بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

بیمه عمر ایران طرح سپاس چیست و چه پوشش‌هایی دارد؟


شرکت بیمه ایران طی سال‌های گذشته طرح‌های جدیدی را به بیمه عمر اضافه کرده است. از جمله این طرح‌ها می‌توان به بیمه عمر مان ایران، طرح جامع زندگی و طرح سپاس اشاره کرد. طرح سپاس بیمه عمر ایران از سال ۱۳۹۸ ارائه شده است و پوشش‌ها و سقف تعهدات متفاوتی دارد و همین موضوع باعث شده تا مورد توجه بسیاری از بیمه‌گذارها قرار بگیرد. به‌همین‌دلیل در این مقاله از بلاگ ازکی به بررسی ویژگی های بیمه عمر ایران طرح سپاس، پوشش‌ها و مزایای خرید آن می‌پردازیم.

طرح سپاس بیمه عمر ایران چیست؟

بیمه عمر ایران چند طرح متفاوت دارد که شامل طرح مان، طرح جامع زندگی و بیمه عمر طرح سپاس است. سپاس یکی از جدیدترین طرح‌های بیمه‌ای شرکت بیمه ایران است که در آن سقف هزینه پزشکی در اثر حادثه و سقف بیماری‌های خاص و سرطان و سرمایه فوت در مقایسه با طرح‌های دیگر افزایش پیدا کرده است.

طرح سپاس بیمه عمر ایران چیست؟

بنابراین پوشش سرطان بیمه ایران طرح سپاس و پوشش‌ هزینه‌های پزشکی و درمان بیشتر از طرح‌های قبلی این بیمه‌گر است. از طرفی در این طرح، پوشش درمان سرطان از ۴ بیماری خاص دیگر تفکیک شده‌ است. فقط توجه داشته باشید که در پوشش‌های بیمه عمر ایران طرح سپاس، هزینه‌های بستری در بیمارستان و جراحی تنها در شرایطی پرداخت می‌شوند که علت بروز حادثه تحت پوشش این طرح باشند.

اگر مایل به خرید بیمه عمر زمانی هستید می‌توانید مقاله همه چیز درباره بیمه عمر زمانی و شرایط آن را در بلاگ ازکی بخوانید.

پوشش‌های بیمه عمر ایران طرح سپاس چیست؟‌

پوشش‌های طرح سپاس بیمه عمر ایران یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این طرح بیمه‌ای با طرح‌های دیگر بیمه ایران است. به‌عبارت ساده‌تر می‌توان گفت که بیمه عمر ایران طرح سپاس را ارائه کرده تا به‌نوعی تکمیل‌کننده پوشش‌ها در طرح بیمه عمر مان باشد. با خرید بیمه عمر ایران طرح سپاس پوشش‌های تکمیلی زیر را دریافت خواهید کرد:

پوشش‌های تکمیلی بیمه عمر ایران طرح سپاس

  • پرداخت هزینه عمل‌های جراحی بر اثر بیماری و حادثه تا سقف ۲۵ میلیون تومان در هر سال، مشروط به اینکه فرد در بیمارستان بستری شده باشد.
  • در پایان مدت قرارداد امکان پرداخت مستمری مادام‌العمر وجود دارد.
  • غرامت فوت در اثر حادثه تا سقف ۱ میلیارد تومان به بیمه‌شده پرداخت می‌شود.
  • غرامت فوت عادی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.
  • غرامت هزینه‌های ابتلا به برخی از بیماری‌های خاص مانند سکته قلبی، سکته مغزی، پیوند اعضای بدن شامل قلب، کبد، مغز استخوان، ریه و کلیه و جراحی عروق کرونر قلب (جراحی قلب باز) حداکثر تا سقف ۲۰ میلیون تومان به‌اضافه بند اول (۲۵ میلیون تومان برای هزینه عمل‌های جراحی) پرداخت خواهد شد.
  • غرامت هزینه‌های ابتلای بیمه‌شده به یکی از انواع سرطان‌های بدخیم که شامل متاستاز باشد، تا سقف ۳۰ میلیون ریال به‌اضافه بند اول (۲۵ میلیون تومان برای هزینه عمل‌های جراحی) پرداخت خواهد شد.

پوشش‌ بیماری‌های خاص بیمه عمر ایران‌ طرح سپاس

یکی از مزایای خرید طرح سپاس بیمه عمر ایران، بهره‌مندی از پوشش‌های بیماری‌های خاص این طرح است. در ادامه به بررسی این پوشش‌ها می‌پردازیم. سقف پرداخت غرامت ابتلا به بیماری‌های خاص شامل سکته قلبی، سکته مغزی، پیوند اعضای بدن (شامل قلب، ریه، مغز استخوان، کلیه و کبد) و جراحی عروق کرونر قلب (منظور جراحی قلب باز) در طرح پوشش بیماری‌های خاص طرح سپاس بیمه عمر ایران، ۲۰ میلیون تومان است.

طرح سپاس بیمه عمر ایران

نکات استفاده از پوشش بیماری‌های خاص طرح سپاس بیمه عمر ایران

  • پرداخت غرامت مشروط بر این است که هزینه‌ها از ۲۵% سرمایه فوت بیمه‌نامه در این طرح تجاوز نکند.
  • این پوشش از طرح سپاس تنها تا سن ۶۰ سالگی بیمه‌شده عرضه خواهد شد.
  • بیمه‌شده در این طرح تنها می‌تواند برای یکی از بیماری‌های خاص مطرح شده از تعهدات پوشش بیمه در طول مدت قرارداد استفاده کند.
  • دوره انتظار پوشش بیماری‌های خاص طرح سپاس تنها ۳ ماه بوده و بعد از این مدت، بیمه برای بیمه‌شده فعال خواهد شد.
  • در صورتی که بیمه‌شده به هر یک از بیماری‌های خاص فوق مبتلا شود، کل مبلغ تعهد شده از سوی بیمه ایران (۲۰ میلیون تومان) بدون در نظر گرفتن هزینه‌های انجام شده توسط بیمه‌شده، به او پرداخت می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله پوشش امراض خاص بیمه عمر کدام شرکت بهتر است؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

پوشش سرطان بیمه عمر ایران طرح سپاس

با شدت‌گرفتن ابتلا به برخی از سرطان‌ها، بیمه ایران در طرح سپاس، پوشش سرطان را هم اضافه کرد. سقف پرداخت غرامت برای ابتلا به یکی از انواع سرطان‌های بدخیم که با متاستاز همراه است، تا سقف ۵۰% از پوشش سرمایه فوت در اثر حادثه طرح سپاس بیمه عمر ایران و حداکثر تا ۳۰ میلیون تومان است.

نکات استفاده از پوشش سرطان طرح سپاس بیمه عمر ایران

  • برای سرطان‌های بدخیم که با متاستاز همراه نباشند، با تایید پزشک معتمد، یک‌سوم سقف پوشش پرداخت خواهد شد.
  • این پوشش تنها تا ۶۰ سالگی بیمه‌شده عرضه می‌شود.
  • بیمه‌شده تنها یک‌بار در طول مدت قرارداد می‌تواند از تعهدات پوشش سرطان طرح سپاس استفاده کند.
  • دوره انتظار برای پوشش‌های سرطان طرح سپاس بیمه عمر ایران، ۶ ماه است. بنابراین بیمه‌شده پس از این دوره انتظار می‌تواند از پوشش‌ها استفاده کند، چون بیمه در این مدت فعال نبوده و شرکت بیمه‌گر تعهدی در قبال بیمه‌شده ندارد.

پوشش سرطان بیمه عمر ایران طرح سپاس

پوشش بیمه فوت عادی طرح سپاس

اگر بیمه‌شده طرح سپاس بیمه عمر ایران به‌علت بیماری فوت کند، تمامی سرمایه فوت به بازماندگان پرداخت خواهد شد. توجه کنید که سرمایه قابل پرداخت به بازماندگان یا استفاده‌کنندگان بیمه‌نامه در شرایط فوت عادی بیمه‌شده، حداقل ۴۰ میلیون تومان و حداکثر ۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

پوشش سرمایه فوت در اثر حادثه طرح سپاس

اگر بیمه‌شده بر اثر حادثه فوت کند، ۱ برابر سرمایه فوت عادی یعنی حداقل ۴۰ میلیون تومان و حداکثر ۵۰ میلیون تومان علاوه‌بر سرمایه فوت عادی به استفاده‌کنندگان یا بازماندگان پرداخت خواهد شد.

در این مورد فوت بر اثر حادثه به‌مفهوم هر حادثه یا واقعه ناگهانی است که در آن یک عامل خارجی باعث فوت بیمه‌شده می‌شود. توجه کنید که این عامل خارجی باید بدون قصد و ارائه بیمه‌شده باعث فوت وی شود؛ به این مفهوم که اگر بیمه‌شده عمدا شرایط فوت بر اثر حادثه را فراهم کند، مشمول پوشش‌ها نخواهد بود.

فوت ناشی از حوادث زیر تحت پوشش سرمایه فوت در اثر حادثه طرح سپاس بیمه عمر ایران قرار می‌گیرند.

  • فوت ناشی از زلزله؛
  • فوت ناشی از آتش‌فشان؛
  • فوت ناشی از فعل‌وانفعالات هسته‌ای؛
  • فوت ناشی از حادثه هدایت موتورسیکلت؛
  • فوت ناشی از حادثه رانندگی.

دریافت غرامت فوت ناشی از حادثه رانندگی با خودرو یا موتورسیکلت منوط به داشتن گواهینامه معتبر متناسب با وسیله‌ نقلیه است. در‌غیر‌این‌صورت بیمه‌شده تحت پوشش سرمایه فوت طرح سپاس قرار نمی‌‌گیرد.

ویژگی‌های بیمه عمر ایران طرح سپاس

چرا بیمه عمر ایران طرح سپاس را بخریم؟

طرح سپاس بیمه عمر ایران یک تفاوت اساسی با سایر بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری دارد که پوشش بیمه تکمیلی آن است. پوشش‌های بیمه تکمیلی طرح سپاس در ۳ بسته به ارزش ۱۰، ۱۵ و ۲۵ میلیون تومان عرضه می‌شود. پیش‌تر در مورد پوشش‌ها و سقف تعهدات این طرح اطلاعات کامل ارائه شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله شرایط خرید بیمه عمر ایران چیست و چه پوشش‌هایی دارد؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

مزایای خرید طرح سپاس بیمه عمر ایران چیست؟

طرح سپاس بیمه عمر ایران مزایای بسیاری دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

  • در این طرح، پوشش بیمه فوت عادی به بازماندگان پرداخت می‌شود.
  • در طرح سپاس اگر بیمه‌شده در اثر حادثه فوت کند، بازماندگان ۱ برابر سرمایه فوت عادی به‌اضافه سرمایه فوت عادی را به‌عنوان پوشش سرمایه فوت دریافت خواهد کرد.
  • طرح سپاس برای تکمیل طرح مان بیمه ایران طراحی شده و در نتیجه پوشش‌های کامل‌تری در مقایسه با دیگر طرح‌ها دارد.
  • در طرح سپاس، حداقل سن بیمه‌شده ۵ سال و حداکثر سن بیمه‌شده ۶۵ سال است. بنابراین خانواده‌ها می‌توانند این طرح بیمه‌ای را برای فرزندان خود نیز تهیه کنند.
  • بیمه‌شده در طرح سپاس بیمه عمر ایران می‌تواند حق‌بیمه در بیمه‌نامه را به‌صورت ۱ ساله پرداخت کند.
  • غرامت ابتلا به بیماری‌های خاص (قبلا لیست این بیماری‌ها عنوان شده است) برای بیمه‌شده تا سقف پرداخت ۲۰ میلیون تومان است.
  • غرامت ابتلا به سرطان دارای متاستاز برای بیمه‌شده تا سقف پرداخت ۳۰ میلیون تومان است.
  • طرح سپاس بیمه عمر ایران یک دوره انتظار ۶ ماهه دارد که بعد از آن بیمه فعال خواهد شد.
  • علاوه‌بر غرامت ابتلا به بیماری‌های خاص و سرطان، هزینه انجام عمل‌های جراحی ناشی از حادثه نیز پرداخت می‌شود که تا سقف ۲۵ میلیون تومان است.
  • مهم‌ترین مزیت طرح سپاس بیمه عمر ایران، پوشش بیمه تکمیلی انفرادی با پوشش عمر بیمه ایران است.
  • بیمه‌شده می‌تواند هر سال تا سقف تعهد پوشش‌های مطرح شده، از آنها استفاده کند.
  • شرایط عمومی طرح سپاس مانند شرایط عمومی بیمه تکمیلی است.
  • اگر بیمه‌شده از بیمه‌گر پایه استفاده کند، فرانشیز بیمه تکمیلی در این طرح معادل با سهم بیمه‌گر پایه است. در صورت عدم استفاده بیمه‌شده از سهم بیمه‌گر پایه در هر یک از هزینه‌ها، فرانشیز معادل ۲۰% خواهد بود.
  • غرامت فوت عادی بیمه‌شده تا سقف ۵۰ میلیون تومان است.
  • غرامت فوت در اثر حادثه بیمه‌شده تا سقف ۱ میلیارد تومان است.
  • در پایان مدت قرارداد طرح سپاس بیمه عمر ایران که حداکثر ۳۰ سال است، مستمری مادام‌العمر به بیمه‌شده پرداخت خواهد شد.

مزایای طرح سپاس بیمه عمر ایران

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله مزایا و معایب بیمه عمر چیست و چه شرایطی دارد؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

مدت بیمه‌نامه طرح سپاس بیمه عمر ایران چقدر است؟

مدت بیمه‌نامه طرح سپاس حداقل ۵ سال و حداکثر ۳۰ سال است. باتوجه‌به اینکه سن بیمه‌شده در طرح سپاس اهمیت دارد و حداقل سن باید ۵ سال و حداکثر سن باید ۶۵ سال باشد، بنابراین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله بهترین سن برای خرید بیمه عمر چند سالگی است؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

خرید بیمه عمر ایران طرح سپاس

طرح سپاس بیمه عمر ایران در ۳ طرح مختلف با مبالغی متفاوت عرضه شده است. مبلغ این ۳ طرح ۱۰ میلیون تومان، ۱۵ میلیون تومان و ۲۵ میلیون تومان هستند. در این طرح مبلغ حق‌بیمه حداقل ۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. البته بیمه‌گذار یا بیمه‌شده بنابه‌صلاحدید می‌تواند حق‌بیمه خود را سالانه ۲۰٪ افزایش دهد. این افزایش ۲۰ درصدی باید در مقایسه با حق‌بیمه سال قبل باشد.

برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانید مقاله 11 نکته خرید بیمه عمر؛ چرا بیمه عمر و سرمایه‌گذاری نیاز داریم؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

بیمه عمر ایران طرح سپاس، پوشش‌هایی کامل‌تر

شرکت‌های بیمه‌گر رقابتی سالم با یکدیگر دارند و در این رقابت، بیمه‌گذارها سود می‌برند. طرح‌های بیمه‌های عمر را شرکت‌های بیمه‌گر متعددی عرضه می‌کنند، اما از میان آنها طرح سپاس بیمه عمر ایران، طرحی کامل با پوشش‌های مناسب و سقف تعهدات بیشتری است. بیمه‌ ایران طرح سپاس را در تکمیل طرح مان ارائه کرده و به‌همین‌دلیل نیز این طرح پوشش‌های کامل‌تری دارد که شامل پوشش هزینه‌های جراحی، ابتلا به بیماری‌های خاص، ابتلا به سرطان، فوت عادی و فوت در اثر حادثه هستند. در این طرح، بیمه‌شده پوشش‌های کامل‌تر با سقف تعهدات بیشتر در مقایسه با دیگر طرح‌های بیمه عمر ایران را دریافت خواهد کرد. برای خرید وارد صفحه بیمه عمر سایت ازکی شوید.

بیمه تکمیلی انفرادی با پوشش عمر بیمه ایران

سوالات متداول

  • طرح سپاس بیمه عمر ایران چیست؟
    طرح سپاس یکی از انواع بیمه‌های مختلط پس‌اندازی است که بیمه ایران آن را طراحی کرده و به آن بیمه عمر و پس‌انداز به شرط حیات هم می‌گویند.
  • بیمه عمر ایران طرح سپاس چند بسته دارد؟
    این طرح دارای ۳ بسته با ارزش ۱۰، ۱۵ و ۲۵ میلیون تومان است.
  • آیا طرح سپاس بیمه عمر ایران غرامت فوت در اثر حادثه را پرداخت می‌کند؟
    بله. در طرح سپاس غرامت فوت بر اثر حادثه برای بیمه‌شده تا سقف ۱ میلیارد در نظر گرفته شده است.
  • سقف تعهدات طرح سپاس برای عمل جراحی ناشی از بیماری و حادثه چقدر است؟
    هزینه عمل‌های جراحی ناشی از بیماری و حادثه (بیمه تکمیلی) به‌شرط بستری شدن بیمه‌شده در بیمارستان تا سقف ۲۵ میلیون تومان در هر سال است.
  • مبلغ حق‌بیمه در طرح سپاس بیمه عمر ایران چقدر است؟
    حداقل حق‌بیمه سالانه در این طرح، ۲ میلیون تومان است. البته بیمه‌شده می‌تواند در هر سال ۲۰٪ حق‌بیمه خود را نسبت به سال قبل افزایش دهد.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا