اطلاعات بیمه ای

از خانه تا محل کار به چه بیمه‌هایی نیاز داریم؟

امروزه بیمه به بخش مهمی از زندگی روزمره همه‌ افراد تبدیل شده است. بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، بیمه درمانی تکمیلی، بیمه شخص ثالث و بدنه، بیمه آتش‌سوزی و زلزله، بیمه آسانسور و چندین بیمه دیگر می‌توانند از جان و مال شما در برابر حوادث مختلف محافظت کند. متاسفانه برخی از افراد تا زمانی که حادثه‌ای ناگوار رخ ندهد، متوجه میزان اهمیت و ضرورت بیمه نخواهند شد. بیمه آتش‌سوزی و زلزله از اموال شما در برابر حوادث مختلف محافظت می‌کند و بیمه‌ شخص ثالث نیز اجباری است. برای داشتن آینده‌ای روشن نیز نیاز به بیمه‌ عمر دارید. بنابراین در این مقاله از بلاگ ازکی به بررسی این موضوع می‌پردازیم که از خونه تا محل کار به چه بیمه‌‌هایی نیاز داریم.

بیمه‌های مناسب برای خانه

وقتی خانه‌ای می‌خرید یا اجاره می‌کنید، قطعا به‌دنبال حفاظت از آن در برابر اتفاقات ناخوشایندی مانند زلزله و آتش‌سوزی نیز خواهید بود. هزینه‌ زیاد خرید خانه و اجاره ماهانه باعث شده است تا بسیاری از افراد نگران حجم بالای خسارتی باشند که در اثر حادثه به وجود می‌آیند. خساراتی که گاهی می‌توانند حساب بانکی شما را خالی کنند. در چنین شرایطی افرادی که همواره هوشمندانه و آگاهانه زندگی می‌کنند، برای خرید بیمه‌های مناسب خانه و محل کار اقدام خواهند کرد. اما آیا می‌دانید از خونه تا محل کار به چه بیمه‌هایی نیاز داریم؟

از خونه تا محل کار به چه بیمه هایی نیاز داریم

برای یک خانه مسکونی یا حتی برای یک شرکت خرید بیمه آتش‌سوزی و زلزله ضروری خواهد بود. اما یک ساختمان غیر از اموال منقول و غیرمنقول تجهیزاتی نیز دارد که نیازمند بیمه است. بنابراین در ادامه انواع بیمه‌های مناسب برای خانه معرفی می‌شود. این بیمه‌ها بر اساس صلاحدید و نیاز بیمه‌گذار شامل پوشش‌های اصلی و اضافی است که می‌تواند بسیاری از خسارت‌های وارده را جبران کند.

اولین قدم: خرید بیمه آتش‌سوزی و زلزله

بیمه آتش‌سوزی یکی از مهم‌ترین بیمه‌های مناسب خانه و محل کار است که باید برای دریافت پوشش‌های اصلی و اضافی آن اقدام کنید. در این نوع بیمه شرکت بیمه‌گر متعهد به جبران خسارت‌های مالی وارده در اثر وقوع آتش‌سوزی و برخی دیگر از حوادث خواهد بود. در بیمه آتش‌سوزی اموال منقول و غیرمنقول تحت پوشش قرار می‌گیرد، بنابراین این نوع بیمه خسارت‌های جانی را پوشش نخواهد داد. در صورتی‌که علاوه‌بر جبران خسارت‌های مالی وارده نیازمند دریافت پوشش‌های جانی هستید باید بیمه حوادث را خریداری کنید.

بیمه آتش‌سوزی دارای 2 دسته پوشش اصلی و اضافی است. این بیمه‌نامه و پوشش‌های آن ساختمان، لوازم و کالاهای موجود را تحت پوشش قرار خواهد داد. جالب است بدانید که بیمه آتش‌سوزی حتی برای پیشگیری از توسعه آتش نیز جبران خسارت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب بیمه‌ای مناسب می‌توانید مقاله بیمه آتش‌سوزی بهتر است، بیمه زلزله یا بیمه سرقت را در بلاگ ازکی بخوانید.

بیمه آتش سوزی

پوشش‌های اصلی بیمه آتش‌سوزی

وقتی بیمه آتش‌سوزی را برای یک ساختمان خریداری می‌کنید، شامل پوشش‌های اصلی آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار خواهد بود. این پوشش‌ها در همه‌ بیمه‌نامه‌ها وجود دارد، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که خانه و محل کار شما در برابر حوادثی مانند آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه بیمه خواهد شد.

همان‌طور که اشاره شد بیمه‌‌ آتش‌سوزی از جمله بیمه‌هایی است که تنها خسارت‌های مالی را جبران خواهد کرد. بنابراین لازم است در زمان خرید بیمه‌ آتش‌سوزی موقعیت ساختمان، متراژ آن و همچنین نوع کاربری ساختمان (اداری، تجاری، مسکونی، صنعتی و …) را مشخص کنید تا علاوه‌بر پوشش‌های اصلی و ثابت، پوشش‌های اضافی مناسب توسط کارشناس بیمه به شما پیشنهاد شود. توجه کنید که تمامی اموال تحت پوشش باید در بیمه‌نامه ثبت شود.

پوشش‌های اضافی بیمه آتش‌سوزی

در کنار پوشش‌های اصلی آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت حق‌بیمه‌ بیشتر پوشش‌های اضافی را نیز دریافت کند. این پوشش‌ها بسته به موقعیت و کاربری ساختمان متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال ساختمانی که در نزدیکی فرودگاه یا کوه قرار ندارد، شاید نیازی به پوششی اضافی مانند بیمه سقوط هواپیما یا پوشش ریزش کوه و سقوط بهمن نداشته باشد. پوشش‌های اضافی که می‌توانید به بیمه‌نامه‌ آتش‌سوزی خود اضافه کنید به شرح زیر است.

  • بیمه طغیان آب و سیل؛
  • بیمه آتش‌فشان؛
  • بیمه طوفان و گردباد؛
  • بیمه سقوط بهمن؛
  • بیمه ریزش کوه؛
  • شکست شیشه؛
  • تگرگ؛
  • پوشش بیمه‌ آتش‌سوزی برای سقوط هواپیما؛
  • سرقت با شکست حرز؛
  • بیمه زلزله؛
  • ضایعات ناشی از نشست آب باران، تگرگ و ذوب برف؛
  • هزینه اجاره و اسکان موقت خانه؛
  • بیمه برای ترکیدن لوله آب؛
  • پاکسازی و برداشت ضایعات؛
  • ریزش سقف در اثر سنگینی برف؛
  • رانش زمین؛
  • ریزش کوه؛
  • ریزش، نشست، رانش و عقب رفتن زمین؛
  • تصادم اجسام خارجی به ساختمان؛
  • انفجار ظروف تحت فشار صنعتی؛
  • مسئولیت مالک در برابر خسارت‌های وارده به همسایه در آتش‌سوزی.

اکنون می‌دانید از خونه تا محل کار به چه بیمه‌‌هایی نیاز داریم . البته نیازی نیست همه‌ پوشش‌ها را اضافه کنید، تنها مواردی که ضروری است، قابلیت اضافه‌شدن به پوشش‌های اصلی را دارد. در مورد خرید بیمه آتش‌سوزی همیشه بین مستاجر و مالک اختلافاتی وجود دارد. بنابراین بسیاری از افراد نمی‌دانند که خرید این نوع بیمه بر عهده چه کسی است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله بیمه آتش‌سوزی ساختمان مسکونی؛ به‌عهده مستاجر یا مالک؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

بیمه آسانسور

دومین قدم: خرید بیمه آسانسور

آسانسور یکی از تجهیزات حیاتی و ضروری برای ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری و حتی صنعتی است. زندگی‌ آپارتمان‌نشینی وجود این وسیله را ضروری کرده است، خصوصا برای ساختمان‌هایی که بلندتر از 3 طبقه است. باتوجه‌به اینکه هزینه‌های خسارت‌های وارده در حادثه‌ آسانسور می‌تواند زیاد باشد، بنابراین بهترین راهکار برای جبران خسارت‌های وارده، خرید بیمه آسانسور خواهد بود.

بیمه آسانسور یا بیمه مسئولیت آسانسور خسارت‌های ناشی از حوادث مختلف را پوشش خواهد داد. آسانسور به‌دلیل استفاده طولانی‌مدت در هر روز از سال و میزان باری که حمل می‌کند، ممکن است در دوره‌های زمانی مختلف نیاز به سرویس داشته باشد. گاهی عدم استفاده صحیح از این وسیله یا عدم اقدام برای سرویس به‌موقع می‌تواند باعث بروز مشکلاتی شود که نتیجه‌ آن حادثه و خرابی است. بنابراین خرید بیمه‌ آسانسور به‌عنوان یکی از بیمه‌های مناسب خانه و محل کار ضروری است. پوشش‌های این نوع بیمه به شرح زیر است.

  • پوشش هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه؛
  • پوشش‌ غرامت فوت (دیه)؛
  • پوشش غرامت نقص عضو.

همان‌طور که از لیست پوشش‌های بیمه‌ آسانسور مشاهده کردید، این نوع بیمه فقط خسارت‌های جانی ناشی از حادثه را پوشش خواهد داد. اما در آسانسورهای باری، خسارت‌های مالی نیز پوشش داده می‌شود. باتوجه‌به اینکه در اکثر ساختمان‌ها آسانسور نصب شده است، بنابراین افراد باید با قوانین مربوط به آن نیز آشنا شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله قوانین مربوط به نصب و استفاده از آسانسور در آپارتمان را در بلاگ ازکی بخوانید.

بیمه های مناسب خودرو

بیمه‌‌های مناسب برای کسانی که ماشین و موتور دارند

تعداد خودروها و موتورهای خیابان‌ها هر روز بیشتر از روز قبل می‌شود و در برخی از ساعات روز ترافیک آنچنان شدید است که هر لحظه امکان بروز حادثه رانندگی وجود دارد. در چنین شرایطی افراد برای جبران خسارت‌های ریز و درشت حوادث رانندگی نیاز به بیمه‌ای مناسب با پوشش‌های کافی دارند. در ادامه به بررسی انواع بیمه‌هایی می‌پردازیم که برای انواع وسیله‌نقلیه‌ موتوری ضروری و حتی اجباری است.

اولین قدم: خرید بیمه شخص ثالث ماشین و موتور

بیمه‌ی شخص ثالث یکی از انواع بیمه‌های اجباری برای کلیه‌ وسایل نقلیه موتوری است. عدم دریافت بیمه شخص ثالث جریمه نقدی داشته و از طرفی ممکن است خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف شود. پوشش‌های این بیمه خسارت‌های جانی و مالی وارده به شخص ثالث در حادثه رانندگی را جبران می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید از خونه تا محل کار به چه بیمه‌‌هایی نیاز داریم ، باید بدانید که یکی از مهم‌ترین آنها بیمه شخص ثالث است. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد بیمه شخص ثالث به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بیمه‌های مناسب خودرو پوشش‌ها هستند. پوشش‌های این نوع بیمه به شرح زیر است.

پوشش‌های جانی بیمه‌ شخص ثالث

این پوشش غرامت فوت، نقص عضو و هزینه‌های پزشکی و درمانی اشخاص آسیب‌دیده در حادثه رانندگی را جبران خواهد کرد.

پوشش‌های مالی بیمه‌ شخص ثالث

این پوشش خسارت‌های مالی و مادی وارده به اموال شخص ثالث در حادثه رانندگی را جبران خواهد کرد.

پوشش حوادث راننده

اگر راننده مقصر در حادثه گواهینامه معتبر داشته باشد، می‌تواند خسارت‌های جانی وارده را دریافت کند.

بیمه های مناسب خودرو

دومین قدم: خرید بیمه بدنه ماشین و موتور

شاید خرید بیمه بدنه ماشین و موتور اجباری نباشد، اما توجه کنید که این نوع بیمه می‌تواند بخش بزرگی از خسارت‌های مالی وارده را جبران کند. آن‌هم در شرایطی که هزینه تعمیرات و خرید قطعات جدید بسیار زیاد است. این نوع بیمه دارای پوشش‌های اصلی و اضافی است که افراد بنا به صلاحدید خود می‌توانند علاوه‌بر پوشش‌های اصلی، بخشی یا همه‌ پوشش‌های اضافی را نیز خریداری کنند. در این شرایط باید حق‌بیمه‌ بیشتری پرداخت کنید.

بیمه‌ بدنه یکی دیگر از بیمه‌های مناسب خودرو است که باید خریداری شود. بیمه‌ بدنه دارای پوشش‌های اصلی و اضافی است که هر بیمه‌گذار بنابر نیاز خود می‌تواند با پرداخت حق‌بیمه بیشتر آنها را دریافت کند. برخی از افراد ممکن است در طول سال چند حادثه رانندگی داشته باشند، بنابراین اطلاع از تعداد دفعات استفاده از بیمه بدنه ضروری است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله از بیمه بدنه چندبار می‌شود استفاده کرد؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

بیمه‌هایی که همه به آن نیاز دارند

در کنار بیمه‌هایی مانند بیمه آتش‌سوزی و زلزله و البته بیمه‌ وسایل نقلیه موتوری، بیمه‌های دیگری نیز وجود دارد که خرید آنها کاری هوشمندانه خواهد بود. در ادامه به بررسی این نوع بیمه‌ها می‌پردازیم. بنابراین کاملا متوجه خواهید شد که از خونه تا محل کار به چه بیمه‌هایی نیاز داریم.

بیمه تکمیلی و درمانی

قدم اول: خرید بیمه درمان تکمیلی

بیمه تکمیلی در تکمیل بیمه‌های پایه مانند بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت خریداری می‌شود. چون بیمه‌های پایه نمی‌توانند برخی از موارد پزشکی و درمانی را پوشش دهند. بیمه تکمیلی را می‌توان به‌صورت انفرادی، خانوادگی یا شرکتی خریداری کرد. بیمه‌ی تکمیلی درمانی هزینه‌های مختلف خدمات پزشکی و درمانی شامل بستری در بیمارستان، جراحی سرپایی، بیماری‌های خاص، سرطان و حمله قلبی را تا سقف مشخصی پوشش خواهد داد. بیمه‌ تکمیلی هزینه‌های خدمات درمانی و پزشکی را تحت پوشش قرار می‌دهد که تحت پوشش بیمه‌‌های پایه نیستند از این موارد می‌توان به هزینه‌های بینایی، جراحی و دندانپزشکی اشاره کرد.

قدم دوم: خرید بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

بیمه‌ی عمر و سرمایه‌گذاری یکی از روش‌های محبوب برای دریافت حقوق در کنار مستمری بازنشستگی است. علاوه‌بر دریافت حقوق می‌توانید روی مبلغ سپرده خود وام نیز دریافت کنید. بنابراین بیمه عمر یک روش سرمایه‌گذاری ارزشمند و پُرسود خواهد بود. انواع بیمه‌ عمر به شرح زیر است.

  • بیمه‌ عمر و سرمایه‌گذاری؛
  • بیمه‌ عمر زمانی؛
  • بیمه تمام عمر؛
  • بیمه عمر مانده بدهکار؛
  • بیمه عمر و بازنشستگی.

بیمه موبایل

قدم سوم: خرید بیمه موبایل

اگر می‌خواهید بدانید در صف آخر از خونه تا محل کار به چه بیمه‌‌هایی نیاز داریم کدام بیمه قرار می‌گیرد، باید بگوییم که بیمه‌ موبایل. گزینه‌ آخر لیست خرید بیمه‌هایی که همه به آنها نیاز دارند، بیمه‌ی موبایل است. این نوع بیمه بر اساس برند دستگاه و مدل آن صادر خواهد شد، بنابراین حق‌بیمه در هر بیمه‌نامه متفاوت خواهد بود. این‌ نوع بیمه‌نامه پوشش‌های مختلفی دارد که به شرح زیر است.

  • پوشش آب‌دیدگی و نم‌دیدگی؛
  • پوشش نوسانات برق (القای الکتریکی)؛
  • پوشش ضربه‌خوردگی، شکستن تاچ و ال‌سی‌دی؛
  • پوشش آتش‌سوزی، انفجار، طوفان و سیل؛
  • پوشش سرقت با شکست حرز (تنها از ماشین، منزل یا محل کار و با تایید مقامات قضایی و انتظامی).

هر بیمه‌ای با ازکی

اکنون می‌دانید که از خونه تا محل کار به چه بیمه‌هایی نیاز داریم. بیمه‌ آتش‌سوزی، بیمه‌ی آسانسور، ‌بیمه‌ شخص ثالث، بیمه‌ بدنه، بیمه‌ عمر و سرمایه‌گذاری، بیمه‌ تکمیلی و بیمه‌ موبایل می‌توانند به‌نحوی از جان و مال شما در برابر حوادث مختلف محافظت کنند. بیمه‌های مناسب خانه و محل کار و بیمه‌های مناسب خودرو و بیمه‌های شخصی در این مقاله بررسی شدند. اگر شما نیز نیازمند دریافت پوشش‌هایی هستید که توانایی پرداخت غرامت ناشی از حوادث مختلف را دارند، برای خرید این بیمه‌ها اقدام کنید.

سوالات متداول

  • از خونه تا محل کار به چه بیمه‌‌هایی نیاز داریم؟
    بیمه‌ آتش‌سوزی، بیمه‌ آسانسور، ‌بیمه‌ شخص ثالث، بیمه‌ بدنه، بیمه‌ عمر و سرمایه‌گذاری، بیمه‌ تکمیلی و بیمه‌ موبایل از جمله بیمه‌هایی هستند که به آنها نیاز دارید.
  • بیمه‌های مناسب خانه و محل کار کدامند؟
    بیمه‌ آتش‌سوزی، بیمه‌ آسانسور و بیمه‌ حوادث از جمله بیمه‌هایی هستند که هر فردی در خانه و محل کار خود به آنها نیاز دارد.
  • بیمه‌های مناسب خودرو و دیگر وسایل نقلیه‌ موتوری کدامند؟
    بیمه‌ شخص ثالث و بیمه‌ بدنه از جمله مهم‌ترین بیمه‌هایی هستند که باید برای انواع وسایل نقلیه‌ موتوری خریداری شود.
  • بیمه‌های که همه‌ی افراد به آ‌نها نیاز دارند کدامند؟
    بیمه‌ تکمیلی، بیمه‌ عمر و سرمایه‌گذاری، بیمه‌ حوادث و بیمه‌ موبایل از جمله بیمه‌های ضروری برای همه‌ افراد هستند.
  • آیا خرید بیمه‌های آتش‌سوزی، آسانسور، بدنه، تکمیلی و عمر اجباری است؟
    خیر. از میان تمامی بیمه‌های موجود تنها بیمه‌ شخص ثالث اجباری است.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا