بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

شرایط خرید بیمه عمر ایران چیست و چه پوشش‌هایی دارد؟

شرکت بیمه ایران  فقط در سال 1399 حدود ۳۰ میلیون بیمه‌نامه عمر، ماشین و آتش‌سوزی و … صادر کرده است. یعنی 48 درصد از کل بازار بیمه کشور را دارد. بخش بزرگی از این بیمه‌نامه‌ها بیمه عمر بوده‌اند. اگر شما هم به دنبال خرید بهترین بیمه عمر هستید و می‌خواهید شرایط بیمه عمر ایران را بررسی کنید در ادامه با ما همراه شوید تا طرح‌‌های مختلف بیمه عمر ایران و شرایط و پوشش‌های هرکدام را کامل بررسی کنیم.

انواع بیمه عمر ایران

شرکت بیمه ایران طرح‌های بیمه عمر متفاونی را ارائه می‌کند. مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین انواع بیمه عمر ایران عبارتند از:

  • بیمه عمر مان ایران
  • بیمه جامع زندگی
  • بیمه عمر و بازنشستگی ایران
  • بیمه ازدواج جوانان ایران
  • بیمه زنان خانه دار بیمه ایران

بیمه عمر مان ایران

بیمه عمر مان درواقع کامل‌ترین محصولات بیمه عمر شرکت بیمه ایران محسوب می‌شود و از همه طرح‌ها پرفروش‌تر است. بیمه عمر مان خودش انواع مختلفی دارد. مثلا بیمه آتیه فرزندان، بیمه ازدواج و بیمه زنان خان‌‌‌دار. بیمه عمر مان نسبت به سایر طرح‌های دیگر، پوشش‌های کامل‌تری دارد. میزان سرمایه فوت  این بیمه‌نامه ۵ تا ۳۵ برابر حق بیمه پرداختی سالانه است. اگر هم خدای نکرده بیمه‌شده به‌دلیل حادثه فوت کند ۵ تا ۱۴۰برابر حق بیمه سالیانه‌ای که پرداخت کرده است به‌عنوان سرمایه فوت درکنار اندوخته بیمه‌نامه به ذینفعان بیمه‌نامه پرداخت می‌شود.

بیمه جامع زندگی

بیمه جامع زندگی هم یکی از انواع بیمه‌های عمر شرکت بیمه ایران است. این طرح سال‌های یکی از پرطرفدارترین انواع بیمه‌های عمر ایران بوده است. منتها با توجه به ویژگی‌ها و امکانات بیمه عمر مان این بیمه دیگر ارائه نمی‌شود.

بیمه عمر و بازنشستگی ایران

یکی دیگر از تازه‌ترین طرح‌های بیمه عمر و زندگی ایران؛ بیمه عمر و بازنشستگی است. همان‌طور که از اسم این بیمه‌نامه هم مشخص است، هدف آن پوشش‌های درمانی و بیمه‌ای حداکثری و همین‌طور یک  سرمایه‌گذاری بلندمدت برای بازنشسته‌ها و خانواده‌هایشان است.

اگر هم مدت بیمه‌نامه تمام شود یا خدای نکرده بیمه‌شده فوت کند، سرمایه اندوخته بیمه‌نامه به همسر و فرزندان او تعلق می‌گیرد. این بیمه‌نامه یک راه امن برای فراهم کردن آسودگی و رفاه خانواده‌‌ و تامین هزینه‌های تحصیل، ازدواج و … فرزندان است. مخصوصا برای روزهایی که دیگر خودمان دیگر در کنار عزیزانمان نیستیم.

اگر می‌خواهید مبلغ مستمری بیمه عمر را بدانید مقاله مبلغ مستمری بیمه عمر چقدر است؟ را بخوانید.

بیمه ازدواج جوانان ایران

این روزها حرف از ازدواج آسان را زیاد می‌شنویم. ولی خرج و مخارج هزینه‌های یک جشن ساده برای ازدواج آنقدر بالا رفته که یک پس‌انداز درست‌وحسابی لازم دارد. برای همین هم بیمه ازدواج جوانان ایران به افرادی که می‌خواهند تشکیل خانواده بدهند، کمک می‌کند تا راحت‌‌تر از پس هزینه‌های ازدواج بربیایند. این بیمه هم درواقع یکی از انواع بیمه‌های عمر مان ایران است. تمام افراد از بدو تولد تا 35 سالگی می‌توانند بیمه ازدواج جوانان ایران را بخرند. مدت قرارداد این بیمه هم 5 سال است. البته به‌شرط اینکه سن بیمه‌شده تا آن زمان کمتر از 40 سال باشد.

سرمایه فوت این بیمه نامه حداقل 10 میلیون ریال و حداکثر 200 میلیون ریال است.

بیمه زنان خانه دار بیمه ایران

کار خانه یک کار تمام‌وقت و شبانه‌روزی و بدون تعطیلی است. منتها زنان خانه‌دار نه درآمدی دارند و نه برای روزهایی که سن‌شان بالاتر می‌رود، بیمه می‌شوند. بیمه زنان خانه‌دار ایران به تمامی زن‌ها این امکان را می‌دهد تا از سن کم خودشان را بیمه کنند و برای روزهای بازنشستگی درآمد و مستمری ماهانه و پس‌اندازی قابل توجه داشته باشند. خبر خوب اینکه همه زن‌ها با هر میزان از درآمد می‌توانند بیمه زنان خانه‌دار ایران را بخرند. البته تامین اجتماعی هم بیمه‌ای را برای این گروه در نظر گرفته است که برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب «بیمه زنان خانه‌دار؛ پیشتوانه مالی مناسب برای بانوان» را بخوانید.

بیمه عمر ایران برای کودکان

بیمه ایران به شما این امکان را می‌دهد که با خرید بیمه نامه عمر نوزاد، فرزند کوچکتان را با هزینه ماهیانه فقط ۵۰ هزار تومان، تحت پوشش بیمه عمر قرار دهید. این طرح برای کودکانی در رده‌ی سنی ۱ تا ۵ سال ارائه می‌شود.

شرایط بیمه عمر ایران

هرکدام از طرح‌ها و انواع بیمه‌های عمر ایران، شرایط مخصوص به خوشان را دارند. مثلا حداکثر سن در بیشتر این بیمه‌های عمر تا 70 سال است، ولی شرکت بیمه ایران در طرح مان تا 106 سالگی هم بیمه عمر انجام می‌دهد. یعنی همه افراد از بدو تولد تا سن ۱۰۶ سالگی می‌توانند بیمه عمر بخرند. مدت این بیمه‌نامه‌ها هم از 5 تا 106 سال  متغییر است. منتها این بیمه‌نامه‌ها برای پرداخت سرمایه فوت به بیمه‌شده‌های بالای 70 سال محدودیت‌هایی دارند. همچنین تمام افراد بالای 50 سال که می‌خواهند بیمه عمر ایران بخرند باید یک‌سری معاینه‌های و آزمایش‌های پزشکی انجام بدهند.  محدودیت سنی برای بیمه عمر و زندگی ایران هم  65  سال است و مدت بیمه‌نامه‌اش هم از 5 تا 30 سال متغییر خواهد بود.

برای اینکه در بهترین سن و زمان ممکن خودتان را بیمه عمر کنید بهتر است مقاله بهترین سن برای خرید بیمه عمر چندسالگی است؟ را بخوانید.

مزایای بیمه عمر بیمه مان

مزایای سرمایه‌گذاری بیمه عمر مان عبارتند از:

  • دریافت سود تضمینی و سود مشارکت
  • امکان تبدیل کل یا بخشی از اندوخته بیمه‌نامه به بیمه بازنشستگی در پایان مدت بیمه‌نامه
  • امکان دریافت وام تا 90 درصد ارزش و سرمایه بیمه‌نامه از پایان سال دوم بدون نیاز به ضامن
  • امکان بازخرید کل یا بخشی از بیمه‌نامه بدون محدودیت زمانی
  • نداشتن محدودیت سنی و امکان صدور بیمه‌نامه از بدو تولد تا 106 سالگی
  • پرداخت تا 100 درصد سرمایه فوت به هر علت
  • پرداخت تا 20 درصد سرمایه فوت به هر علت برای هزینه‌های پزشکی و درمانی به‌دلیل حادثه و امراض خاص
  • پرداخت تا 50 درصد سرمایه فوت و حداکثر به میزان 300.000.000 ریال به‌صورت بلاعوض در برای پوشش هزینه‌های بیماری سرطان

مزایای بیمه ازدواج جوانان بیمه ایران

پوشش های بیمه  ازدواج ایران  شامل موارد زیر می‌شود:

  • تامین کمک هزینه مشاور قبل از ازدواج تا 30 درصد
  • تامین کمک هزینه برگزاری مراسم عقد وعروسی تا 80 درصد
  • تامین کمک هزینه کنسل شدن مراسم عقد و عروسی به علت حوادث تا 20 درصد
  • تامین کمک هزینه تهیه جهیزیه تا 80 درصد
  • تامین کمک هزینه پرداخت مهریه حداکثر تا سقف 90 درصد
  • تامین کمک هزینه تامین مسکن تا 80 درصد
  • تامین کمک هزینه تولد اولین فرزند تا سقف 20 درصد
  • فوت بیمه‌شده

البته هرکدام از این مزایا یک دوره انتظار 5 ساله  برای استفاده دارند.

سود بیمه عمر ایران چقدر است؟

همان‌طور که می‌دانید، هر شرکت بیمه با توجه به سطح توانگری و همین‌طور نوع سرمایه‌گذاری خود به بیمه‌شده‌های عمر سودهای تضمینی و مشارکت پرداخت می‌کند. نرخ سود قطعی بیمه عمر ایران به‌طور میانگین 27 تا 30 درصد است. درواقع بیمه عمر ایران یکی از شرکت‌هایی که توانسته برای چند سال متوالی نرخ سود بیمه عمر خودش را بالای 20 درصد نگه دارد.

اگر می‌خواهید بدانید که سود پرداختی بیمه عمر هر شرکت بیمه چگونه محاسبه می‌شود می‌توانید مطلب آموزش کامل محاسبه سود بیمه عمر شرکت‌های مختلف را بخوانید.

میزان حق بیمه پرداختی بیمه نامه عمر ایران چقدر است؟

حق بیمه عمر ایران با توجه به سقف درخواستی پوشش فوت و امراض خاص و … تعیین می‌شود. البته سن بیمه‌شده هم یکی از فاکتورهای اصلی در میزان حق بیمه پرداختی بیمه عمر ایران است. مثلا برای خرید بیمه ازدواج جوانان ایران پرداخت حق بیمه 50 هزار تومان برای سنین تا 10 سال -100 هزار تومان برای سن 10تا  سال 15-150هزار تومان برای سن 15 تا 20 سال  و200 هزار تومان برای سن 20 به بالا تعیین می‌شود.

به‌طور کلی حداقل قیمت‌های خرید بیمه عمر ایران عبارتند از:

  • ماهانه : حداقل 100 هزار تومان
  • سه ماهه : حداقل 240 هزار تومان
  • شش ماهه : حداقل 400 هزار تومان
  • سالانه : حداقل 600 هزار تومان

البته بیمه‌شده می‌تواند هر زمان که نیاز داشت و توانست درخواست افزایش پرداخت حق بیمه داشته باشد.

نحوه محاسبه مبلغ بیمه عمر بیمه ایران

مبلغ بیمه عمر معمولا برای هر بیمه‌نامه متفاوت است. حداکثر مبلغ قیمت بیمه عمر به میزان سرمایه فوت بیمه نامه عمر بستگی دارد. معمولا حداکثر سرمایه فوت ۵۰۰ میلیون تومان تعیین می‌شود. بیمه ایران هم برای انواع بیمه‌نامه‌های عمر خود و با توجه به شرایط بیمه‌نامه و حق بیمه‌های پرداختی حداکثر 200 میلیون تومان غرامت فوت پرداخت می‌کند.

برای یافتن پاسخ دقیق‌تر این سوال که مبلغ بیمه عمر چگونه محاسبه می‌شود بهتر است مقاله مبلغ بیمه عمر بعد از فوت چقدر است و به چه کسی تعلق می‌گیرد؟ را بخوانید.

محاسبه جدول بیمه عمر ایران

برای اینکه بیمه‌شده راحت‌تر حساب و کتاب سرمایه و اندوخته بیمه عمرش را داشته باشد، شرکت‌های بیمه با توجه به میزان حق بیمه و سن‌ او و همین‌طور پوشش‌های درخواستی‌اش یک جدول به او می‌دهند که سقف پرداخت برای تمام مزایای بیمه‌نامه‌اش روی آن ثبت شده است. مثلا برای یک بیمه‌شده 20 ساله که سالانه 1 میلیون تومان حق بیمه پرداخت می‌کند، حدول بیمه عمر به شکل زیر محاسبه می‌شود:

جدول-بیمه-عمر-ایران

دریافت شناسه پرداخت بیمه عمر ایران

برای پرداخت اقساط بیمه عمر ایران، نیاز به داشتن شناسه پرداخت دارید، که می‌توانید از واحدهای صدور شرکت بیمه ایران دریافت کنید. این شناسه ۱۷ رقمی است و به شما در زمان صدور ارائه می‌شود. از طریق این شناسه، می‌توانید هم اقساط بیمه عمر ایران و هم بیمه عمر مان ایران را پرداخت نمایید.

خرید بیمه عمر ایران

با مراجعه به سایت ازکی می‌توانید قیمت‌ها و پوشش‌های طرح‌های مختلف بیمه عمر ایران را با همدیگر مقایسه کنید و خودتان را با بهترین پوشش‌ها و مناسب‌ترین قیمت بیمه عمر کنید.

سوالات متداول

۱.پرداخت اقساط بیمه ایران با کد ملی امکان پذیر است؟

خیر، در حال حاضر امکان پرداخت اقساط بیمه ایران با کد ملی میسر نیست.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا