بیمه تکمیلی درمان

پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی چه خدماتی دارد؟

دندان‌درد از آن دردهایی‌ست که اصلا و ابدا قابل تحمل نیست. اگر دندان ما کوچکترین خوردگی یا خرابی داشته باشد حتی خودن آب هم می‌تواند باعث درد زیادی شود. از آن طرف هزینه‌های مربوط به خدمات دندان‌پزشکی واقعا بالاست. همین هم باعث شده تا خیلی‌ها تا زمانی که واقعا درد به عصب دندان‌شان نرسد و هزینه‌هایشان چندبرابر شود، طرف کلینک‌های دندان‌پزشکی آفتابی هم نشوند. اما واقعا چاره چیست؟ بله هر شب و هر صبح کامل و درست مسواک بزنیم و نخ دندان‌ بکشیم و از دندان‌هایمان مراقبت کنیم. اما همیشه ممکن است نیاز به خدمات دندان‌پزشکی پیدا کنیم. پس بهتر است بدانیم پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی چیست و چطور محاسبه می‌شود؟ اگر شما هم به‌دنبال پیدا کردن یک بیمه خوب و مناسب برای پوشش هزینه‌های دندان‌پزشکی هستید، حتما این مقاله را تا انتها بخواهید.

منظور از پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی چیست؟

پوشش دندان‌ پزشکی بیمه تکمیلی درواقع پوششی برای جبران هزینه‌های خدمات درمانی و بهداشتی دهان و دندان است. البته این پوشش یک پوشش جداگانه از بیمه‌نامه تکمیلی شما نیست. یعنی باید هنگام خرید بیمه تکمیلی این پوشش و سقف مورد نیاز خودتان برای خدمات دندان‌پزشکی را انتخاب کنید و بخرید.

پوشش خدمات دندان‌پرشکی بیمه‌های پایه

بیمه‌های پایه مثل بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی یا بیمه خدمات درمانی هم پوشش خدمات دندان‌پزشکی دارند. حتی برخی مراکز درمانی، کارهایی مثل کشیدن دندان یا پر کردن دندان را رایگان برای بیمه‌شده‌های این بیمه‌ها انجام می‌شوند. اما موضوع اینجاست که خدمات محدودی از دندان‌پزشکی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار دارد. به‌طور کلی خدمات بیمه دندانپزشکی تامین‌اجتماعی تنها شامل این خدمات دندان‌پزشکی‌ می‌شود:

  • خدمات ویزیت شامل معاینه و تشخیص، تجویز دارو، اعزام به رادیولوژی و درخواست آزمایش
  • رادیوگرافی تک‌دندان (گرافی‌پری اپیکال یا بایت وینگ)
  • کشیدن دندان
  • پر کردن معمولی دندان
  • جرم‌ گیری دندان‌ها و لثه‌ها
  • جراحی دندان پنهان در نسج نرم یا سخت

مراکز طرف قرار داد تامین اجتماعی و دیگر بیمه‌های پایه تعرفه اندکی بابت این خدمات می‌گیرند یا کلا خدمات را رایگان انجام می‌دهند. منتها احتمالا برای اینکه بتوانید از این مراکز وقت دندان‌پزشکی بگیرید، باید مدت زیادی منتظر بیماند. اگر یک بار دندان‌درد را تجربه کرده باشیم، می‌دانیم که تحمل ان واقعا سخت و نشدنی است. حالا اگر درد دندان طاقتت‌تان را برید و به یک مطب خصوصی دندان‌پزشکی مراجعه کردید، در بیشتر مواقع باید هزینه‌های مربوطه را از جیب‌تان پرداخت کنید. چون بیمه‌های پایه معمولا قراردادی با مطب‌های خصوصی ندارند و پرداختی بابت خدمات آن‌ها پرداخت نمی‌کنند.

پوشش دندان‌پزشکی تامین‌اجتماعی برای عصب‌کشی

گفتیم که خدمات دندان‌پزشکی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بسیار محدود هستند. تعرفه بسیار کمی هم بابت آن‌ها پرداخت می‌شود. یکی از مواردی که همیشه برای بیمه‌شده‌ها سوال است پرداخت هزینه‌های عصب‌کشی دندان با بیمه تامین‌اجتماعی است. واقعیت این است که هزینه‌های مربوط به خدمات عصب‌کشی دندان بسیار بالاست و بیمه تامین‌اجتماعی پوششی هم برای آن ندارد. حتی اگر بتوانید از هفت‌خوان وقت گرفتن از مراکزی مثل بیمارستان میلاد و … هم رد شوید، باز هم بیمه تامین‌اجتماعی شما هزینه‌ای بایت عصب‌کشی پرداخت نمی‌کند.

پوشش-دندانپزشکی-بیمه-تکمیلی

کدام خدمات درمانی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند؟

تقریبا بیشتر خدمات اصلی دندان‌پزشکی مثل کشیدن، جرمگیری، بروساژ، درمان، پر کردن، درمان ریشه و روکش شامل پوشش دندان‌پزشکی بیمه تکمیلی می‌شود. به‌طور کلی هر کار دندان‌پزشکی که برای درمان و سلامت لازم و ضروری باشد بخشی از پوشش‌های دندان‌پزشکی بیمه تکمیلی محسوب می‌شود.

بیمه تکمیلی ایمپلنت دندان را هم پوشش می دهد؟

ایمپلنت دندان‌ هم یک روش‌ درمانی است. این روش بیشتر برای جایگزین کردن دندان‌های کشیده شده استفاده می‌شود. با اینکه پر کردن جای خالی دندان جنبه درمانی هم دارد و حتی برای گوارش هم مهم است اما برای بیمه‌ها حکم یک کار زیبایی را دارد. برای همین معمولا جزو پوشش دندان‌پزشکی بیمه‌های تکمیلی انفرادی نیست. به‌طور کلی جراحی لثه، ایمپلنت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و دیگر برای بیمه‌ها جنبه زیبایی دارند، و به همین دلیل تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار نمی‌گیرند.

البته برخی شرکت‌های بیمه این امکان را به مشتری‌های خود می‌دهند تا زمان خرید بیمه تکمیلی گروهی، خدمات ایمپلنت را جزو پوشش‌های دندان‌پزشکی بیمه‌نامه بخرند. یعنی خود شرکت باید برای خرید خدمات ایمپلنت در پوشش‌های دندان‌پزشکی درخواست بدهد و حق بیمه جداگانه‌ای هم برای آن پرداخت کند.

سقف پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی چقدر است؟

واقعیت این است که طرح‌های بیمه تکمیلی در شرکت‌های بیمه مختلف، هرکدام سقف پوشش متفاوتی برای خدمات دندان‌پزشکی دارند. مثلا سقف پوشش دندان‌پزشکی در طرح‎های بیمه تکمیلی بیمه سامان و تعاون می‌تواند از ۱۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان متغییر باشد. قبل از انتخاب یک بیمه تکمیلی با پوشش دندان‌پزشکی مناسب مقاله بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی را بخوانید.

بالاترین پوشش درمانی برای خدمات دندان با بیمه دندانپزشکی sos

بیمه تکمیلی SOS پوشش دندان‌پزشکی ندارد اما یک بیمه جداگانه برای دندان‌پزشکی ارائه می‌کند. بیمه دندان‌پزشکی SOS طرح طلایی و نقره‌ای دارد که هزینه‌های دندان‌پزشکی را تا مبلغ قابل توجهی برای بیمه‌شده جبران می‌کنند.

جدول طرح های بیمه دندانپزشکی SOS برای سال 1401 هم عبارتند از:

طرح بیمه تکمیلی سقف تعهدات پوشش دندانپزشکی (تومان) مبلغ سالانه حق بیمه (تومان)
طرح نقره‌ای 1500000 475000
طرح طلایی 4000000 750000

نکته مهم اینکه شرکت با ۵۶ مرکز و کلینیک در تهران طرف قرارداد است.

نحوه دریافت هزینه‌ دندان ‌پزشکی از بیمه تکمیلی

برای دریافت هزینه خدمات دندان‌پزشکی از بیمه تکمیلی دو راه وجود دارد:

  • مراجعه به مراکز دندان‌پزشکی ظرف قرارداد بیمه تکمیلی و پرداخت تنها سهم فرانشیز بیمه‌شده
  • مراجعه به هر مرکز یا مطب دندان‌پزشکی و پرداخت هزینه‌ها در زمان پذیرش و دریافت آن‌ها بعد از دریافت خدمات و ارائه نامه از کلینیک مربوطه

خرید بهترین پوشش دندان‌پزشکی بیمه تکمیلی از ازکی

شما می‌توانید پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی شرکت‌های بیمه مختلف را در ازکی با هم مقایسه کنید و بهترین بیمه دندانپزشکی را بخرید. در اپلیکیشن و سایت ازکی، بیمه تکمیلی شرکت‌های مختلف هم به صورت گروهی و هم به صورت ارائه می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا