بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

بیمه عمر مان ایران چیست و چرا آنقدر پرطرف‌دار است؟


بیمه عمر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سرمایه‌گذاری و استفاده از پوشش‌های درمانی است. با وجود ریسک زیاد روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری و مشکلاتی که به‌همراه دارد، در حال‌حاضر یکی از کم‌ریسک‌ترین روش‌ها بیمه عمر خواهد بود. شرکت بیمه ایران در راستای بهره‌مندی تعداد بیشتری از افراد جامعه از مزایای بیمه عمر، طرح‌های مختلفی اجرا کرده که یکی از آنها بیمه عمر مان است. با‌توجه‌به محبوبیت این طرح، در این مقاله از بلاگ ازکی به بررسی پوشش‌ها، محدودیت‌ها، مدارک و روش‌‌های پرداخت حق بیمه می‌پردازیم.

بیمه مان چیست؟

بیمه مان طرحی جامع برای سرمایه‌گذاری بلندمدت است. افراد با هر میزان درآمدی که داشته باشند می‌توانند بیمه زندگی مان را دریافت کنند. این بیمه در شرکت بیمه ایران طراحی شده است و یکی از بهترین شرایط بیمه عمر را دارد. بنابراین تمامی بیمه‌گذارها با خیالی آسوده می‌توانند تحت پوشش‌های بیمه مان قرار بگیرند. در این نوع بیمه با پرداخت مبلغ اندکی می‌توانید بیمه‌نامه‌ای با پوشش‌های مناسب و سود سرمایه‌گذاری دریافت کنید. اکنون که می‌دانید بیمه مان چیست، در ادامه به بررسی پوشش‌ها و شرایط خرید آن می‌پردازیم.

بیمه عمر مان چیست؟

پوشش‌های بیمه مان

این بیمه مانند سایر بیمه‌های عمر پوشش‌های مختلفی به شرح زیر دارد:

پوشش فوت بیمه عمر مان

یکی از اصلی‌ترین پوشش‌‌ها، پوشش فوت بیمه عمر مان است. طبق این پوشش اگر بیمه‌گذار در طول مدت اعتبار بیمه عمر فوت کند، سرمایه او به ذی‌نفعانش پرداخت خواهد شد. نکته مهم اینکه بیمه‌گذار باید اسامی ذینفعان خود را در بیمه‌نامه ذکر کند. میزان سرمایه فوت بیمه مان بین ۵ برابر تا ۳۵ برابر از حق بیمه سالانه‌ای است که بیمه‌گذار پرداخت می‌کند. اگر بیمه‌گذار بر اثر سانحه یا حادثه فوت کند، در این شرایط میزان سرمایه فوت بین ۵ تا ۱۴۰ برابر حق بیمه سالانه او خواهد بود. این مبلغ به‌اضافه اندوخته بیمه‌نامه بیمه‌گذار به ذینفعان پرداخت می‌شود. به‌عبارتی بیمه‌گذار از پوشش حوادث بیمه عمر مان استفاده می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله بیمه عمر پس از فوت چقدر است؟ نحوه پیگیری و دریافت بیمه عمر متوفی را در بلاگ ازکی بخوانید.

پوشش بیماری‌های خاص بیمه عمر مان

اگر بیمه‌گذار در طول مدت اعتبار بیمه‌نامه دچار یکی از امراض خاص زیر شود، مشمول پوشش بیماری‌های خاص بیمه عمر مان خواهد بود.

  • سکته مغزی؛
  • سکته قلبی؛
  • عمل قلب باز؛
  • پیوند اعضای بدن.

میزان سقف تعهدات در این پوشش تا ۲۵٪ از سرمایه فوت است و تا سقف ۲۰ میلیون تومان خواهد بود. توجه کنید که بیماری سرطان جزء پوشش‌های بیماری‌های خاص قرار نمی‌گیرد و پوشش جداگانه‌ای دارد.

پوشش بیماری‌های خاص بیمه عمر مان

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله پوشش امراض خاص بیمه عمر کدام شرکت بهتر است؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه

طبق پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه در بیمه مان، اگر بیمه‌گذار در طول مدت اعتبار بیمه‌نامه خود بر اثر حادثه یا به هر دلیل دیگری دچار ازکارافتادگی شود، دیگر نیازی به پرداخت حق‌ بیمه عمر ندارد. بیمه ایران موظف خواهد بود تا انتهای قرارداد بیمه‌نامه فرد، حق‌بیمه او را پرداخت کند. به‌عبارتی اگر بیمه‌گذار به‌هر‌دلیلی ازکارافتاده شود، نیازی به پرداخت حق‌بیمه نیست، اما از خدمات بهره‌مند می‌شود. این پوشش یکی از مهم‌ترین مزایای بیمه مان است، چون در این شرایط حادثه‌ای برای بیمه‌گذار رخ داده است، این پوشش را می‌توان جزء پوشش حوادث بیمه عمر مان دانست.

پوشش مربوط به سرمایه ازکارافتادگی بیمه عمر مان

اگر بیمه‌گذار بنا به هر دلیلی دچار ازکارافتادگی کامل شود و پوشش سرمایه از کارافتادگی بیمه عمر مان را داشته باشد، می‌تواند از سرمایه این نوع پوشش در بیمه‌نامه خود استفاده کند. این پوشش سقف مشخصی دارد که ۱۰۰ میلیون تومان است.

باید بدانید که در صورت ازکارافتادگی دائم، بیمه‌گذار می‌تواند به دیگر خدمات دریافتی خود از بیمه ایران، دریافت مستمری را هم اضافه کند. میزان مستمری در این شرایط بین ۱ تا ۳ برابر حق‌بیمه پرداختی توسط بیمه‌گذار است و مدت زمان پرداخت آن تا ۱۰ سال خواهد بود. پوشش سرمایه‌گذاری بیمه عمر مان یکی از بهترین مزایای سرمایه‌گذاری مان است. این پوشش را می‌توان جزء پوشش سرمایه گذاری بیمه عمر مان دانست.

پوشش هزینه‌های پزشکی

اگر بیمه‌گذار بر اثر حادثه دچار مشکلی شود که هزینه پزشکی داشته باشد، می‌تواند از این پوشش استفاده کند. پرداخت خسارت در بیمه عمر مان برای این پوشش تا سقف ۵ میلیون تومان است.

تفاوت طرح سپاس بیمه عمر ایران و طرح مان بیمه ایران

تفاوت‌های طرح سپاس و بیمه عمر مان را در چند بخش بررسی خواهیم کرد:

پوشش‌ها

اگر هدف شما از خرید بیمه عمر استفاده از پوشش‌های متنوع است، بیمه مان می‌تواند گزینه مناسبی باشد. فقط توجه کنید که بیمه مان مانند بیمه سپاس دارای پوشش جراحی نیست.

سرمایه‌گذاری

اگر هدف شما از خرید بیمه عمر سرمایه‌گذاری است، بیمه طرح سپاس گزینه‌ بهتری است، چون حق‌بیمه را سالانه پرداخت می‌کنید.

حق‌بیمه

حق‌بیمه در بیمه مان را می‌توانید به‌صورت ماهانه، ۶ ماهه یا سالانه پرداخت کنید؛ اما در طرح سپاس باید بیمه عمر را سالانه پرداخت کنید که ممکن است برای برخی از افراد سخت باشد.

پوشش‌های اضافی

پوشش‌های اضافی در طرح سپاس شامل پوشش جراحی و بستری در اثر بیماری و در اثر حادثه است. این پوشش‌ها اضافه بر پوشش امراض خاص و سرطان است.

سرمایه از کار افتادگی بیمه عمر ایران

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله بیمه عمر ایران طرح سپاس چیست و چه پوشش‌هایی دارد؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

مزایای بیمه مان

یکی از دلایل محبوبیت بیمه مان، مزایای بی‌شمار آن برای بیمه‌گذارها است. در ادامه مهم‌ترین مزایای این طرح بیمه‌ای بررسی می‌شود.

سوددهی بیمه مان چگونه است؟

سوددهی بیمه مان به‌ ۲ صورت مشارکت در منافع و تضمینی انجام می‌شود که در ادامه توضیح داده می‌شود:

سود مشارکت در منافع

شرکت‌های بیمه حق‌بیمه‌ای را که دریافت می‌کنند، در پروژه‌های اقتصادی کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند. بنابراین بیمه‌گذار در سود حاصل از این سرمایه‌گذاری‌ها شریک خواهد شد. سود مشارکت در منافع مانند سود تضمینی یک مبلغ مشخص نیست و بسته به میزان سوددهی هر سرمایه‌گذاری یا وضعیت اقتصادی کشور و افت‌وخیزهای بازار تغییر می‌کند. بنابراین نمی‌توان یک نرخ مشخص برای میزان سود در این روش تعیین کرد.

در پایان هر سال مالی و بعد از برگزاری مراسم سالیانه در شرکت بیمه ایران، سود قطعی از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف اعلام می‌شود. شرکت بیمه ایران موظف است حداقل ۸۵٪ از سود قطعی را به‌اضافه سود تضمینی به حساب بیمه‌گذار واریز کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله آموزش کامل محاسبه سود بیمه عمر شرکت‌های مختلف را در بلاگ ازکی بخوانید.

سود تضمینی

همان‌طور که از نام این سود پیداست، تضمین می‌کند که مقداری ثابت به‌صورت روزشمار به بیمه‌گذار تعلق بگیرد. میزان سود را بیمه مرکزی تعیین می‌کند. در ۲ سال اول بیمه‌نامه، سود تضمینی برای بیمه‌گذار ۱۶٪ است و در سال سوم و چهارم به ۱۳٪ می‌رسد. این سود در سال پنجم به بعد به ۱۰٪ خواهد رسید. این درصدها حداقل سودی است که شرکت بیمه موظف به پرداخت آنها در هر شرایطی خواهد بود.

محاسبه بیمه عمر ایران

پرداخت وام بیمه عمر مان

وام یکی دیگر از مزایای بیمه مان است. اگر در طول مدت اعتبار بیمه‌نامه، بیمه‌گذار نیاز به وام یا کمک هزینه داشته باشد، می‌تواند از این مزیت بیمه مان استفاده کند. بعد از ۲ سال از خرید بیمه مان، بیمه‌گذار می‌تواند تا ۹۰٪ از اندوخته خود را وام بگیرد. وام بیمه مان نیازی به ضامن، وثیقه، سفته یا چک ندارد که خود یکی از دلایل اصلی محبوبیت این نوع بیمه عمر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید ماله شرایط وام بیمه عمر؛ از بیمه عمر خود بدون ضامن و وثیقه وام بگیرید را در بلاگ ازکی بخوانید.

شرایط خرید بیمه مان ایران

خرید بیمه مان هیچ‌‌گونه شرایط خاصی ندارد و همه افراد می‌توانند برای محاسبه بیمه عمر مان و خرید آن اقدام کنند.

محدودیت‌ سنی در بیمه عمر مان

محدودیت سنی در بیمه عمر مان وجود ندارد، بنابراین همه افراد می‌توانند برای استعلام بیمه عمر مان و خرید آن اقدام کنند. افراد می‌توانند از زمان تولد تا سن ۱۰۶ سالگی برای خرید بیمه مان اقدام کنند، اما با زیاد شدن سن و به‌دلیل افزایش احتمال بروز بیماری و ریسک حادثه، بیمه‌کردن افراد سخت‌تر می‌شود و گاهی ممکن است پوشش کمتری هم دریافت کنند. بنابراین اشخاص بیشتر از ۵۰ سال باید معاینات پزشکی انجام دهند تا بیمه‌نامه برای آنها صادر شود. در این شرایط معاینات پزشکی انجام‌شده به‌عنوان یکی از مدارک در نظر گرفته می‌شود. در مقابل افراد بین ۱۸ سال تا ۶۰ سال می‌تواند از تمامی پوشش‌های ارائه‌شده استفاده کرده و محدودیتی ندارند.

شرایط پرداخت خسارت در بیمه عمر مان ایران

شرکت بیمه ایران در طرح مان موظف شده است تا در صورت بروز یکی از حالت‌های زیر و باتوجه‌به گذشت مدت زمان لازم از دوره انتظار، برای پرداخت خسارت اقدام کند.

  • ابتلای بیمه‌گذار به یکی از بیماری‌های تحت پوشش؛
  • فوت ناگهانی بیمه‌گذار به‌دلیل بیماری.

توجه کنید که دوره انتظار استفاده از پوشش بیماری‌های خاص ۳ ماه و پوشش سرطان ۶ ماه است.

محدودیت سنی بیمه عمر

مدارک لازم پرداخت خسارت فوت در بیمه عمر مان ایران

برای دریافت خسارت فوت باید مدارکی را به شرکت‌ بیمه‌گر ارائه کنید. مدارک پرداخت خسارت بیمه عمر مان به شرح زیر است.

  • گواهی فوت صادرشده توسط سازمان ثبت احوال کشور؛
  • ۳ عدد کپی برابر اصل از تمامی صفحات شناسنامه باطل‌شده بیمه‌گذار؛
  • ۳ عدد کپی برابر اصل از پشت و روی کارت ملی باطل‌شده بیمه‌گذار؛
  • گواهی آخرین پزشک معالج یا پزشکی قانونی مبنی بر بررسی علت فوت، علت بیماری و شرح آن (در صورتی‌که معالجه‌ای انجام نشده باشد، مدارک لازم برای اثبات بیماری و علت فوت و همین‌طور مدارک شرح‌حال و اوضاع متوفی در زمان فوت باید با هزینه استفاده‌کننده آماده و ارائه شود)؛
  • گزارش مشروح ارائه‌شده توسط مراجع قانونی ذی‌صلاح در صورت فوت بر اثر حادثه؛
  • گواهی انحصار وراثت در صورت عدم تعیین ذی‌نفعان در بیمه‌نامه توسط بیمه‌گذار.

روش‌های پرداخت حق بیمه عمر مان ایران

بیمه‌گذار برای خرید بیمه می‌تواند از روش‌های مختلفی اقدام کند. در این بخش به بررسی روش‌های پرداخت حق بیمه مان می‌پردازیم.

  • پرداخت از طریق تلفن همراه و با گرفتن کد دستوری *۷۷۰*۹۶۶۸#؛
  • پرداخت از طریق اینترنت‌‌بانک بانک ملت؛
  • پرداخت از طریق دستگاه‌های پوز در دفاتر و شعبه‌های نمایندگی بیمه؛
  • پرداخت از طریق دستگاه‌های خودپرداز (ATM) بانک ملت.
روش‌های پرداخت حق بیمه عمر مان ایران

خرید بیمه عمر مان ایران

برای خرید بیمه مان می‌توانید به سایت ازکی مراجعه و یا از سایت بیمه عمر ایران اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع بیمه‌های شرکت بیمه ایران می‌توانید صفحه بیمه عمر ایران در سایت ازکی را مطالعه کنید.

محاسبه بازگشت سرمایه در بیمه عمر مان

در بیمه زندگی مان بیمه‌گذار علاوه‌بر سود تضمینی، در ۸۵٪ از سود یا منافع شرکت بیمه‌گر در سرمایه‌گذاری‌های مختلف اقتصادی شریک خواهد بود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که بازگشت سرمایه در بیمه مان زودتر از موعد رخ می‌دهد.

استعلام سوابق بیمه عمر ایران

اگر قصد استعلام سوابق بیمه عمر ایران را دارید، می‌توانید وارد سایت بیمه‌ مرکزی ایران به آدرس www.centinsur.ir شده و از گزینه میز خدمات الکترونیک، گزینه استعلام اصالت بیمه‌نامه را انتخاب کنید.

بیمه عمر مان، بهترین انتخاب برای شما

بیمه عمر مان یکی از بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری است که بیمه عمر ایران آن را طراحی و اجرا کرده است. مان پوشش‌ها و مزایای بسیاری دارد که آن را به بیمه‌نامه‌ای محبوب برای بسیاری از افراد تبدیل کرده است. با محاسبه بیمه عمر مان به این نتیجه می‌رسید که این روش علاوه‌بر سرمایه‌گذاری‌ای مطمئن، روشی برای دریافت پوشش‌های امراض خاص، سرطان، ازکارافتادگی و فوت هم خواهد بود. برای بررسی بیمه‌های عمر می‌توانید وارد صفحه بهترین طرح‌های بیمه عمر ازکی شوید.

سوالات متداول

  • بیمه مان چیست؟
    بیمه مان یک طرح جامع بیمه عمر است که توسط بیمه ایران ارائه شده است.
  • بیمه مان چه پوشش‌هایی دارد؟
    پوشش هزینه‌های پزشکی، پوشش امراض خاص، سرمایه ازکارافتادگی، پوشش معافیت از پرداخت حق‌بیمه و پوشش سرمایه فوت از جمله پوشش‌های بیمه مان است.
  • شرایط سنی بیمه مان چیست؟
    بیمه مان شرایط سنی ندارد. فقط برای افراد بیشتر از ۵۰ سال باید یک سری معاینات پزشکی انجام شود و ممکن است به دلیل ریسک زیاد بیماری، برخی پوشش‌ها محدود شود.
  • بیمه مان چند روز سوددهی دارد؟
    این بیمه ۲ روش سوددهی دارد که شامل تضمینی و سود مشارکت در منافع است. سود تضمینی ثابت است، اما سود مشارکت در منافع متغیر خواهد بود.
  • شرایط پرداخت حق بیمه در بیمه مان چگونه است؟
    حق‌بیمه را می‌توانید به‌صورت ماهانه، ۶ ماهه یا سالانه پرداخت کنید.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا