بیمه شخص ثالث

تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث؛ آشنایی با شرایط و مزایای تمدید آنلاین

بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری برای خودرو است که باید هر سال در زمان مشخص آن را تمدید کنید، چون در صورت تمدید نکردن جریمه می‌شوید و مشکلات زیادی برای شما ایجاد می‌شود. با این وجود ممکن است شما به دلیل مشغله کاری زمان تمدید را فراموش کنید، تاریخ اتمام بیمه شما در روز تعطیل باشد و یا مراجعه حضوری به نمایندگی‌های بیمه برای شما سخت باشد. در این شرایط بهترین راه، تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث است.

در حال حاضر تمدید آنلاین بیمه ساده‌ترین و سریع‌ترین روش تمدید بیمه است و ما در این مطلب شرایط تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث و جزییات آن را برایتان توضیح می‌دهیم.

شرایط تمدید بیمه شخص ثالث

به طور معمول در هنگام تمدید بیمه شخص ثالث سوالاتی برای افراد پیش می‌آید.

یکی از این سوالات و نگرانی‌های افراد در زمان تمدید بیمه شخص ثالث، از بین رفتن تخفیف عدم خسارت بیمه است. این مسئله به خصوص زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که سال‌های تخفیف زیاد و درصد تخفیف چشمگیر باشد. نکته‌ای که در خصوص تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث وجود دارد این است که شما در روند خرید و تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث تعداد سال‌های تخفیف خود را وارد می‌کنید و این تخفیف برای سال بعد شما حفظ می‌شود و تخفیف جدید نیز (در صورت نرسیدن به سقف تخفیف) به آن اضافه می‌شود.

مورد دیگری که برای بسیاری از افراد سوال است، از بین رفتن تخفیف در صورت تعویض شرکت بیمه است. در صورتی که شما به هر دلیلی از شرکت بیمه قبلی خود رضایت نداشته باشید یا به دنبال تعویض شرکت برای دریافت پوشش مالی بالاتر باشید، به راحتی می‌توانید در زمان تمدید، بیمه خود را از شرکت جدید دریافت کنید و تمام تخفیف‌های شما به بیمه‌نامه جدید منتقل می‌شود.

در ادامه روند تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث را توضیح می‌دهیم.

روند تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث

در زمان تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث دو حالت به‌وجود می‌آید:

  • فرد برای بار اول قصد خرید یا تمدید آنلاین بیمه از سایت ازکی را دارد:

در این حالت با وارد شدن به بخش بیمه شخص ثالث فرایند استعلام قیمت بیمه شخص ثالث شروع می‌شود.

بیمه شخص ثالث

پس از ورود باید اطلاعات درخواستی که شامل نوع خودرو، مدل خودرو، سال ساخت، سابقه بیمه، سابقه خسارت، تخفیف عدم خسارت و … هستند را وارد کنید. تمامی این اطلاعات برای صدور هرچه دقیق‌تر بیمه‌نامه هستند و خواهش ما این است که در زمان وارد کردن اطلاعات دقت کافی را داشته باشید. البته در صورتی که در بخشی دچار اشتباه شدید می‌توانید به راحتی قبل از ثبت سفارش نهایی آن را اصلاح کنید.

پس از وارد کردن اطلاعات صفحه‌ی مقایسه و استعلام قیمت بیمه شخص ثالت برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید قیمت بیمه شخص ثالث شرکت‌های مختلف را مقایسه کنید. در گوشه سمت راست صفحه نیز بخش تغییر پوشش مالی است که با استفاده از این بخش می‌توانید مقدار پوشش مالی بیمه شخص ثالث خود را تغییر دهید.

استعلام بیمه شخص ثالث

پس از مقایسه و انتخاب بیمه مورد نظر، با کلیک روی گزینه سفارش اطلاعات شما برای تایید نهایی و ثبت سفارش نمایش داده می‌شود. در صورت تایید اطلاعات روی گزینه سفارش نقدی کلیک کنید. (در شرکت‌هایی که پرداخت اقساطی دارند علاوه بر گزینه نقدی، گزینه سفارش اقساطی نیز وجود دارد)

خرید بیمه شخص ثالث

پس از این مرحله باید تصویر سند خودرو و بیمه‌نامه قبلی را بارگذاری کنید تا در نهایت سفارش شما برای پرداخت نهایی تایید شود و به صفحه پرداخت هدایت شوید. پس از پرداخت (در صورتی که سفارش قبل از ساعت 21 – در روزهای تعطیل قبل از ساعت 19 ثبت شده باشد) بیمه شخص ثالث شما توسط کارشناسان ما در ازکی همان روز صادر می‌شود و پس از سررسید بیمه قبلی، بیمه جدید شروع می‌شود.

  • فرد سال گذشته بیمه خود را به صورت آنلاین از سایت ازکی خریداری کرده است:

در این حالت همکاران ما در بخش تمدید معمولا از یک هفته قبل از سررسید بیمه‌نامه با شما تماس می‌گیرند و یا از طریق پیامک تمدید بیمه را به شما یادآوری می‌کنند تا با تمدید به موقع، مشمول جریمه دیرکرد نشوید. شما می‌توانید بیمه قبلی خود را از همان شرکت قبلی تمدید کنید و یا اگر قصد تغییر شرکت بیمه را دارید، به راحتی بیمه شخص ثالث را از شرکت جدید خریداری کنید.

لازم به ذکر است چون شما خرید قبلی از سایت داشته اید، اطلاعات شما به همراه اطلاعات بیمه‌نامه قبلی موجود است و نیازی به بارگذاری مجدد تصاویر ندارید و به راحتی و با صرف زمان بسیار کمتر می‌توانید بیمه خود را تمدید کنید و در صورت تمایل نیز کارشناسان ما پس از کسب تایید شما فرایند تمدید را برای شما انجام می‌دهند.

تاخیر در تمدید بیمه شخص ثالث

از آنجایی که داشتن بیمه شخص ثالث برای همه مالکان خودرو و موتورسیکلت ضروری است، بیمه مرکزی برای جلوگیری از تاخیر در تمدید بیمه شخص ثالث جریمه‌ای را تحت عنوان جریمه دیرکرد در نظر گرفته است. مبلغ جریمه دیرکرد بر اساس تعداد روزهای تاخیر و نوع خودرو تعیین می‌شود. در جدول زیر نرخ جریمه دیرکرد روزانه بر اساس نوع خودرو مشخص شده است.

نوع وسیله نقلیه مبلغ جریمه دیرکرد روزانه 1400 (تومان)
سواری -کمتر از چهار سیلندر 5,308
سواری -پیکان، پراید و سپند 6,286
سواری -سایر چهار سیلندرها 7,390
سواری -بیش از چهار سیلندرها 8,270
موتورسیکلت گازی 1,318
موتورسیکلت دنده‌ای یک سیلندر 1,610
موتورسیکلت دو سیلندر به بالا 1,768
موتورسیکلت سه چرخ 1,902
بارکش تا 1 تن 6,503
بارکش بیش از 1 تن تا 3 تن 7,830
بارکش بیش از 3 تن تا 5 تن 9,911
بارکش بیش از 5 تن تا 10 تن 12,698
بارکش بیش از 10 تن تا 20 تن 14,776
بارکش بیش از 20 تن 15,660

در صورتی که دیرتر از موعد سررسید بیمه شخص ثالث خود را تمدید کنید، هزینه نهایی با احتساب مقدار جریمه دیرکرد اعلام می‌شود.

لازم به ذکر است که حداکثر مبلغ جریمه دیرکرد برابر با جریمه دیرکرد یکسال (365 روز) است. به این معنی که حتی اگر بیش از یکسال تاخیر تمدید داشته باشید مبلغ جریمه شما تا حداکثر یکسال محاسبه می‌شود.

البته نکته خیلی مهم و مثبت این است که از ابتدای بهمن ماه سال 99 به مدت یک‌ماه (تا پایان بهمن) جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث شامل بخشودگی می‌شود و در صورتی که بیمه خود را در این بازه تمدید کنید در صورت داشتن جریمه دیرکرد این مبلغ بخشیده شده و در مبلغ نهایی حق‌بیمه محاسبه نمی‌شود.

زمان تمدید بیمه شخص ثالث

زمان تمدید بیمه شخص ثالث

زمان تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث نیز از سوالات متداول در این زمینه است. با داشتن کد یکتای بیمه شخص ثالث می‌توانید به‌صورت آنلاین زمان سررسید بیمه نامه خود را چک کنید. معمولا بهتر است از یک هفته مانده به سررسید بیمه قبلی، بیمه جدید را خریداری کنید و بیمه جدید بلافاصله بعد از سررسید بیمه قبلی فعال می‌شود. با خرید آنلاین بیمه شخص ثالث از سایت ازکی، همکاران ما قبل از پایان زمان بیمه‌نامه، برای یادآوری تمدید با شما می‌گیرند تا احتمال جریمه دیرکرد به حداقل برسد.

نکته‌ی حائز اهمیت در این مورد این است که حتی با خرید بیمه‌نامه جدید، تا زمانی که مدت بیمه‌نامه قبلی شما تمام نشده است، خودرو تحت پوشش بیمه قدیمی است. به این معنی که اگر در بازه یک هفته‌ای بین خرید بیمه جدید و سررسید بیمه قدیمی با خودرو تصادف کنید و مقصر باشید، خسارت از بیمه قدیمی شما محاسبه می‌شود و شما مجددا باید اطلاعات جدید (پس از کسر درصد تخفیف) را به همکاران ما اطلاع دهید تا در بیمه‌نامه جدید شما منظور شود.

خرید و تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث

با توجه به تمام مسائل گفته شده، خرید و تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌های تمدید بیمه شخص ثالث است. شما می‌توانید به سایت ازکی مراجعه کنید و به راحتی و در کم‌ترین زمان ممکن بیمه شخص ثالث خود را تمدید کنید.

تمدید بیمه شخص ثالث ایران

با مراجعه به سایت ازکی می‌توانید بیمه شخص ثالث ایران را به صورت نقد یا اقساط خریداری کنید. این شرکت علاوه بر پوشش جانی و حوادث راننده، تا سقف 220 میلیون تومان پوشش مالی بیمه شخص ثالث ارائه می‌دهد.

تمدید بیمه شخص ثالث سرمد

بیمه سرمد از شرکت‌های جدید بیمه است که در زمینه‌های مختلف بیمه فعالیت می‌کند. بیمه شخص ثالث سرمد از بیمه‌های شناخته شده این شرکت است که شما می‌توانید در سایت ازکی آن را خریداری کنید.

تمدید بیمه شخص ثالث آسیا

شرکت بیمه آسیا از شرکت‌های شناخته شده در زمینه بیمه است. بیمه شخص ثالث آسیا رتبه دوم رضایت مشتری در پرداخت خسارت را دارد و شما می‌توانید برای تمدید بیمه شخص ثالث آسیا به سایت ازکی مراجعه کنید.

تمدید بیمه شخص ثالث دانا

شرکت بیمه دانا از شرکت‌های قدیمی فعال در زمینه بیمه است. بیمه شخص ثالث دانا رتبه دوم پرفروش‌ترین بیمه‌های شخص ثالث را دارد. شما می‌توانید بیمه شخص ثالث دانا را از طریق سایت ازکی خریداری یا تمدید کنید.

مزایای تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث از ازکی

شما می‌توانید بیمه خود را علاوه بر چهار شرکت بالا، از شرکت‌های دیگر مانند بیمه پارسیان، بیمه رازی، بیمه کارآفرین، بیمه البرز و … تمدید کنید.

تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث مزایای مختلفی دارد. برای مثال عدم نیاز به مراجعه حضوری به خصوص در زمان همه‌گیری کرونا، صرفه‌جویی در وقت و زمان، امکان تمدید در هر ساعتی از شبانه روز و در هر مکانی با داشتن دسترسی به اینترنت، صدور سریع، کاهش امکان شمول جریمه دیرکرد و … تعدادی از مزایای مهم تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث هستند.

شما با وارد شدن به سایت ازکی می‌توانید به راحتی و با چند مرحله کوتاه بیمه شخص ثالث خود را تمدید کنید و در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

همچنین در صورت نیاز به خرید اقساطی، این امکان توسط بعضی از شرکت‌های ارائه دهنده بیمه شخص ثالث برای شما فراهم شده است و شما با مراجعه به سایت و ورود اطلاعات لازم می‌توانید این شرکت‌ها را در صفحه مقایسه و استعلام بیمه شخص ثالث مشاهده کنید و بیمه‌ی مورد نظر خود را انتخاب و با انتخاب گزینه سفارش اقساطی بیمه را به صورت اقساطی خریداری کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا