بیمه تکمیلی درمان

پوشش‌های کامل و سقف تعهدات بیمه تکمیلی دانا


سهم بیمه دانا از ارزش صدور بیمه‌‌‌نامه‌‌‌های کشور در سال 1400 حدود 14 درصد بود که ارزش آن‌ها به  6.3 هزار میلیارد تومان می‌رسد.  بیمه تکمیلی یکی از مهمترین محصولات شرکت بیمه دانا است. خدمات متنوع و پوشش‌های مختلف بیمه تکمیلی دانا باعث شده است تا یک گزینه خوب برای جبران هزینه‌های درمانی باشد. بسیاری از نهادها و ارگان‌ها مثل صندوق بیمه هنر برای پوشش بیمه‌ درمانی کارکنان خود از بیمه دانا استفاده می‌‌کنند. اگر شما هم از طرف محل کارتان بیمه تکمیلی دانا شده‌اید و می‌خواهید از خدمات آن استفاده کنید با ما همراه باشید.

بیمه تکمیلی یکی از رشته‌های بیمه‌ اشخاص است؛ شرکت دانا، در بیمه درمان تکمیلی خود بخشی از هزینه‌های درمانی بیمه‌گذاران را که مازاد بر سقف تعهد شرکت بیمه پایه است، پرداخت می‌کند. شرکت دانا بیمه درمان تکمیلی را فقط به صورت گروهی برای کارکنان سازمان‌ها، شرکت‌ها و… که تعداد نفرات آن‌ها حداقل 50 نفر (همراه با افراد تحت تکفل کارمندان) باشد، ارائه می‌کند.

فهرست مطالب

خطرات و ریسک‌های تحت پوشش بیمه تکمیلی دانا

این که شما چه پوشش‌هایی دارید و سقف هرکدام از آن‌ها چقدر است به قرارداد سازمانتان با شرکت بیمه بستگی دارد. سقف پوشش‌ها با توجه به حق بیمه تکمیلی دانا و تعداد افراد بیمه شده در سازمان مشخص می‌شود. حتی ممکن است شرکت شما تنها برخی از پوشش‌ها را متناسب با خواسته‌های پرسنل انتخاب کند. پس حتما درباره پوشش‌های کامل از واحد منابع انسانی و مسئولان قرارداد با بیمه تکمیلی اطلاعات کامل را بگیرید. لیست کلی پوشش‌های بیمه تکمیلی دانا به شرح زیر است:

  • بستری در مراکز درمانی اعم از جراحی تخصصی، جراحی عمومی و درمان پزشکی
  • زایمان (طبیعی و سزارین) و کورتاژ تخلیه‌ای
  • خدمات پزشکی، تشخیصی و تشخیصی درمانی غیربیمارستانی (پاراکلینیکی گروه اول) شامل جبران هزینه‌های سونوگرافی – ماموگرافی – رادیوتراپی – انواع اسکن – سی تی اسکن – انواع آندوسکوپی – ام آر ای و اکو کاردیوگرافی.
  • خدمات پزشکی، تشخیصی و تشخیصی درمانی غیربیمارستانی (پاراکلینیکی گروه دوم) شامل تست ورزش – نوار عضله – نوار عصب – نوار مغز و آنژیوگرافی چشم.
  • جراحی‌های مجاز سرپایی ازجمله شکستگی‌ها – گچ‌گیری – ختنه – بخیه – کرایوتراپی – اکسیزیون لیپوم – تخلیه کیست و لیزرچشم.
  • رفع عیوب انکساری چشم اگر نقص بینایی 4 دیوپتر یا بیشتر باشد (البته به شرط تائید پزشک معتمد بیمه دانا قبل از عمل)
  • درمان نازایی و باروری
  • ویزیت و دارو
  • دندانپزشکی
  • سمعک
  • عینک و لنز تماس طبی
  • تهیه اعضاء طبیعی بدن
  • اروتز که بلافاصله بعد از عمل جراحی مورد نیاز باشد
  • تشخیص بیماری‌ها و ناهنجاری‌های جنین، به‌شرط داشتن پوشش زایمان
  • هزینه آمبولانس و سایر فوریت‌های پزشکی
  • ‌جبران هزینه همراه افراد زیر 7 سال و بالاتر از 70 سال در بیمارستان

شرایط بیمه تکمیلی دانا

بیمه تکمیلی دانا مانند سایر شرکت‌های بیمه دارای شرایطی است که قبل از خرید باید به آن‌ها توجه کنید. ما این شرایط را برای خرید و انتخاب آگاهانه، به طور دقیق برای شما توضیح داده‌ایم.

سقف تعهدات بیمه تکمیلی دانا در سال ۱۴۰۱

به طور کلی در بیمه‌های تکمیلی گروهی تمام شرایط از جمله پوشش‌ها، سقف تعهدات، فرانشیز، شرایط سنی و … به صورت توافقی بین شرکت متقاضی و شرکت بیمه تعیین می‌شود. به عنوان مثال ممکن است در یک بیمه‌نامه سقف تعهدات پوشش ویزیت و دارو 1 میلیون تومان باشد، در یک بیمه‌نامه 200 هزار تومان و یا در بیمه‌نامه دیگر این پوشش ارائه نشود. مشاوران ازکی با توجه به تعداد نفرات شرکت متقاضی بیمه بهترین شرایط از قبیل سقف تعهدات، تعداد پوشش‌ها و … را به شما پیشنهاد می‌کنند.

فرانشیز بیمه درمان تکمیلی دانا

میزان فرانشیز پوشش‌های بیمه تکمیلی دانا با توجه به تعداد بیمه‌شدگان مشخص می‌شود به این صورت که هرچه تعداد افراد کمتر باشد میران فرانشیز بیشتر می‌شود و برعکس. برای مثال میزان فرانشیز بیمه درمان تکمیلی دانا برای گروه های 50 نفر 30 درصد، گروه‌های 100 نفر، 10 درصد است. هرچه تعداد بالاتر رود فرانشیز کمتر و حتی حذف می‌شود.

دوره انتظار بیمه تکمیلی دانا

دوره انتظار هم مانند فرانشیز به صورت توافقی و بر اساس تعداد بیمه‌شدگان تعیین می‌شود.

برای مثال دوره انتظار زایمان برای گروه‌های 50 تا 250 نفر 9 ماه و برای همین تعداد در پوشش بیماری‌های مزمن 3 ماه است و دوره انتظار پوشش زایمان برای گروه‌های 260 تا 1000 نفر 6 ماه و برای بیماری‌های مزمن همان 3 ماه است. بر همین اساس دوره انتطار این پوشش ها برای گروه های بالای 1000 نفر هم کلا حذف می‌شود.

داروهای تحت پوشش بیمه تکمیلی دانا

یکی از پوشش‌های پر استفاده بیمه تکمیلی دانا، پوشش ویزیت و دارو است. این پوشش‌ها مانند دیگر پوشش‌ها انتخابی است و سقف آن متفاوت است. معمولا هزینه داروهای تحت پوشش بیمه تکمیلی دانا به شرح زیر است:

  • ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص
  • هزینه دارو طبق فهرست داروهای مجاز کشور
  • خدمات اورژانس در موارد غیر بستری
  • انواع تزریق و سرم درمانی

البته همه داروها هم تحت پوشش بیمه تکمیلی دانا نیستند. به‌طور کلی ما سه نوع دارو داریم: داروهای عمومی، آزاد و تخصصی. پوشش داروی بیمه تکمیلی دانا ممکن است ترکیبی از داروهای مورد تعهد بیمه‌های پایه (عمومی)، داروهای آزاد، داروهای بیمارستانی و بیماری‌های خاص باشد. اینکه کدام داروها در بیمه تکمیلی دانا پوشش داده می‌شود بستگی به شرایط عمومی و خصوصی هر بیمه‌نامه تکمیلی دارد.

معمولا داروهایی مثل استامینوفن و شربت‌های ارزان و … تحت پوشش بیمه تکمیلی نیستند. اگر می‌خواهید اطلاعات کامل‌تری درباره انواع داروهای تحت پوشش بیمه تکمیلی داشته باشید می‌توانید مقاله همه چیز درباره پوشش ویزیت و دارو در بیمه تکمیلی را بخوانید.

پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی دانا

بیمه‌نامه تکمیلی گروهی دانا پوشش دندانپزشکی هم ارائه می‌کند. داشتن این پوشش و سقف تعهدات آن برای هر قرارداد مختلف است. یعنی هر شرکت و سازمانی می‌تواند درخواست مخصوص خوذش را ارائه کند. طبیعتا هر مبلغ سقف تعهدات هم حق بیمه خاص خودش را دارد. مثلا هرچه تعهدات مبلغ بزرگ‌تری باشد پس حق بیمه بیشتری هم باید پرداخت کنیم.

نکته مهم این است که برای استفاده از این پوشش بهتر است به مراکز دندان‌پزشکی یا دندان‌پزشکان طرف قرارداد با بیمه دانا مراجعه کنیم. چون اگر به مراکز غیر طرف قرارداد بیمه دانا برای انجام بیمه تکمیلی برویم اول باید خودمان هزینه را پرداخت کنیم و بعد با ارائه مدارک لازم این هزینه را از شرکت بیمه بگیریم. خوشبختانه بیمه دانا در تهران و شهرستان‌های مختلف با دندان‌پزشکان مختلفی همکاری می‌‌کند و مشکلی بابت دسترسی به خدمات دندان‌پزشکی با بیمه تکمیلی نخواهید داشت.

اگر می‌خواهید شرایط پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی شرکت‌های بیمه مختلف را با هم مقایسه کنید مقاله بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی + پوشش ها و سقف تعهدات را بخوانید.

بیمه تکمیلی دانا برای عمل بینی

به‌طور کلی پوشش‌های بیمه تکمیلی شامل عمل زیبایی بینی نمی‌شود. ولی می‌توانید هزینه‌های جانبی عمل زیبایی بینی مثل هزینه آزمایشات لازم، هزینه دارو، سی‌تی اسکن و … را از بیمه تکمیلی دانا بگیرید.

البته هزینه عمل‌های بینی جنبه درمانی دارند فرق می‌کند و توسط بیمه تکمیلی دانا پراخت می‌شود. عمل جراحی بینی در شرایط زیر یک عمل درمانی است و شامل پوشش بیمه تکمیلی می‌شود:

  • بزرگ شدن مخروط داخلی بینی، اگر باعث مشکل شدن تنفش شده باشد
  • شکسته شدن استخوان بینی
  • تنگ شدن دهلیز بینی

برای اینکه همه‌چیز را درباره بیمه عمل‌های زیبایی بدانید می‌توانید مقاله بیمه عمل زیبایی و هر آنچه باید از آن بدانید را بخوانید.

بیمه تکمیلی دانا برای سونوگرافی

معمولا سقف پرداخت بیمه تکمیلی دانا برای سونورگرافی بستگی به سقف تعهدات بیمه نامه و تعرفه دارد. البته با توجه به اینکه حداکثر فرانشیز سهم بیمه‌شده در بیمه تکمیلی پایه دانا (برای گروه‌های تا 50 نفر) 30% است حداقل 70% از هزینه‌های مربوط یه سونوگرافی را بیمه تکمیلی بیمه دانا پوشش می‌دهد. البته این به شرط آن است که مرکز درمانی که شما مراجعه کرده‌اید طبق تعرفه‌های وزارت بهداشت مبلغ را از شما دریافت کرده باشد.

فرانشیز و سهم بیمه‌شده برای بیمه‌نامه‌های گروه‌های بالای 100 نفر هم 10 درصد است. یعنی هرچه در گروه‌هایی با تعداد بیشتر بیمه دانا بشویم سهم پرداختی کمتری برای خدمات مختلف آزمایشگاهی و تشخیصی مثل سونوگرافی خواهیم داشت.

بیمه تکمیلی دانا برای پوست

با بیمه تکمیلی دانا می‌توانید برای گرفتن خدمات درمانی بیماری‌های پوست و مو، ازجمله اعمال جراحی کوچک زیبایی، برداشتن خال و زگیل و کک و مک، جوانسازی پوست، تزریق ژل و بوتاکس، هایفوتراپی، میکرونیدلنیگ، مزوتراپی، از بین بردن جای زخم و اسکار جوش یا بخیه، لیزر درمانی و … و  به سراغ متخصص‌های پوست و موی طرف قرارداد بیمه تکمیلی دانا بروید. برای پیدا کردن متخصص پوست طرف قرارداد با بیمه دانا می‌توانید مطلب لیست کامل مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی دانا را بخوانید.

شرایط بیمه تکمیلی دانا برای عمل چشم

بیمه تکمیلی دانا فقط در شرایطی هزینه عمل چشم را پرداخت که درجه نقص بینایی دو چشم بیمه‌شده 4 دیوپتر باشد. برای اندازه‌گیری نقص بینایی هر چشم معمولا درجه نزدیک بینی، دوربینی و نصف درجه ‌آستیگمات آن چشم بررسی می‌شود. البته این کار باید حتما توسط پزشک معتمد بیمه دانا انجام شود.

البته برای عمل‌های درمانی چشم، مشکلی نخواهید داشت اما باید حتما قبل از انجام درمان به پزشک معتمد بیمه دانا مراجعه کنید.

بیمه تکمیلی دانا عمل لیزیک

تعرفه وزرات بهداشت برای لیزیک چشم در سال ۱۴۰۰، دو میلیون و پانصد هزار تومان است. اگر سقف پوشش رفع عیوب انکساری در بیمه تکمیلی دانای بیمه‌شده برای هر چشم بالاتر این مبلغ باشد، پرداختی شرکت تنها به ‌اندازه تعرفه وزارت بهداشت انجام می‌شود. اگر هم پایین‌تر از این مبلغ باشد که با توجه به سقف تعهدات نوشته‌شده در بیمه‌نامه پرداخت می‌شود. البته حتما باید میزان نقص دید بیمه‌شده 4 دیوپتر باشد. یعنی بیمه دانا لیزینک چشم تقص بینایی کمتر از 4 دیوپتر را پرداخت نمی‌کند.

فیزیوتراپی با بیمه تکمیلی دانا

بیمه دانا با مراکز متعدد فیزیوتراپی در شهرهای مختلف کشور قرارداد دارد. بیمه‌شده‌های تکمیلی دانا می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات تخصصی فیزیوتراپی مثل فیزیوتراپی روتین، لیزر کم توان، سی‌پی‌ام، شاک ویو، مگنت استفاده کنند. البته گرفتن این خدمات حتما نیاز به ارائه نسخه پزشک معالج متخصص دارد.

بیمه تکمیلی دانا برای زایمان

بیمه تکمیلی دانا هزینه‌های زایمان طبیعی و سزارین را هم تا مبلغ تعهد خریداری شده پوشش می‌دهد. البته برای استفاده از پوشش زایمان بیمه تکمیلی دانا باید حواسمان به دوره انتظار این پوشش باشد. دوره انتظار زایمان برای بیمه‌نامه‌های گروهی با توجه به تعداد افراد بیمه‌شده تعیین می‌شود و می‌تواند 0 تا 270 روز باشد. در این مدت بعد از خرید بیمه تکمیلی شرکت هزینه‌های زایمان بیمه‌شده را پرداخت نمی‌کند.

دوره انتظار پوشش زایمان بیمه تکمیلی دانا برای گروه‌های کمتر از 250 نفر 9 ماه و برای گروه های بین 250 تا 1000 نفر 6 ماه است. اگر هم بیمه‌نامه برای گروه‌های بالای 1000 نفر خریده شده باشد اصلا دوره انتظار زایمان ندارد.

اگر می‌خواهید بیشتر درباره شرایط استفاده از پوشش زایمان بیمه تکمیلی بدانید می‌توانید مقاله اگر به دنبال پوشش زایمان در بیمه تکمیلی هستید، بخوانید! را بخوانید.

سقف بیمه تکمیلی دانا برای زایمان

سقف بیمه درمان تکمیلی پوشش زایمان دانا 50% تعهدات بیمارستانی است. البته این مقدار به طرح ارائه شده به شرکت فرد بیمه‌شده هم دارد. چون در هر قرارداد ممکن است سقف زایمان مبلغ متفاوتی بین شرکت بیمه‌شده و بیمه دانا توافق شده باشد.

فرانشیز زایمان بیمه تکمیلی دانا

همان‌طور که گفتیم میزان فرانشیز بیمه درمان تکمیلی دانا به شرایط قرارداد بیمه‌نامه و تعداد گروه بیمه‌شده بستگی دارد. معمولا قراردادهای بیمه درمان تکمیلی گروهی بالای 1000 نفر به دلیل بالا بودن تعداد نفرات فرانشیز بیمه درمان ندارند ولی قرارداد‌های گروهی بیمه تکمیلی دانا میزان فرانشیز می‌تواند بر اساس تعداد بیمه‌شده‌ها بین ۵ تا ۳۰ درصد متغیر باشد.

ایا بیمه تکمیلی دانا هزینه سزارین اختیاری را می دهد؟

در قراردادهای بیمه تکمیلی دانا پوشش زایمان شامل هر دو نوع زایمان طبیعی و سزارین می‌شود. یعنی طبیعی یا سزارین بودن زایمان تاثیری در جبران هزینه‌های آن ندارد. البته میزان پرداختی بستگی به سقف تعهدات نوشته شده در بیمه‌نامه برای عمل جراحی سزارین دارد.

شرایط سنی بیمه‌ تکمیلی دانا

بیمه تکمیلی دانا برای ارائه خدمات و پوشش‌های خود شرایط سنی خاصی دارد. مهمترین شرایط سنی برای استفاده از بیمه تکمیلی دانا عبارتند از:

  • فرزندان پسر مجرد حداکثر تا سن 18سال تمام و در صورت اشتغال به تحصیل با ارائه گواهی تحصیلی تمام وقت حداکثر تا سن 20 سال تمام تحت پوشش خواهند بود. ( در مورد دانشجویان با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل حداکثر تا سن 25 سال تمام و در مورد دانشجویان مقطع دکتری حداکثر تا سن 26 سال تمام .)
  • فرزندان دختر تا زمان ازدواج یا اشتغال به‌کار تحت پوشش بیمه تکمیلی دانا هستند.
  • فرزندان دختر مطلقه تا زمان رجوع یا ازدواج مجدد به‌شرط عدم اشتغال به‌کار تحت پوشش قرار خواهند داشت.
  • نوزادان از بدو تولد تحت پوشش قرار می‌گیرند البته به شرطی که حداکثر ظرف مدت یکماه تصویر شناسنامه نوزاد برای صدور الحاقیه به نمایندگی بیمه دانا فرستاده شود.
  • فرزندان معلول جسمی و ذهنی بیمه‌شدگان، شرط سنی برای استفاده از بیمه تکمیلی دانا ندارند.
  • سایر بیمه شدگان حداکثر تا سن 60 سال تمام بیمه خواهند بود. البته بیمه دانا تمام بیمه‌شده‌های بالای 60 سال تا 70 سال تمام را با 50% افزایش و افراد بالای 70 سال را با 100% افزایش حق بیمه تحت پوشش قرار می‌دهد.

حواستان باشد که برای استفاده از بیمه تکمیلی دانا باید دفترچه بیمه خدمات درمانی کارکنان دولت، سازمان تامین‌اجتماعی یا خدمات درمانی نیروهای مسلح داشته باشیم.

بیمه تکمیلی دانا با کدام بیمارستان ها قرارداد دارد؟

بیمه دانا با نزدیک به 600 بیمارستان در سراسر کشور همکاری می‌کند. می‌توانید لیست بیمارستان‌های طرف قرارد بیمه دانا در تهران و شهرهای مختلف را در سایت بیمه دانا ببنید. فقط کافی است تا در این سایت از منوی مراکز ارائه خدمات گزینه مراکز درمانی را انتخاب کنید تا بیمارستان‌های طرف قرارداد دانا در هر شهر به ما نشان داده شود.

خدمات بیمه تکمیلی دانا

بیمه درمان دانا در کنار خدمات اصلی که ارائه می‌دهد دارای یک سری خدمات جانبی و تکمیلی هم هست که آن‌ها را در ادامه بیان می‌کنیم.

سیستم مشاوره و ارجاع

این سیستم با اهدافی از جمله اطلاع از مفاد قرارداد، راهنمایی‌های اختصاصی به بيمه‌شدگان، ارائه اطلاعات در خصوص امكانات مراكز درماني طرف قرارداد و همچنين كاهش هزينه‌ها و جلوگیری از اتلاف وقت بيمه‌شدگان طراحي گرديده و بیمه‌گذاران می‌توانند از طریق تماس تلفنی در ساعات اداری اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

سرويس آنكال 24 ساعته پزشكان

در هر ساعت از شبانه روز، پزشکان معتمد بیمه دانا آماده ارائه مشاوره‌های درمانی مورد نياز بیمار و انجام هماهنگی‌های لازم برای بستری شدن او در مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه دانا هستند.

 کارت طلایی درمان

بیمه‌گذاران درمان تکمیلی دانا می‌توانند در طول شبانه روز و با ارائه این کارت، از خدمات بستری در مراکز درمانی طرف قراداد با بیمه دانا، بدون هیچگونه محدودیت سقف تعهد و یا پرداخت فرانشیز و هزینه های خارج از تعهد استفاده نمایند.

ثبت نام بیمه تکمیلی دانا انفرادی

برای ثبت‌ نام بیمه تکمیلی دانا به‌صورت گروهی باید از طریق سازمان‌ها و شرکت‌ها اقدام کنیم. بیمه دانا هم بیمه تکمیلی گروهی دارد و خدمات ویژه‌ای برای بیمه تکمیلی انفرادی درنظر نگرفته است. یعنی حتی بیمه تکمیلی خانوادگی هم باید درقالب بیمه تکمیلی گروهی خریداری شود. منتها در شرایط خاص و برای افرادی که شغل آزاد دارند می‌توان بیمه تکمیلی را برای خانواده هم بخرند. البته حق بیمه این بیمه‌نامه گران‌تر و معمولا سه تا 4 برابر و بیشتر از بیمه تکمیلی گروهی می‌شود.

بیمه تکمیلی دانا رانندگان چیست؟

شرکت بیمه‌دانا و کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان موسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی کالای کشور قرارداد بیمه درمان تکمیلی و عمر و حوادث گروهی امضا کرده‌اند. براساس این قرارداد رانندگان خودرو های سنگین تحت پوشش بیمه دانا قرار گرفته‌اند. یعنی راننده‌های می‌توانند انواع بیمه نامه‌های خودرویی، تکمیل درمان، حوادث و عمر را با میزان سقف تعهدات نوشته شده در این قرارداد همکاری بخرند.

برای ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان باید به سایت www.Irtusan.ir مراجعه کنید. تعهدات این بیمه‌نامه برای کامیون‌داران عبارتند از:

  • تعهدات پایه تا سقف ۷ میلیون تومان
  • تعهدات تخصصی مانند جراحی قلب تا ۱۴ میلیون تومان
  • هزینه‌های سرپایی نوع اول مانند سونوگرافی و انواع اسکن‌ها تا ۵۰۰ هزار تومان
  • هزینه‌های پاراکلینیکی سطح ۲ مانند اسپیرومتری و جراحی سرپایی تا ۳۰۰ هزار تومان
  • هزینه‌های عمل لیزیک و رفع عیوب انکساری چشم تا سقف یک میلیون تومان
  • هزینه آمبولانس درون‌شهری تا ۱۰۰ هزار تومان
  • هزینه آمبولانس برون‌شهری تا ۱۳۰ هزار تومان

جدول بیمه تکمیلی دانا

شرکت بیمه دانا بیمه تکمیلی گروهی را برای شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف ارائه می‌کند. کارفرمایان و مدیران مختلف باتوجه‌به نیاز کارمندان خود، به دنبال پوشش‌های مختلف با سطح تعهدات متفاوت هستند. به همین دلیل یک جدول کلی برای پوشش‌ها و یقف تعهدات بیمه گروهی دانا وجود ندارد. هر سازمان و شرکتی در هنگام خرید بیمه تکمیلی دانا با‌توجه‌به نیاز خود، نوع و تعداد و پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه گروهی خود را مشخص می‌کند و براساس آن و تعداد افراد بیمه‌شده حق بیمه پرداخت می‌کند.

چگونه بفهمیم بیمه تکمیلی دانا داریم؟

برای اینکه از وضعیت بیمه تکمیلی دانا استعلام بگیریم باید به پورتال مشتریان بیمه دانا مراجعه کنیم. اگر بیمه تکمیلی دانا باشیم اطلاعات ما در این سامانه ثبت شده است.  نام کاربری در این سایت کد ملی ده رقمی بیمه‌شده و کلمه عبور پیش فرض هم سال تولد او به‌صورت چهار رقمی است.

پرداخت هزینه‌های بیمه تکمیلی دانا

شما به دو صورت می‌توانید از خدمات درمانی بیمه‌نامه تکمیلی خود استفاده کنید.

روش اول: در صورتی که به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه کنید.

اگر شما بخواهید به مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سامان مراجعه کنید، از قبل باید به یکی از شعب بیمه دانا بروید و با ارائه مدارک لازم معرفی نامه بگیرید و یا به مراکز درمانی مراجعه کنید که امکان صدور آنلاین معرفی نامه را از طریق سامانه سپاد داشته باشند.

در این شرایط ابتدا بیمه‌گر پایه سپس بیمه دانا تعهدات خود را تا سقف تعیین شده پرداخت می‌کنند و بیمه‌گذار فقط باید مبلغی را به عنوان فرانشیز بپردازد. اگر بیمه‌گذار به یکی از مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه دانا مراجعه کند ولی با بیمه‌گرهای پایه قرارداد نداشته باشد، علاوه بر پرداخت فرانشیز باید مقدار تعهدات بیمه گر پایه را هم خودش بپردازد.

روش دوم: در صورتی که به مراکز درمانی غیرطرف قرارداد مراجعه کنید.

اگر بیمه‌گذار به مراکز درمانی مراجعه کند که با بیمه دانا قرارداد نداشته باشد باید تمام هزینه‌ها را بپردازد و بعد با ارائه مدارک مورد نیاز بعد از دریافت سهم بیمه‌گر پایه، به یکی از شعب پرداخت خسارت بیمه دانا مراجعه کند و هزینه‌های درمانی خود را دریافت کند. این هزینه‌ها بر اساس تعرفه‌های مصوب و آیین‌نامه‌های بیمه مرکزی و مقررات مربوطه محاسبه و به بیمه‌گذار پرداخت می‌شود.

پرداخت هزینه‌های بیمه تکمیلی دانا

شما به دو صورت می‌توانید از خدمات درمانی بیمه‌نامه تکمیلی خود استفاده کنید.

روش اول: در صورتی که به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه کنید.

اگر شما بخواهید به مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سامان مراجعه کنید، از قبل باید به یکی از شعب بیمه دانا بروید و با ارائه مدارک لازم معرفی نامه بگیرید و یا به مراکز درمانی مراجعه کنید که امکان صدور آنلاین معرفی نامه را از طریق سامانه سپاد داشته باشند.

در این شرایط ابتدا بیمه‌گر پایه سپس بیمه دانا تعهدات خود را تا سقف تعیین شده پرداخت می‌کنند و بیمه‌گذار فقط باید مبلغی را به عنوان فرانشیز بپردازد. اگر بیمه‌گذار به یکی از مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه دانا مراجعه کند ولی با بیمه‌گرهای پایه قرارداد نداشته باشد، علاوه بر پرداخت فرانشیز باید مقدار تعهدات بیمه گر پایه را هم خودش بپردازد.

روش دوم: در صورتی که به مراکز درمانی غیرطرف قرارداد مراجعه کنید.

اگر بیمه‌گذار به مراکز درمانی مراجعه کند که با بیمه دانا قرارداد نداشته باشد باید تمام هزینه‌ها را بپردازد و بعد با ارائه مدارک مورد نیاز بعد از دریافت سهم بیمه‌گر پایه، به یکی از شعب پرداخت خسارت بیمه دانا مراجعه کند و هزینه‌های درمانی خود را دریافت کند. این هزینه‌ها بر اساس تعرفه‌های مصوب و آیین‌نامه‌های بیمه مرکزی و مقررات مربوطه محاسبه و به بیمه‌گذار پرداخت می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت:

  • کپی برابر با اصل شده‌ی مدارک درمانی
  • کپی چک دریافتی از بیمه‌گر پایه و یا تاییدیه پرداخت وجه توسط بیمه‌گر پایه به حساب بیمه شده
  • کپی شناسنامه بیمار
  • کپی دفترچه بیمه بیمار
  • کپی کارت درمان بیمار
  • کپی برابر با اصل شده‌ی مدارک درمانی
  • کپی چک دریافتی از بیمه‌گر پایه و یا تاییدیه پرداخت وجه توسط بیمه‌گر پایه به حساب بیمه شده
  • کپی شناسنامه بیمار
  • کپی دفترچه بیمه بیمار
  • کپی کارت درمان بیمار

سوالات متداول

۱. دوره انتظار بیمه تکمیلی دانا چقدر است؟

دوره انتظار بر اساس تعداد بیمه شدگان و توافق با شرکت بیمه مشخص می‌شود.

۲. چه داروهایی تحت پوشش بیمه تکمیلی دانا هستند؟

تمامی داروهای مجاز کشور تحت پوشش بیمه تکمیلی دانا هستند.

۳. آیا بیمه تکمیلی دانا هزینه عمل لیزیک چشم را می‌دهد؟

بیمه تکمیلی دانا فقط در شرایطی هزینه عمل چشم را پرداخت که درجه نقص بینایی دو چشم بیمه‌شده 4 دیوپتر باشد.

۴. آیا هزینه زایمان تحت پوشش بیمه تکمیلی دانا قرار دارد؟ 

سقف بیمه درمان تکمیلی پوشش زایمان دانا 50% تعهدات بیمارستانی است. البته باید توجه داشته باشید که در هر قرارداد ممکن است سقف زایمان مبلغ متفاوتی بین شرکت بیمه‌شده و بیمه دانا توافق شده باشد.

نمایش بیشتر

1 دیدگاه

  1. بسمه تعالی…دوستان عزیز همه میتوانند بیمه تکمیلی یا از طرف شرکت یا ادارات یا رانندگان ولی طرح برنامه ریزی فرماید بلکه کارگران ساختمانی هم بتوانند بیمه تکمیلی خریداری کنند ..بیشترین زحمت را کارگران ساختمانی می‌کشند و هیچ گونه پشتیبانی ندارند آقایان و خانمهای پزشک مخصوصا دندان پزشکان محترم و متخصص فکری به حال کارگران ساختمانی بکنید خیلی بهتر است تا آنهایی که دستشان از نظر مالی باز است..کارگران هستند که یک روز کار دارند یکروز بیکار هستندو بااین وضعیت اقتصادی حتی نمی تواند دندان فرزندانشان را حتی اگر جزئی باشد درمان کند و یک دندان خراب جزئی به تمام دندان هایشان اثر می گذارد ..بنده حقیر دست گل شما پزشکان را که حامی مردم ضعیف هستید میبوسم.واز خداوند متعال برای شما و همکاران گرامی شما و خانواده محترمتان طول عمر و سلامتی خواستارم .انشالله…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا