از هزینه‌های خرید عینک را بر بر عهده می‌گیرد. بازنشستگان عزیز برای دریافت هزینه عینک با بیمه تکمیلی ابتدا باید فاکتور هزینه‌هایی که انجام دادن را تهیه کنند. پس از آن لازم است که به همراه پرینت کامپیوتری نمره چشم و گواهی چشم پزشک معتمد را به نزدیکترین شعبه پرداخت خسارات شرکت بیمه تکمیلی خود ارائه دهند.

خرید عینک آفتابی با بیمه تکمیلی

هر شرکت ارائه دهنده بیمه تکمیلی قوانین و سقف تعهدات متفاوتی برای پوشش هزینه عینک دارند. اما به طور کلی این قانون وجود دارد که اگر عینک آفتابی صرفا برای استفاده تزئینی و معمول استفاده شود بیمه تحت هیچ شرایطی هزینه آن را بر عهده نمی‌گیرد. مگر اینکه نامه‌ای از پزشک معتمد شرکت بیمه مبنی بر اینکه برای حفظ سلامت چشمانتان نیاز به استفاده از عینک آفتابی دارید تهیه کنید. در این صورت شرکت بیمه بر اساس قرارداد و سقف تعهداتی که بر سر آن با بیمه گذار به توافق رسیده‌اند کل یا بخشی از هزینه را بر عهده می‌گیرد.

 تامین اجتماعی هزینه لنز طبی را در چه شرایطی پرداخت می کند

سازمان تامین اجتماعی برای آن دسته افراد که تحت پوشش بیمه تکمیلی این سازمان هستند تا سقف 200 هزار تومان برای تهیه لنز طبی، کمک هزینه در نظر گرفته است. اما پرداخت این هزینه شرایط خاصی دارد. هزینه لنز طبی در شرایطی از سوی تامین اجتماعی پرداخت می‌شود که هم مجموع قدر مطلق نمره دو چشم بالای 10 باشد و هم از آخرین دریافت هزینه برای عینک بیش از دو سال گذشته باشد.

دریافت هزینه عینک و لنز با بیمه تکمیلی

پوشش عینک و لنز طبی در بیمه های تکمیلی

همانطور که پیش از این گفته شد هر شرکت بیمه پوشش‌ها و شرایط خاص خودش را برای پرداخت هزینه عینک و لنز دارند. در حالی که یک شرکت بیمه ممکن است تحت برخی شرایط مسئولیت تحت پوشش قرار دادن همه هزینه دریافت عینک با بیمه تکمیلی را تقبل کند، شرکتی دیگر می‌تواند اصلا هیچ هزینه‌ای بابت این کار پرداخت نکند. در ادامه به بررسی شرایط دریافت هزینه عینک و لنز با بیمه تکمیلی شرکت‌های مختلف می‌پردازیم.

 خرید عینک با بیمه تکمیلی البرز

بیمه البرز شرکتی قدیمی و با سابقه است که در کنار ارائه دیگر بیمه‌ها، بیمه تکمیلی هم ارائه می‌دهد. از آنجایی که بیمه تکمیل شرکت البرز فقط به شکل گروهی ارائه می‌شود، نوع پوشش‌ها و سقف تعهداتی که دارد بر اساس قرارداد شرکت بیمه و شرکت متقاضی درمان گروهی مشخص می‌شود. بیمه البرز برای موارد پر استفاده مانند هزینه ویزیت و دارو، خدمات دندانپزشکی و عینک را برای گروه‌های کمتر از 500 نفر تحت پوش قرار نمی‌دهد.

هزینه عینک بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ

همانطور که در بالا گفته شد شرکت بیمه آتیه سازان حافظ طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی است و بسیاری از بازنشستگان این سازمان خدمات درمانی تکمیلی خود را از طریق این شرکت دریافت می‌کنند. سقف دریافت هزینه عینک با بیمه تکمیلی برای افراد دارای این بیمه بستگی به نوع طرحی که برای آن ها خریده شده است دارد.

 هزینه عینک بیمه تکمیلی دی

بیمه تکمیلی دی به صورت گروهی ارائه می‌شود.  سقف تعهدات جبران خسارت و هزینه‌های مربوط به عینک و لنز طبی برای افرادی که دارای این بیمه تکمیلی هستند هم مانند دیگر شرکت‌های بیمه در هنگام خرید بین شرکت بیمه و شرکت خواستار خدمات درمانی مشخص می‌شود. در صورت خرید عینک یا لنز طبی توسط شخص بیمه شده او می‌تواند مدارک مربوطه مانند برگه کامپیوتری شماره چشم و نسخه تجویز عینک را به شعبه‌های دریافت خسارات بیمه دی ببرد و درخواست دریافت هزینه کند.

هزینه عینک با بیمه تکمیلی دانا

بیمه تکمیلی یکی از مهم‌ترین و بهترین محصولاتی است که توسط بیمه دانا ارائه می‌شود. این شرکت هم بیمه تکمیلی خود را فقط به صورت گروهی و برای کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌هایی که تعداد نفرات آن‌ها بیشتر از 50 نفر باشند ارائه می‌کند. عینک و لنز یکی از خدماتی است که توسط این شرکت تحت پوشش قرار می‌گیرد. سقف تعهدات این بیمه طبق قرارداد و توافق آن با شرکت متقاضی مشخص میشود. میزان فرانشیز بیمه درمانی تکمیلی دانا برای گروه‌های 50 نفره 30 درصد، گروههای 100 نفره 10 درصد است. این عدد برای تعداد نفرات بیشتر کمتر و یا حتی حذف می‌شود.

هزینه عینک با بیمه تکمیل ایران

بیمه ایران تنها شرکت دولتی ارائه دهنده بیمه در کشور است. این بیمه سقف تعهدات و تنوع پوششی فراوانی دارد. هزینه عینک و لنز تماسی که در دسته پوشش های اضافی بیمه تکمیلی ایران قرار می‌گیرد اگر با تجویز پزشک یا اپتومتریست باشد حداکثر تا دو درصد تعهد پوشش اصل سالانه برای بیمه شده پرداخت می‌شود.

خرید بیمه تکمیلی برای دریافت عینک از ازکی

بیمه درمان تکمیلی که زیر مجموعه‌ای از بیمه اشخاص است، برای کاهش ریسک‌ هزینه‌های مربوط به سلامتی و بیماری‌ها انتخاب مناسبی است. شرکت‌های بیمه بسیاری، بیمه‌های تکمیلی مختلفی با پوشش‌های متنوع و سقف تعهدات متفاوت ارائه می‌دهند. فرقی ندارد که قصد خرید بیمه تکمیلی برای خود، خانواده یا کارکنان یک شرکت دارید. اگر به دنبال بهترین بیمه برای دریافت هزینه عینک با بیمه تکمیلی هستید می‌توانید با مراجعه به صفحه بیمه تکمیلی وبسایت ازکی و انتخاب نوع بیمه و وارد کردن مشخصات پایه فرد یا افراد متقاضی لیستی از پیشنهادات متنوع را از سوی شرکت‌های بیمه مختلف مشاهده کنید. این پیشنهادها با توجه به نیازها و خواسته‌ها شما طراحی شده‌اند. پس از استعلام قیمت و بررس شرایط بیمه نامه‌های ارائه شده، می‌توانید اقدام به انتخاب و خرید بهترین آن‌ها کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا