بیمه تکمیلی درمان

همه چیز درباره شرایط و پوشش‌های بیمه تکمیلی درمان

طبیعی است که همه به خاطر پوشش‌های بیمه تکمیلی به سراغ این بیمه می‌روند. اما پوشش‌های این بیمه در طرح‌های مختلف و شرکت‌های مختلف بیمه فرق می‌کند؛ یعنی نوع پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه درمان تکمیلی بستگی به نوع بیمه‌ای دارد که خریداری می‌کنید. به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله پس از پاسخ دادن به سوال بیمه تکمیلی چیست، پوشش‌های بیمه تکمیلی را به صورت کلی بررسی کنیم.

بیمه تکمیلی چیست؟

پیش از هر چیزی، بهتر است اول بدانیم اصلا بیمه تکمیلی درمان چیست. بیمه درمان تکمیلی نوعی بیمه‌نامه است که برای جبران کاستی‌های بیمه‌های درمانی پایه در زمینه پوشش‌ها و سقف تعهدات به کار می‌رود. باتوجه‌‌به‌ اینكه‌ انسان همواره‌ در معرض‌ خطر انواع‌ مختلف‌ بیماری‌‌ها بوده‌ و هست‌، به ناچار برای بهبودی و معالجه‌ زیر بار هزینه‌‌های سنگین‌ پزشكی، دارو، عمل‌های جراحی و مخارج‌ بیمارستان‌ می‌رود.

به‌ منظور کمک به‌ مردم‌ در چنین‌ مواردی، شركت‌های بیمه‌ طرح‌های مختلف بیمه تکمیلی درمان را ارائه‌ می‌كنند. در حال‌ حاضر بیمه‌ درمان تکمیلی یكی از رشته‌های مهم‌ بیمه‌ در كشورهای جهان‌ شمرده‌ می‌شود. این‌ نوع‌ بیمه‌ در ایران‌ به‌ صورت‌ بیمه تکمیلی گروهی و بیمه تکمیلی انفرادی عرضه‌ می‌شود.

بیمه تکمیلی شامل چه کسانی می‌شود؟

اکنون که فهمیدیم بیمه تکمیلی چیست، باید بدانیم شامل چه کسانی می‌شود؟ همه افراد بدون توجه به اینکه بیمه پایه دارند یا خیر، می‌توانند برای خود بیمه درمان تکمیلی بخرند. البته افراد برای خرید و استفاده از بیمه درمان تکمیلی باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ ساله باشند. برای افراد زیر ۱۸ سال باید قیم قانونی آنها اقدام به خرید بیمه کند. همچنین برای افراد بین ۶۰ تا ۷۰ سال و ۷۱ تا ۸۰ سال به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ درصد افزایش حق بیمه وجود دارد. برای افراد بالای ۸۰ سال به‌هیچ‌وجه امکان خرید بیمه تکمیلی وجود ندارد.

شرایط استفاده از بیمه تکمیلی

تاریخ شروع بیمه‌نامه از زمان واریز کامل هزینه یا پرداخت اولین قسط (برای آن دسته از افراد که اقساطی خریداری کرده‌اند) است. برخی از خدمات و پوشش‌ها مانند بیمه پوشش زایمان دارای دوره انتظار است که بیمه‌گذاران پس از طی شدن آن مدت، امکان استفاده از آن را دارند.

پوشش‌های بیمه تکمیلی شامل چه مواردی است؟

در ادامه مطلب بیمه تکمیلی چیست، به سراغ پوشش‌های آن می‌رویم. پوشش‌های این بیمه را می‌توان به ۲ دسته پوشش‌های اصلی و اضافی تقسیم کرد:

پوشش‌های اصلی بیمه تکمیلی

  • جبران هزینه‌های بستری‌، جراحی، شیمی‌درمانی‌، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، گامانایف و انواع سنگ‌شکن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود و Day Care (عمل‌های جراحی Day Care جراحی‌هایی هستند که مراحل درمان آن در کمتر از یک روز انجام شود).
  • هزینه همراه افراد زیر ۷ سال و بالاتر از ۷۰ سال در بیمارستان‌ها.
  • هزینه آمبولانس و سایر فوریت‌‌های پزشکی (البته این پوشش مشروط ‌به بستری‌ شدن بیمه‌شده در مراکز درمانی و یا نقل‌ و ‌انتقال بیمار به سایر مراکز تشخیصی، درمانی طبق دستور پزشک معالج است.)

پوشش‌های اضافی بیمه تکمیلی

  • افزایش سقف تعهد برای عمل‌های جراحی مربوط ‌به سرطان، مغز و اعصاب مرکزی و نخاع (به استثنای دیسک ستون فقرات)، گامانایف، قلب، پیوند ریه، پیوند کبد، پیوند کلیه و پیوند مغز استخوان؛
  • هزینه‌های زایمان اعم از طبیعی و سزارین؛
  • در صورت داشتن پوشش زایمان، پوشش هزینه‌های مربوط ‌به درمان نازایی و ناباروری شامل عمل‌های جراحی مرتبط، IUI ، ITSC ،ZIFT ،GIFT ، میکرواینجکشن و IVF را هم می‌توان دریافت کرد؛
  • جبران هزینه‌های پاراکلینیکی اول شامل سونوگرافی، سونو غربالگری، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع آندوسکوپی، ام آر آی، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو، انواع آنژیوگرافی (به جز چشم و قلب)، هزینه‌های پزشکی هسته‌ای، سی تی آنژیوگرافی، پنتاکم، فوندسکوپی، کانفواسکن، انتروپیون، پاکیمتری و تمام تست‌های بینایی‌سنجی، ICG، IOL master ، HRT، انواع آندوسکوپی با یا بدون بیهوشی؛
  • جبران هزینه‌های پاراکلینیکی دوم شامل تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی (اسپیرومتری)، نوارعضله (EMG)، نوارعصب (NCV)، نوارمغز (EEG)، نوار مثانه (سیستومتری یا سیستوگرام)، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، آنژیوگرافی چشم، هولترمانیتورینگ قلب، تست خواب دانستیومتری، تمپانومتری، بادی باکس، تیلت پلتیسموگرافی، ارگواسپیرو متری، رینو ماتومتری، برونکوگرافی و تست متاکولین (PFT)؛
  • جبران هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایش‌‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب‌‌شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب، فیزیوتراپی؛
  • جبران هزینه عمل‌های مجاز سرپایی مثل شکسته‌بندی، گچ‌گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزر درمانی؛
  • جبران هزینه‌های مربوط ‌به رفع عیوب انکساری چشم (با محدودیت در میزان ضعف بینایی)؛
  • جبران هزینه‌های ویزیت، دارو و خدمات اورژانس در موارد غیر بستری؛
  • جبران هزینه‌های دندان‌پزشکی؛
  • جبران هزینه‌های مربوط‌ به خرید عینک طبی، لنز تماس طبی و هزینه‌های مربوط ‌به خرید سمعک.

 پوشش هزینه‌های پاراکلینیکی نوع اول

جبران هزینه‌های مربوط به سونوگرافی، سونو غربالگری، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع آندوسکوپی، ام آر آی، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو، انواع آنژیوگرافی (بجز چشم و قلب)، هزینه‌های پزشکی هسته‌ای، سی تی آنژیوگرافی، پنتاکم، فوندسکوپی، کانفواسکن، انتروپیون، پاکیمتری و تمام تست‌های بینایی سنجی، ICG، IOL master ، HRT، انواع آندوسکوبی با یا بدون بیهوشی.

پوشش هزینه‌های پاراکلینیکی نوع دوم

جبران هزینه‌های مربوط به تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی (اسپیرومتری)، نوارعضله (EMG)، نوارعصب (NCV)، نوارمغز (EEG)، نوار مثانه (سیستومتری یا سیستوگرام)، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، آنژیوگرافی چشم، هولترمانیتورینگ قلب، تست خواب دانستیومتری، تمپانومتری، بادی باکس، تیلت پلتیسموگرافی، ارگواسپیرو متری، رینو ماتومتری، برونکوگرافی و تست متاکولین (PFT) جبران هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایش‌‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب‌ شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب، فیزیوتراپی.

سایر پوشش‌ها

  • جبران هزینه‌های ویزیت، دارو و خدمات اورژانس در موارد غیر بستری.
  • جبران هزینه‌های دندان ‌پزشکی:
    چنانچه هزینه‌های دندان‌ پزشکی صرفا محدود به خدمات کشیدن، جرم‌گیری، بروساژ، ترمیم، پرکردن، درمان ریشه و روکش شود.
  • جبران هزینه تهیه اعضای طبیعی بدن (برای عمل پیوند)، حداکثر به میزان تعهد پایه سالیانه برای هر بیمه‌شده
  • ارائه پوشش بیمه‌ای جهت خطرات طبیعی (به‌ استثنای زلزله) مشروط ‌به دریافت حق‌‌بیمه اضافی

ارائه پوشش هزینه‌های درمانی به ‌جز مواردی که در این آیین‌نامه ذکر شده است، مجاز نمی‌باشد؛ مگر آنکه قبلا توافق بیمه مرکزی در مورد نوع پوشش و حدود تعهدات کسب شده باشد.

پوشش بیمه تکمیلی برای ایمپلنت

متاسفانه هرقدر هم که افراد به ایمپلنت دندان احتیاج داشته باشند، اما بیمه تامین اجتماعی و دیگر بیمه‌های پایه هزینه ایمپلنت دندان را تحت پوشش قرار نمی‌دهند. پر کردن جای خالی دندان با وجود اینکه جنبه درمانی دارد و ضروری است، اما جزء پوشش‌های دندانپزشکی بیمه‌های تکمیلی هم قرار ندارد. بااین‌حال برخی از شرکت‌های بیمه این خدمت را برای بیمه تکمیلی گروهی ارائه می‌کنند.

شرایط عمومی بیمه تکمیلی درمان

برای خرید و استفاده از بیمه درمان تکمیلی شروطی اساسی وجود دارد که باید حتما رعایت شود:

رعایت اصل حد اعلای حسن نیت

این اصل از شروط اصلی و اساسی تنظیم قرارداد بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار است؛ در هنگام خرید بیمه‌نامه، اطلاعات مختلفی توسط بیمه‌گذار به شرکت بیمه ارائه می‌شود. دقت و صداقت در ارائه این اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است. اصل حسن نیت، هم باید از سوی بیمه‌گر و هم از سوی بیمه‌گذار رعایت شود.

  • در مورد بیمه‌گذار:

بیمه‌گذار باید در هنگام عقد قرارداد بیمه و همچنین در زمان اجرای آن، کلیه اطلاعاتی را که در ارزیابی خطر مورد بیمه مؤثر است، در اختیار شرکت بیمه‌گر بگذارد؛ خواه بیمه‌گر این اطلاعات را در فرم پیشنهاد بیمه‌نامه خواسته باشد و یا نخواسته باشد. درصورتی‌‌که بیمه‌گذار به طور عمدی از بیان مطلبی که موضوع خطر را تغییر دهد خودداری کند و یا اظهار خلاف واقع نماید، حتی اگر مطلب کتمان‌شده یا خلاف واقع اظهارشده هیچ‌ تأثیری در وقوع حادثه نداشته باشد، قرارداد بیمه از تاریخ انعقاد باطل و بب‌اثر خواهد بود. در این صورت وجوه پرداختی ‌بیمه‌گذار به وی مسترد نخواهد شد.

  • در مورد بیمه‌گر:

بیمه‌گر موظف است در قرارداد بیمه کلیه تعهدات خود را به طور واضح و مشخص بیان کند و مواردی را که در پرداخت خسارت مؤثر است، به اطلاع بیمه‌گذار برساند.

.

در صورتی که یکی از طرفین این اصل را رعایت نکند، طرف مقابل می‌تواند بیمه را باطل اعلام کند.

فرانشیز بیمه تکمیلی درمان

  • در صورتی که از دفترچه درمانی بیمه‌گر پایه استفاده نشود، فرانشیز بیمه تکملی هزینه‌های بیمارستانی، جراحی، زایمان و سایر هزینه‌های تحت پوشش، حداقل ۳۰ درصد کل هزینه‏‌های درمانی خواهد بود؛ در غیر این‌ صورت معادل سهم بیمه‏‌گر پایه و یا حداقل ۳۰ درصد خواهد بود.
  • بیمه‌گر می‌‌تواند فقط فرانشیز هزینه‌های بیمارستانی، جراحی عمومی و تخصصی و زایمان را با دریافت حق‌‌بیمه اضافی پوشش دهد، در هر صورت حداقل فرانشیز ۱۰ درصد خواهد بود که قابل بیمه‌شدن نیست.

آیا می‌توانیم همزمان چند بیمه تکمیلی درمان داشته باشیم؟

بله. شما می‌توانید از دو بیمه درمان استفاده کنید، اما باید از هر شرکت فقط یک طرح را انتخاب کنید؛ برای مثال می‌توانید یک طرح از شرکت دی و یک طرح دیگر از شرکت تعاون خریداری کنید. در زمینه بیمه تکمیلی انفرادی یا گروهی هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ به این معنی که شما می‌توانید یک بیمه تکمیلی انفرادی یا گروهی، دو بیمه گروهی و یا دو بیمه انفرادی داشته باشید.

همان طور که گفتیم همه این پوشش‌ها توسط همه بیمه‌ها ارائه نمی‌شود و پوشش‌های بیمه تکمیلی به نوع طرح و شرکت بیمه ای که انتخاب کردید بستگی دارد.

آیا برای استفاده از بیمه تکمیلی محدودیت سنی وجود دارد؟

حداکثر سن بیمه‌شده برای گروه‌‌های کمتر از ۱۰۰۰ نفر، ۶۰ سال است و برای سن بیشتر از ۶۰ سال، بیمه‌گر می‌تواند با دریافت حق‌‌بیمه اضافی، پوشش بیمه درمانی را ادامه دهد؛ افراد سازمان‌ها و صندوق‌‌های بازنشستگی تابع این حکم نیستند و پوشش درمان آنان با پرداخت حق‌‌بیمه اضافی امکان‌‌پذیر است. البته درصورتی‌ که سن بیمه‌شده در شروع قرارداد کمتر از ۶۰ سال باشد، پوشش بیمه‌ای تا پایان مدت قرارداد ادامه خواهد یافت. درصورتی‌ که بیمه‌شده در طول مدت بیمه فوت کند، پوشش بیمه‌ای سایر اعضای خانواده بیمه‌شده متوفی به‌ شرط پرداخت حق‌‌ بیمه ادامه خواهد داشت.

چطور بیمه تکمیلی شویم؟

معمولا بیمه‌های تکمیلی درمان به صورت گروهی از سوی کارفرما‌ها برای کارمندان خریداری می‌شود. در بیشتر اوقات کارمندان می‌توانند خانواده و اقوام درجه یک خود را هم تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی شرکت خود قرار دهند. برای افرادی که دارای شغل آزاد هستند یا بیمه پایه ندارند، امکان خرید بیمه درمان تکمیلی انفرادی و خانوادگی وجود دارد. شما می توانید به صفحه بیمه درمان تکمیلی در وب‌سایت ازکی مراجعه و با انتخاب نوع بیمه موردنظرتان، آن را خریداری کنید. سپس با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، بهترین انتخاب را باتوجه‌به نیازهایتان انجام دهید.

سوالات متداول

  • بیمه تکمیلی درمان چیست؟
    بیمه تکمیلی درمان نوعی بیمه‌نامه است که برای جبران کاستی‌های بیمه‌های درمانی پایه در زمینه پوشش‌ها و سقف تعهدات به کار می‌رود. این نوع بیمه به افراد کمک می‌کند تا در مواجهه با هزینه‌های سنگین پزشکی، دارویی و جراحی‌های مختلف، بخشی از هزینه‌ها را جبران کند.
  • چه کسانی می‌توانند از بیمه تکمیلی استفاده کنند؟
    همه افراد، صرف‌نظر از داشتن بیمه پایه، می‌توانند بیمه تکمیلی درمان خریداری کنند. البته، معمولاً شرایط سنی (بین ۱۸ تا ۶۰ سال) برای خرید بیمه تکمیلی وجود دارد و برای گروه‌های سنی خاص، ممکن است شرایط و هزینه‌های متفاوتی اعمال شود.
  • چه پوشش‌هایی تحت بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند؟
    پوشش‌های بیمه تکمیلی می‌تواند شامل هزینه‌های بستری، جراحی، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی، همراهی بیمار، هزینه‌های آمبولانس، زایمان، درمان ناباروری، خدمات پاراکلینیکی و دندان‌پزشکی باشد. این پوشش‌ها بسته به نوع بیمه و شرکت بیمه‌گر متفاوت است.
  • چگونه می‌توان بیمه تکمیلی درمان خریداری کرد؟
    خرید بیمه تکمیلی معمولاً از طریق کارفرماها برای کارمندانشان و یا به صورت انفرادی و خانوادگی برای افرادی که بیمه پایه ندارند انجام می‌شود. می‌توانید به وب‌سایت‌های معتبر بیمه مراجعه کنید و با توجه به نیازها و شرایط خود، بیمه مناسب را انتخاب و خریداری کنید.
نمایش بیشتر

330 دیدگاه

  1. سلام واقعا دست بیمه ایران درد نکنه من کارمند برون سپار آبفا هستم ازاون قراردادی های هستم که لبه تیغ هستی عطسه کنی اخراج میشی اما بیمه ایران هستیم تازه سقف بیمه ما پایین هست کلی امکانات داره
    هزینه زایمان بیمارستان خصوصی هزارتومان نگرفتند و رادیولوژی سونوگرافی وتازه گی MRIرفتم هیچ هزینه ی ندادم حتی فیزیوتراپی اگه بیمه ایران نبود با بیمه عادی توان پرداخت واقعا نداشتم
    کاش دولت اجبار کنه تمام پیمانکارها و کارفرمایان رو که حتما باید پرسنلتون بیمه مکمل کنید اونوقت هزینه های درمان راحت تر سبک تر میشه تو کشور
    دولت هم به موقع تعهدات خودش پرداخت کنه
    ممنون از سایت خوبتون وبیمه ایران

      1. رضا عزیز سلام
        به طور کلی بله ولی بستگی به نوع جراحی شما و از طرف دیگه قراردادتون با شرکت بیمه دارد.

        1. من دوتاازدندهای بدنم زیرقلبم شکسته و بیمه تکمیلی هم دارم آیا بیمه تکمیلی شامل خسارت یاهزنیه بله من میشودیانه

          1. همراه عزیز سلام
            بله می‌توانید خسارتتون رو از بیمه بگیرید.

      2. موارد ذکر شده از آیین نامه 74 بیمه مرکزی استخراج شده و این آیین نامه از سال 98 قابل اجرا نیست و آیین نامه 99جایگزین آن گردیده است.
        مثلا هزینه همراه از بیمار 7ساله به 10 ساله تغییر و قابل ارائه است.
        و یا هزینه جراحی دیسک ستون فقرات دیگر در اعمال تخصصی استثنا نیست و یک جراحی تخصصی محسوب می گردد.

      3. سلام . بیمه تکمیلی ما هزینه عکس رنگی رحم و آزمایش های ژنتیک قبل بارداری رو پرداخت میکنه؟

      4. سلام بنده بابام سینوزیت داشت بیمه سلامت قبول نکرد هیچ هزینه ای من ۴۸۰هزار پول سنوگرافی دادم و نه میلیون هزینه عمل که همه رو ازاد دادم کاش دولت به فکر حمایت اقشار کم درامد باشه بخدا تو این شرایط اقتصادی در اوردن همین مبلغ خیلی سخته کسایی که دارن متوجه حرفای بنده نمیشن کسایی که ندارن خوب متوجه میشن .با ارزوی سلامتی تمامی بیمارها ایرانم شده فقط محل عربها که پول ما چرک کف دستشونه .واقعا برای این مملکت متاسفم

    1. آیا بیمه ی آتیه سازان حافظ عمل همورویید با لیزر را پوشش می دهد؟ چند در صد؟

      1. سلام دوست عزیز
        بستگی به پوشش بیمه شما داره اگه چنین پوششی رو داشته باشه با توجه به سقف این پوشش هزینه پرداخت میشه.

        1. سلام وقتتون بخیر و
          سوال درمورد آزمایش ژنتیک هول اگزم هست خواسم بپرسم بیمه ایران چقدرش رو پرداخت میکن؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

          1. بهار عزیز سلام
            بستگی به پوشش‌های بیمه‌اش شما و قراردادتون با بیمه ایران دارد، برای اطلاعات دقیق با شرکت بیمه‌اتون تماس بگیرید.

          2. سلام
            من بیمه دانا هستم, ایا برای سزارین به جز هزینه بیمارستان دستمزد دکتر رو هم بیمه قبول میکنه؟

          3. هانیه عزیز سلام
            اگر جزو پوشش‌هاتون باشه،‌طبق تعرفه پرداخت می‌شود. برای اطلاعات دقیق با شرکت بیمه‌اتون تماس بگیرید.

        1. همراه عزیز سلام
          ارتدونسی با هدف زیبایی در بیشتر بیمه‌ها پوشش داده نمی‌شود.

      2. سلام من پاهام ضبدری و می خوام عملشون کنم و هزینه های عملش خیلی بالا و در توانم نیست و بیمه هم میگه که باید این بیماری از قبل نباشه و جز زیبایی نباشه که بیمه پوشش بده ولی من واقعا تو این سن 22سالگی واقعا درد دارم و برام قابل تحمل نیست خواستم بدونم بیمه ایران هم این طوره ؟قبول نمی کنه؟

        1. سلام وقت بخیر هزینه استنت قلب رو چطوری از بیمه میشه گرفت؟ بیمارستان هزینه های آنژیو رو قبول میکه وای خود تجهیز رو فاکتور میده؟

          1. همراه عزیز سلام
            باید فاکتور خرید، دستور پزشک و پرونده کامل بیمارستان را به شرکت بیمه تحویل بدهید.

        1. سلام دوست عزیز
          هزینه سونو و آزمایش با توجه به پوشش بیمه تکمیلی میتونه پرداخت بشه. برای انحراف بینی هم اگه بیمه تکمیلی این پوشش رو ارائه بده میتونین استفاده کنین.

      1. با سلام من بیمه تکمیلی دی جانبازان هستم پام زگیل سختی کفش زده هزینه جراحی را میدهد؟؟؟؟ اگر بله چقدر و چه دکتر هایی قبول است

        1. علی عزیز سلام
          این مورد بستگی به پوشش‌های بیمه تکمیلی شما دارد، حتما قبل از درمان با بیمه دی تماس بگیرید و از جزییات مطمئن بشوید.

    1. سلام بیمه تکمیلی هزینه عمل جراحی وزیبایی بینی رابه عهده میگره یااگرنمیگیره بگید یاچنددرصد واقعی بابیمه تکمیلی حساب میشه؟؟؟

      1. سلام دوست عزیز
        بیمه تکمیلی و یا حتی بیمه عمر هیچکدوم از اعمال جراحی زیبایی رو تقبل نمیکنن که این شامل عمل زیبایی بینی هم میشه

        1. سلام میخواستم بدونم سونو niptمربوط به دوران بارداری تحت پوشش بیمه تکمیلی ایران هست؟
          و اینکه ایا ربطی به اینکه چه مدت از بیمه شدن گذشته باشه دارد یا خیر؟

    1. سلام وقتتون بخیر.
      به نوع بیمه تکمیلی و طرحی که خریداری کردید بستگی داره

      1. سلام ایا هزینه های درمان طب سوزنی توسط پزشک متخصص طب سوزنی جزو تعهدات بیمه تکمیلی فرهنگیان میباشد ؟

      1. سلام آیا بیمه‌ی تکمیلی دانا یا سامان هزینه‌ی مربوط به پروتزهایی که به پاشنه پا وصل میشن تاندون آشیل بهشون دوخته میشه‌رو میده
        و همینطور هزینه‌های عمل مامو پلاستی درمانی سینه‌ی بزرگ خانومها که باعث دیسک گردن شدن میده

        1. همراه عزیز سلام
          اگر پزشک معتمد بیمه تشخیص بدهد که انجام این عمل‌ها برای سلامتی شما ضروریه بله، اما اگر به خاطر زیبایی انجام بشه، هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود.

          1. سلام ایا کمربند tlso شامل بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ برای مستمری بگیران میشود؟

          2. سعید عزیز سلام
            این مورد رو باید از شرکت بیمه‌اتون پیگیری کنید.

      2. سلام وقت بخیر من بیمه دی تحت پوششم خارج کردن آی یو دی در اتاق عمل آیا بیمه پوشش میده لطف میکنید راهنمایی بفرمائید

        1. والیه عزیز سلام
          پوشش‌های بیمه تکمیلی متفاوته، برای اطلاعات دقیق با شرکت بیمه‌اتون تماس بگیرید.

  2. سلام بیمه تکمیلی هزینه فیزیوتراپی در منزل رو میده وقتی پزشک داخل دفترچه نوشته باشه؟؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      شما باید اطلاعات دقیق رو از بیمه تون دریافت کنید تا بعدا دچار مشکل نشید. ولی احتمالا اگه زیر نظر یک مرکز فیزیوتراپی معتبر کارتون رو انجام بدید، میتونید به همراه فاکتور مرکز فیزیوتراپی و نامه پززشک هزینه رو از بیمه دیافت کنید.

          1. سلام خسته نباشید میخوام بای پس معده انجام بدم کدوم بیمه قبول میکنه و چقدرشو میده بی ام ای بالای ۴۰ هستم

  3. سلام هزینه جراحی کاهش سایز سینه در چه صورت داده میشه؟ (اگر سایز یا افتادگی با تایید پزشک متخصص باعث اسیب فیزیکی شود)
    ممنون میشم راهنمایی کنید به کجا باید مراجعه کرد؟ قبل عمل باید اقدام کنم یا بعد از عمل؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      باید حتما قبل از عمل اقدام کنید. یعنی نیازه که سونوگرافی قبل از عمل انجام بدید و پزشک معتمد بیمه هم باید شما رو معاینه کنه و مدارک رو بررسی کنه. لطفا جزئیاتش رو از بیمه تون پیگیری کنید

    1. سلام و وقت بخیر.
      ابلیشن جزو پوشش جراحی تخصصی محسوب میشه و باید از بیمه تون اطلاعات بگیرید و مطمئن بشید که آیا پوشش داده میشه یا نه.
      بیمارستان خصوصی هم اگه جزو بیمارستان های طرف قرارداد بیمه تون نباشه، باید اول هزینه ش رو خودتون پرداخت کنید و بعد بخشی از اون رو از بیمه دریافت کنید

      1. سلام خسته نباشید
        ممنون از سایت خوبتون
        میخواستم بدونم تعبیه باطری قلب (آی سی دی) جز کدوم دسته از بیمه تکمیلی قرار میگیره؟
        جز پوشش های اصلی بیمه تکمیلی هست
        یا پوشش های اضافی بیمه تکمیلی؟
        خیلی جوابتون واسم مهمه لطفا پاسخ بدین
        با تشکر

  4. ما امسال بیمه آ تیه سازان حافظ شدیم قبلا ایران والبرز بودم اما 5 ماه است که از سال میگذرد اما هنوز هیچ خبری از بیمه نیست در صورتی که حق بیمه رو هر ماه از حقوق ما کم میکند واقعا چه بیمه ایه بیمه آتیه سازان حافظ. ایران بهتر بود هم آنلاین بودوو500هزار تومان پول آزمایش دادم ولی 3بار نسخه برگشت. واقعا پس برای چی پول بیمه میدیم

      1. سلام
        آیا بیمه تکمیلی هزینه عمل هیسترکتومی خارج کردن رحم از واژینال رو در بیمارستان دولتی انجام بشه پرداخت میکنه؟

        1. همراه عزیز سلام
          بستگی به بیمه‌اتون دارد. قبل از انجام عمل باید به پزشک معتمد بیمه مراجعه کنید تا لزوم درمان رو تایید کند.

      2. سلام خسته نباشی بیمه تکمیلی بنیاد اتل بندی پا برا اصلاح زانو بدون شکستگی روهم جز بیمه حساب میکنه؟؟

  5. سلام دکتر برای آپنه تنفسی حین خواب برایم دستگاه سی – پپ نوشته می خواستم ببینم این دستگاه شامل بیمه هست یا نه؟؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      اینکه این دستگاه رو پوشش میده یا نه به بیمه تون بستگی داره. بهتره که از شرکت بیمه تون بپرسید تا جواب سوالتون رو به صورت دقیق بگیرید.

    1. سلام وقتتون بخیر.
      اگه بیمه نامتون پوشش ویزیت و دارو رو داشته باشه، بله پوشش داده میشه. البته اینکه هزینه دارو بهتون پرداخت بشه یا نه، به نوع دارو و نظر پزشک معتمد بیمه بستگی داره.

      1. ببخشید بیمه تکمیلی ایران عمل بوکال فت صورت رو تحت پوشش قرار میده؟عمل برداشتن چربی گونه هست که یک سرپایی هست بدون بیهوشی و بستری.

        1. همراه عزیز سلام
          اگر عمل زیبایی حساب بشه معمولا تحت پوشش بیمه نیست اما اگر به خاطر درمان بیماری انجام بشه باید قبل از عمل به تایید پزشک معتمد بیمه برسد.

    1. سلام وقتتون بخیر.
      بیمه های تکمیلی انفرادی شما رو بیمه نمیکنن، چون طبق قانون بیمه، بیماری هایی که قبل از خرید بیمه وجود داشته باشه تحت پوشش قرار نمیگیره.
      البته بعضی از بیمه های تکمیلی گروهی با تعداد بالا ممکنه قبل از خرید بیمه حساسیتی به خرج ندن و بیماران صرع رو پوشش بدن

      1. سلام اصلاح پای پرانتزی میخواستم انجام بدم بیمه تکمیلی پارسیان دارم و تامین اجتماعی میخواستم بدونم میده چون بیمارستان قرارداد داره ولی دکترم با بیمه قرارداد نداره فاکتور ببرم و بگیرم

    1. با سلام.
      اگه این عمل جنبه درمانی داشته باشه، نه زیبایی، و در صورت تأیید پزشک معتمد بیمه پوشش داده میشه.

  6. با سلام، من رباط زانو م پاره شده الان هزينه عمل يكم زياده ميخواست بدونم اگه الان بخوام بيمه تكميلي بگيرم كدوم بهتره ؟؟
    باتشكر

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه منظورتون بیمه تکمیلی انفرادیه، هیچ شرکتی بیمه شما رو قبول نمیکنه. چون توی بیمه های انفرادی در مورد سوابق بیماری خیلی سخت گیری میشه و چون مشکل زانوی شما قبل از خرید بیمه ایجاد شده، هزینه ای بهتون پرداخت نمیشه.
      اما اگه شرایطش رو دارید که عضو یه بیمه تکمیلی گروهی بشید، در اون صورت احتمال داره که بتونید از بیمه برای هزینه جراحی تون استفاده کنید.

        1. سلام دوست عزیز
          تمام عمل‌های جراحی (بجز زیبایی) تحت پوشش بیمه هستن و پرداختشون بستگی به سقف پرداخت پوشش جراحی بیمه داره.

      1. سلام بیمه از کجا میفهمه که رباط کی پاره شده بیمه تکمیلی انفرادی مگه معاینه پزشکی داره ؟ من یک سال پیش رباط صلیبی پاره کردم الان بیمه کنم و سه ماه دیگه برا عمل اقدام کنم میشه ؟

        1. وحید عزیز سلام
          بله قبل از انجام بیمه انفرادی انجام بعضی از آزمایش‌ها و معاینه‌های پزشکی اجباریه.

      1. سلام وقتتون بخیر.
        بله قابل پرداخته. بهتره که جزئیاتش رو از شرکت بیمه تون بپرسید

  7. سلام بیمه تکمیلی اتیه سازان حافظ از طرف پدرم دارم که بازنشسته تامین اجتماعی
    هزینه کولپوسکوپی هم پرداخت میشه؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      بله قابل پرداخته. بهتره جزئیاتش رو از بیمه حافظ بپرسید

  8. سلام من بیمه تکمیلی کوثر (ایثارگران) دارم آیا این بیمه شامل عمل جراحی بینی که انحرافی داره پوشش میده؟

    1. با سلام.
      اگه انحراف داشته باشید، باید حتما سی تی اسکن قبل از عمل جزو مدارکتون باشه و پزشک معتمد بیمه اون رو تایید کنه. در صورت تایید، اون بخشی از عمل بینی تون که مربوط به سیپتوپلاستی هست، از پوشش جراحی و بستری قابل پرداخته

  9. سلام‌وقت بخیر‌من‌با بی ام ای ۴۵ میخواستم اسلیومعده انجام‌بدم‌بیمه‌تکمیلی کوثر هستم میخواستم‌بدونم هزینه دستمال‌که توی جراحی مورد نیازه رو پرداخت میکنن؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      لطفا این جزئیات رو از بیمه خودتون یعنی بیمه کوثر بپرسید

      1. سلام وقت بخیر لطفا بفرمایید عمل تعویض مفصل زانو را بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی اتیه سازان درصدی کمک میکنند ؟

        1. همراه عزیز سلام
          برای اطلاع از مبلغ دقیق با شرکت بیمه آتیه سازان تماس بگیرید.

  10. من تحت عمل جراحی پولیپ حنجره با لیزر قرار گرفتم و هزینه‌ی درمانم ۸۵۰۰۰۰۰ تومان شد.
    بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ فقط ۱۴۰۰۰۰۰ تومان ان را واریز کرد، وقتی این مبلغ به حسابم واریز شد به قدری برایم باور نکردنی بود که ان را ۱۴ میلیون تومان خواندم و احتمال دادم اشتباه باشد و بعد فهمیدم که فقط یک میلیون و چهارصدهزار پرداخت کرده است.
    آخر این بیمه.های تکمیلی چه دردی از بیمه‌شده را حل می‌کند؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      بنده اطلاعی در مورد هزینه عملی که میفرمایید ندارم ولی بیمه های تکمیلی هزینه رو بر اساس تعرفه محاسبه میکنن، یعنی مثلا اگه بیمه شده به بیمارستان خصوصی مراجعه کنه، بیمه کل هزینه رو نمیده چون مراکز خصوصی معمولا هزینه رو بیشتر از تعرفه از بیمار دریافت میکنن. البته که متاسفانه بیمه آتیه سازان هم پوشش های محدودی نسبت به بقیه بیمه های تکمیلی داره ولی برای دفعات بعدی بهتره که به مراکز طرف قرارداد مراجعه کنید تا این مشکلات براتون کمتر بشه

  11. سلام من بیمه تامین اجتماعی هستم و بیمه تکمیلی ایران طرح رازی دارم، به علت سقط مکرر، مشاور ژنتیک برام ازمایش کاریوتایپ نوشته. میخواستم بدونم بیمه ایران هزینش قبول میکنه؟ و تحت پوشش هست؟

    1. با سلام.
      بله به صورت کلی قابل پرداخته. ولی بستگی داره که این آزمایش توی پوشش های بیمه نامتون در نظر گرفته شده باشه یا نه. بهتره جزئیات دقیق رو از شعب بیمه ایران بپرسید

  12. سلام.وقت بخیر.پدرم بیمه آتیه سازان هست.۱۰ سال پیش تصادف کردن همراه مادرم،هرسال فیزیوتراپی میرفتن با هزینه شخصی،سال پیش بیمه شدن هزینه فیزیوتراپی پرداخت شد،امسال پرداخت نکردن.میگن ام ار آی انجام بدن جوابشو ببینیم وگرنه پرداخت نمیکنن.اخه آدم ۸۰ ساله که هر سال فیزیوتراپی میکرد چه ام ارآی باید بده،بودجه شون تموم شده الکی بهونه میارن،حتما درد و مشکلی داره که میره فیزیوتراپی

  13. سلام من انحراف و پلیپ یک طرفه دارم و میخوام کلینیک خصوصی جراحی کنم، آیا بیمه تکمیلی دانا شامل انحراف و پلیپ میشه؟

    1. با سلام.
      اگه انحراف داشته باشید، باید حتما سی تی اسکن قبل از عمل جزو مدارکتون باشه و پزشک معتمد بیمه اون رو تایید کنه. در صورت تایید، اون بخشی از عمل بینی تون که مربوط به سیپتوپلاستی هست، از پوشش جراحی و بستری قابل پرداخته. البته بهتره به بیمارستان یا کلینیکی مراجعه کنید که طرف قرارداد بیمه دانا باشه، اینجوری هزینه هاتون رو راحت تر دریافت می کنین

        1. سلام دوست عزیز
          بله در صورتی که بیمه شما پوشش جراحی رو داشته باشه با توجه به سقف پوشش هزینه عمل پرداخت میشه

          1. سلام بیمه تکمیلی شامل جراحی پیوندرنگدانه دربیماران لک وپیسی شامل میشه یانه؟

  14. سلام..ما بیمه تکمیلی sos صندوق بسیجیان داریم..
    میخواستم بدونم سونوگرافی های غربالگری رو قبول میکنه؟

    1. سلام دوست عزیز.
      در مورد طرح های بیمه صندوق بسیجیان و پوشش های اون ما اطلاعی نداریم و باید از طریق دفاترش اطلاعات بگیرید

  15. سلام وقت بخیر ، ایا از بیمه تکمیلی برای زایمان باید از ۹ ماه قبل باید اقدام کرد؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      بله دقیقا، باید قبل از شروع بارداری، بیمه رو خریداری کنید

  16. سلام در سال چند بار میتونیم از بیمه تکمیلی ذر زمینه دندانپزشکی، عصب کشی، استفاده کرد؟ فاصله زمانیش باید چه مدت باشه،؟ بیمه البرز

    1. سلام دوست عزیز.
      فاصله زمانی و تعداد دفعات مهم نیست، مهم اینه که مجموع کارهای دندانپزشکی که انجام میدید، تا سقف پوشش دندانپزشکی در بیمه نامتون باشه.

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      به صورت کلی هزینه های زیبایی در هیچ کدوم از بیمه های تکمیلی پرداخت نمیشه

  17. سلام میخواستم بدونم هزینه جراحی ستون فقرات رو تقبل میکنید اگر میکنید تا چقدر هست با پوشش بیمه دی تکمیلی

    1. سلام دوست عزیز.
      پوشش ها وسقف تعهدات بیمه تکمیلی توی طرح های مختلف متفاوته و یک عدد ثابت و مشخص نیست.
      اگه منظورتون بیمه تکمیلی انفرادیه، بیمه دی بیمه انفرادی نداره.
      اطلاعات مربوط به بیمه تکمیلی انفرادی رو هم میتونید از طریق سایت ازکی دریافت کنید

  18. سلام اوقات شریف تون بخیر .ببخشید من یه سوال داشتم راجب بیماری پوستی میلیا یا همون کیست ها و غده های چربی زیر چشم ک خوش خیم هستن لیزر این بیماری زیر نظر بیمه هست ؟؟؟ ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      خیر هیچ کدوم از درمان هایی که جنبه زیبایی دارن توی هیچ کدوم از بیمه های تکمیلی پرداخت نمیشن

  19. سلام اوقات شریف تون بخیر .ببخشید من یه سوال داشتم راجب بیماری پوستی میلیا یا همون کیست ها و غده های چربی زیر چشم ک خوش خیم هستن لیزر این بیماری زیر نظر بیمه هست ؟؟؟ ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      خیر، چون جزو درمان های زیبایی محسوب میشه، توی هیچ کدوم از بیمه های تکمیلی پوشش داده نمیشه

    1. سلام و وقت بخیر.
      بله به صورت کلی قابل پرداخته ولی نحوه و مبلغ پرداختش به طرح بیمه ای که دارید و شرایط شرکت بیمه تون بستگی داره

    1. با سلام.
      بستگی به طرح بیمه ای که انتخاب می کنید داره. چون هزینه این تست از پوشش ناهنجاری جنین پرداخت میشه و نحوه پرداخت اون هم توی شرکت های مختلف فرق داره و معمولا به دوره انتظار هم بستگی داره.

  20. سلام خسته نباشید لطفا اگر کسی اطلاع داره ممنون می شم توضیح بده که بیمه تکمیلی فرهنگیان غربالگری جنین را تحت پوشش قرار می ده یا نه .سپاسگزارم

    1. با سلام.
      به پوشش های بیمه نامتون و نوع بیمارستان بستگی داره دوست عزیز. باید از شرکت بیمه تون اطلاعات بگیرید.

  21. سلام وقت بخیر. بیمه ی کوثر برای عمل پلیپ حنجره با لیزر چه مقدار تعهد داره؟

    1. سلام دوست عزیز
      مقدار پوشش بیمه تکمیلی بستگی به عوامل مختلفی داره، اینکه گروهی باشه یا انفرادی، حق بیمه پرداختی و … . بهتر است در این مورد اگر بیمه گروهی دارید از بخش منابع انسانی محل کار و یا اگر انفرادی دارید از خود شرکت بیمه جویا بشید.

  22. روزبخیر ، ببخشید من کولونسکوپی رو بخاطر شرایط کرونا و به توصیه پزشکم در مطب انجام دادم و بیمارستان نرفتم ولی بیمه کوثر هزینه ش رو متقبل نشده میشه بفرمایید چرا به این شکل هست؟

    1. سلام روز شما هم بخیر.
      طبق قوانین بیمه تکمیلی، کولونوسکپی جزو جراحی های مجاز در مطب محسوب میشه و نباید مشکلی برای پرداخت هزینه ش وجود داشته باشه. مگر اینکه شرکت بیمه دلیل دیگه ای برای عدم پرداخت هزینه داشته باشه. مثلا تموم شدن سقف این پوشش یا فاصله زمانی زیاد بین کولونوسکپی تا تحویل مدارک به بیمه و ….
      باید از طریق شعب بیمه کوثر جزئیات پرونده تون رو پیگیر بشید

  23. سلام
    بیمه تکمیلی شامل دندون جلو ک شکسته باشه و بخوای کامپوزیت کنی نمیشه؟؟؟زیبایی محسوب میشه مگه یا ترمیم؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      معمولا بیمه تکمیلی انفرادی سخت گیری بیشتری در زمینه پرداختی دندانپزشکی داره. اما در صورتی که بیمه تکمیلی شما گروهی هست ممکنه بتونید کامپوزیت دندان جلو رو به عنوان ترمیم از بیمه هزینه بگیرید. برای اطمینان بیشتر بهتره با شرکت بیمه‌ی مربوطه یا بخش منابع انسانی سازمانتون تماس بگیرید تا از پوشش‌های بیمه تکمیلیتون به صورت دقیق مطلع بشید

  24. سلام هزینه‌های درمان tace. یا همون تزریق داروی شیمی درمانی کبد را بیمه پرداخت میکنه

    1. سلام دوست عزیز
      پوشش‌های بیمه تکمیلی بستگی به نوع بیمه و پوشش‌های انتخابی شما داره. بهتره در مورد پوشش‌های بیمتون از شرکت بیمه که بیمه‌ی تکمیلی بهش تعلق داره و یا اگر بیمه تکمیلی گروهی هست از منابع انسانی سازمان خودتون سوال کنید.

  25. سلام خسته نباشیدمن ۴ جلسه ۴میلیون برای بیماری واژینیسموس در کلینیک انجام دادم پرداخت کردم بیمه تکمیلی تامین اجتماعی دارم میتونم بگیرم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای اطلاع دقیق از درمان‌های تحت پوشش بیمه تکمیلی تامین اجتماعی میتونید با شماره 1420 تماس بگیرید و با ارائه مدارک لازم و ذکر شرایط ببینید بیمه مبلغ رو پرداخت میکه یا خیر. معمولا پرداخت هزینه بستگی به شرایط داره و اگر هم درمان تحت پوشش بیمه باشه ممکنه تمام مبلغ پرداختی به شما برگردونده نشه.

  26. سلام
    ببخشید آیا بیمه تکمیلی بیمه آسیا هزینه عمل واریکوسل را پرداخت میکند!

    1. سلام دوست عزیز
      بله عمل واریکوسل از درمان‌های تحت پوشش بیمه تکمیلی است و بیمه هزینه این عمل را تقبل می‌کند

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که مدارک کامل تست رو داشته باشید بیمه تکمیلی هزینه تست رو پرداخت میکنه با این وجود بهتره که از شرکت بیمه به صورت دقیق بپرسید تا دچار مشکل نشید

  27. سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم هزینه جراحی پاهای پرانتزی رو تقبل میکنه؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت تایید پزشک معتمد بیمه، هزینه از طریق پوشش جراحی پرداخت میشه و سقف پرداختش هم بستگی به شرکت بیمه و سقف پرداخت مشخص شده داره

  28. سلام
    آیا بیمه تکمیلی هزینه کامپوزیت دندان و محصولات پوست و مویی که پزشک تجویز کرده باشه رو پوشش میده؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه بیمه تکمیلی هزینه‌های درمان زیبایی اعم از کامپوزیت دندان و پوست و مو رو پوشش نمیده

  29. سلام خوبید میخواستم بدونم بیمه تکمیلی بازنشستگان که آتیه سازان حافظ هستش هزینه درمانی نوروفیدبک را شامل میشود یا اصلا شامل نمی شود ممنونم

    1. سلام دوست عزیز
      در مورد درمان نوروفیدبک باید به تایید پزشک معتمد بیمه برسد. اگر تایید بشه بیمه با توجه به سقف پرداخت و هزینه کلی درمان، هزینه رو پرداخت میکنه

      1. سلام ببخشید ما بیمه تکمیلی دی داریم .همسرم عمل پارگی دیسک داشتند و پزشک دستمزدشون رو تو مطب کشیدن به مبلغ ۱۰میلیون بعد ارجاع دادن به بیمارستان اونجاهم هزینه بیمارستان جدا پرداخت کردیم….آیا اگ پزشک تایید کنه ک همچین مبلغی گرفته تو مطل بیمه پرداختش میکنه؟؟

        1. مینا عزیز سلام
          دستمزد پزشک طبق تعرفه و تا سقف پوشش‌های شما پرداخت می‌شود و احتمالا سقف این تعرفه کم‌تر باشد. برای اطلاعات بیشتر با بیمه دی تماس بگیرید.

  30. سلام.بیمه تکمیلی تا چه رنج قیمتی شامل هزینه ی خرید عینک طبی و لنزطبی میشود ؟ ممنونم میشم پاسخ بدین

    1. سلام دوست عزیز
      پوشش خرید عینک از پوشش‌های اضافه بیمه تکمیلیه، اگه بیمه‌نامتون این پوشش رو داشته باشه با توجه به سقف پوشش هزینه عینک رو پرداخت میکنه. در مورد لنز ولی باید از شرکت بیمتون بپرسید که ایا پوشش میده یا خیر

  31. باسلام آیا جراحی انحراف زانو هم شامل بیمه تکمیلی انفرادی میشود

    1. سلام دوست عزیز
      برای عمل‌های جراحی باید حتما در زمان خرید بیمه‌نامه به توافق با شرکت بیمه رسیده باشین و در زمان دریافت هزینه هم عمل جراحی باید به تایید پزشک معتمد بیمه برسه

    1. سلام دوست عزیز
      ممکنه بعضی از بیمه‌های تکمیلی گروهی هزینه این جراحی رو پوشش بدن. در هر صورت چه در بیمه تکمیلی فردی چه گروهی باید این پوشش در بیمه‌نامه وجود داشته باشه و برای دریافت هم به تایید پزشک معتمد بیمه برسه

  32. سلام وقتتون به خیر
    بیمه تکمیلی ، فرهنگیان/ عمل استئوتومی رو پوشش میده ؟
    اگه هست چند درصد رو متقبل میشه
    ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      در این مورد باید با شرکتی که بیمه تکمیلی رو ازش تهیه کردین تماس بگیرین و این مورد رو بررسی کنین. معمولا اگر بیمه شما گروهی باشه احتمال اینکه هزینه‌ها تقبل بشه بیشتر هست. درصد پرداخت هم بستگی به پوشش بیمه شما داره و باید از شرکت بیمه بپرسید. در هر صورت اگر اوکی باشه باید تجویز عمل جراحی به تایید پزشک معتمد بیمه برسه

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که فاکتور هزینه‌ها رو داشته باشین و بتونین تایید پزشک معتمد بیمه رو بگیرین، میتونین هزینه‌ها رو از بیمه دریافت کنین

  33. سلام .خسته نباشید.من انحرافی زانو دارم یعنی پاهام ضربدری هست بخوام عمل کنم بیمه تکمیلی تامین اجتماعی شامل میشه یانه دکتر تشخیص داده برای عمل تو بیمارستان خصوصی چه شرایطی هست تو دولتی چطور

    1. سلام دوست عزیز
      به طور کلی این جراحی تحت پوشش جراحی بیمه تکمیلی هست ولی سقف پرداختش بستگی به شرایط بیمه‌نامه داره. شرایط جراحی در بیمارستان روهم باید از طریق پزشکتون جویا بشید ولی در هر صورت چه بیمارستان طرف قرارداد بیمه باشه چه نباشه میتونید درصدی از هزینه در دریافت کنید.

  34. سلام، وقت بخیر
    آیا انجام پی آرپی برای زانو تحت پوشش خدمات بیمه تکمیلی ایران است؟

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به شرایط بیمه شما داره در صورتی که چنین پوششی رو داشته باشین بیمه هزینه رو پرداخت میکنه.

  35. با سلام .مادر بنده با قد ۶۲ وزن ۱۱۵ کیلو به چاقی مفرط مبتلا هستن.طبق دکتر و گفته ها ایشون عمل زیبایی ندارن و باید بایپس معده انجام بدن .هزینه این عمل ۳۵ میلیون در بیمارستان خصوصی و ۲۹ میلیون در بیمارستان نیمه دولتی انجام میشه .بیمه تکمیلی تا چه مبلغ از این هزینه ها رو پرداخت میکنه؟

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه ای که بیمه جبران میکنه بستگی به پوشش بیمه تکمیلی شما داره و در صورتی که هزینه عمل به سقف پوشش نرسیده باشه کل هزینه (با کسر مقداری از هزینه ها مانند فرانشیز) پرداخت میشه. اما در صورتی که سقف شما کمتر از هزینه جراحی باشه (برای مثال 20 میلیون) بیمه صرفا 20 میلیون از هزینه رو پرداخت میکنه و مابقی هزینه به عهده خودتون هست. برای آگاهی از سقف پوشش هم میتونین با شرکت بیمه تکمیلیتون تماس بگیرین یا قرارداد بیمتون رو مطالعه کنین.

  36. سلام. وقت بخیر
    من یک عمل هیسترکتومی (برداشتن رحم) دارم که ضروری هست و می خوام در حین این عمل برداشتن چربی و ابدومینوپلاستی هم انجام بشه، می دونم که ابدومینوپلاستی، عمل زیبایی محسوب میشه ولی می خوام بدونم برای هزینه های عمل اصلی هیسترکتومی مثل سونوگرافی و آزمایشات بیمارستان و هزینه های کلی بیمارستان با بیمه تکمیلی ایران مشکلی پیش نمیاد و تداخلی محسوب نمیشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر برای جراحی ضروری شما (و هزینه‌های جانبیش) هیچ مشکلی پیش نمیاد و در صورتی که پزشک جراحتون هزینه‌هارو تایید کنن و ضروری بودن هیسترکتومی و جوانبش هم ذکر بشه بیمه هزینه این عمل رو پرداخت میکنه بهتون. فقط همونطور که خودتون هم فرمودین بخش زیبایی رو بیمه پرداخت نمیکنه.

  37. سلام-به خاطر نیمه صاف بودن کف پا-دکتر دستور استفاده از کفش طبی را داده است-آیا شامل بیمه تکمیلی پارسیان می شود؟

    1. سلام دوست عزیز
      بیمه تکمیلی هزینه عمل جراحی ضروری (غیر زیبایی) رو پوشش میده و باید عمل به تایید پزشک بیمه برسه. مقدار هزینه پرداختی هم بستگی به پوشش‌ها و سقف پرداخت انتخابی شما در قرارداد داره.

    1. سلام دوست عزیز
      به طور کلی هزینه لیزر واریس تحت پوشش بیمه تکمیلی هست ولی حتما باید تحت پوشش بیمه شما باشه و برای اطلاع از این پوشش باید با شرکت بیمه ایران تماس بگیرید و یا به قرارداد بیمتون مراجعه کنید.

  38. سلام… وقت بخیر من بیمه آتیه سازان دارم و چند وقت پیش عمل جراحی رباط صلیبی کردم و دکتر هم گفتن که بعد از عمل این بیمه هزینه عمل را میده اما الان که مدارک رو بردم میگن که چون داخل ورزش رباط پاره کردی و ورزش جزو حوادثه ما هزینه ای را نمیدیم؟ آیا درست میگن یا نه؟ چطور میتونم پیگیری کنم این موضوع را؟ با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      تا جایی که بنده اطلاع دارم هزینه جراحی تحت پوشش بیمه آتیه سازان هست و ربطی به دلیل آسیب نداره. شما میتونین از شعبه مرکزی پیگیری کنین یا اگر بیمه ورزشی دارین از بیمه ورزش استفاده کنین.

  39. سلام هزینه جراحی پیوند پوست یا دارو های مربوط ب لک و پیس ویتیلیگو بیمه تکمیلی فرهنگیان میپذیره؟

    1. سلام دوست عزیز
      این پوشش کاملا بستگی به قرارداد شما داره. ممکنه تحت پوشش بیمتون باشه یا نباشه که باید از طریق شرکت بیمه پیگیر بشین.

  40. با سلام و احترام
    دستگاه فشار خون جزو تعهدات بیمه تکمیلی مستمر بگیران تامین اجتماعی میباشد یا خیر؟؟

  41. سلام
    با تشکر از مطالب عالی
    فکر میکنم این مطالب طبق آیین نامه 74 نوشته شده و باتوحه به آیین نامه ۹۹ باید در بعضی قسمتها اصلاح شوند

    1. سلام دوست عزیز
      ممنونیم از نظر شما. مطالب به طور دوره‌ای به روزرسانی میشن و سعی ما اینه که مطالب حتما با توجه به جدیدترین تغییرات باشن.

  42. سلام پدرم بیمه تکمیلی داره بالای 70سالشه بیماری ثعب العلاج داره زمین‌گیره چجور میتونم پول پوشکشو( ایزی لایف) ک ماهی500هزارتومنه از رو پرداخت بیمه دریافت کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      فکر نمیکنم بیمه چنین هزینه‌ای رو پرداخت کنه ولی با این وجود بهتره که از طریق شرکت بیمه ایشون جویا بشین و اگر چنین پوشش در بیمه‌نامتون وجود داره ازش استفاده کنین.

  43. با سلام.میخواستم ببینم بیمه تکمیلی دانا ،کارمندان بانک سپه،جلسات نوروفیدبک که روانشناس تجویز کرده رو قبول میکنه؟

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به پوشش بیمه شما داره و باید از طریق خود شرکت بیمه جویا بشید

  44. باسلام سرهنگ خلبان بازنشسته هستم خانم من ارترززانوومفاصل دارد بااینکه پنج رقم بیمه بمدت چهل وپنج سال ازحقوقم کسرمیشودایا بیمه تکمیلی هزینه خرید زانوبند فنردار را شامل میشود

    1. سلام دوست عزیز
      بیمه تکمیلی هزینه لوازم جانبی مثل زانو بند یا کفش طبی و … رو شامل نمیشه با این وجود میتونین از طریق شرکت بیمه تکمیلیتون پیگیری کنین چون شاید پوشش خاصی با این شرایط داشته باشین.

  45. با سلام و خسته نباشید
    خواستم بدونم آیا بیمه البرز هزینه تکار تراپی را پرداخت می کند یا خیر ؟
    باا حترام مجدد
    برومند

    1. سلام دوست عزیز
      بعضی از بیمه‌ها پوشش فیزیوتراپی دارن و بخشی از هزینه رو پوشش میدن. باید به قرارداد بیمه خودتون مراجعه کنین که آیا این پوشش رو داره یا خیر.

    1. سلام دوست عزیز
      این عمل هم مانند سایر اعمال جراحی تحت پوشش بیمه هست. با این وجود اگر فقط قصد استفاده از بیمه پایه داشته باشید هزینه کمی رو بیمه پرداخت میکنه و بهتره از بیمه تکمیلی استفاده کنید.

  46. باسلام و درود
    من بیمه عادی تامین اجتماعی هستم. جدیدا دوتا از دیسک هام پاره شده.
    میخواستم ببینم چه بیمه تکمیلی هزینه فیزیوتراپی و لیزر و عمل پارگی و دیسک کمر رو تقبل میکنه؟
    ممنون از شما

    1. سلام دوست عزیز
      اکثر بیمه‌های تکمیلی هزینه جراحی رو دارن و فقط سقف این پوشش متفاوته. البته بعد از خرید بیمه تکمیلی سه ماه دوره انتظار هست تا بتونین از پوشش جراحی استفاده کنین.

  47. سلام . آیا بیمه تکمیلی جراحی کیست زیر گلو رو هم که بصورت برآمدگی زده بیرون پوشش میده؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله در صورتی که به تشخیص پزشک این عمل ضروری باشه بیمه تکمیلی هزینه رو پرداخت میکنه.

  48. سلام
    من اگر از بیمه تکمیلی درمان ک مربوط ب آتیه سازان حافظ انصراف بدم تکلیف پولی ک این همه سال از حقوق کسر می‌شده چی میشه من یک هزاری هم استفاده نکردم قابل پس گرفتن هست؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر امکان پس گرفتن مبلغ پرداختی وجود نداره چون بیمه تکمیلی بیمه زمانی هست و صرفا در زمان خسارت مبلغ تعلق میگیره. مثل بیمه شخص ثالث یا بدنه و …. که فقط در صورت بروز خسارت هزینه پرداخت میشه.

  49. سلام خسته نباشید ازمایش سل فری دکتر بخاطر سن خانمم و فامیل بودنمون نوشته ایا بیمه تکمیلی سامان قبول میکند یه بخشی رو یا نه ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      تا جایی که بنده اطلاع دارم بیمه تکمیلی سامان هزینه غربالگری رو پوشش نمیده ولی با این وجود بهتره با خود شرکت بیمه تماس بگیرین تا از این شرایط مطمئن بشین.

    1. سلام دوست عزیز
      بیمه به طور معمول این هزینه رو پوشش نمیده مگر اینکه اتاق خصوصی به صلاحدید و تجویز پزشک باشه و صحت این صلاحدید توسط پزشک بیمه تایید بشه.

    1. سلام دوست عزیز
      به طور معمول چون چنین خدماتی جزو زیبایی دسته‌بندی میشن تحت پوشش بیمه نیستن.

  50. سلام. بیمه تکمیلی چند درصد از هزینه زایمان سزارین در بیمارستان خصوصی رو پرداخت میکنه؟درصورتی که خود دکتر با بیمه تکمیلی قرارداد نداشته باشه.

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به پوشش بیمه شما داره. اگه سقف پوشش بالا باشه بخش زیادی از هزینه پرداخت میشه.

  51. سلام وقتتون بخیر ببخشید چند سالی هست که پای من پلاتین یا همون پین گذاشتن دقیقا هشت ساله که داخل پامه و الان داره اذیتم میکنه بد جوری درد میکنه میخوام برم درش بیارم خواستم بدونم بیمه تعلق میگیره یا آزاد حساب میشه؟؟؟ بیمارستان شهدای هفتم تیر شهر ری هستش بیمه هم بیمه روستایی هستش ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به شرایط بیمه شما داره. اگه بیمه تکمیلی داشتین هزینه جراحی رو تا سقف تعیین شده در قرارداد پوشش میده.

  52. سلام میخواستم بدونم من میخوام خودم رو بیمه تکمیلی کنم و چکاب دکنر زنان که رفتم ظاهرا فیبروم داشتم که چون مطمئن نیستم میخوام بازم جای دیگه چکاب برم بعد اگر نیاز بود جراحی کنم حالا میخوام بدونم میتونم خودم رو بیمه تکمیلی کنم و بعد از اینکه قطعی شد نیاز به عمل دارم از بیمه استفاده کنم چون الان اصلا معلوم نشده که باید چیکار کنم میخوام بدونم بیمه تکمیلی انفرادی انجام بدم بعد مشخص بشه باید عمل کنم هزینه رو پرداخت میکنن،یا باید از قبل به بیمه اعلام کنم که تو چکاب این مشکل به وجود اومده؟

    1. سلام دوست عزیز
      شما میتونین بیمه رو خریداری کنین و بعد مجدد برای چکاپ اقدام کنین. در صورتی که مشکل از قبل وجود داشته باشه بیمه ممکنه هزینه رو پرداخت نکنه.

    1. سلام دوست عزیز
      ازونجایی که عملا برای زیبایی هست این عمل بیمه پوشش نمیده و هزینه رو خودتون باید پرداخت کنین.

  53. سلام ،پوشش بیمه تکمیلی من آسیاس ومدتیه دچارسوختگی شدم وهر روز کسی تشریف میاره منزلمون وپانسمانموعوض میکنه آیا این تعویض پانسمان تحت پوشش هست یاخیر.ممنونم

    1. سلم دوست عزیز
      بستگی به پوشش‌های بیمه شما داره. اگه چنین شرایطی تحت پوشش بیمه باشه ممکنه بخشی یا تمام هزینه پرداخت بشه.

    1. سلام دوست عزیز
      متوجه منظور شما نمیشم یعنی نمره چشم شما نیم هست یا 5؟
      به طور کلی بیمه تکمیلی هزینه عمل چشم زیر 3 نمره رو تقبل نمیکنه.

  54. سلام پدرم بازنشسته نیروی مسلح هستش اگه بیمه تکمیلی رو فعال کنیم من دچار انحراف زانو (زانو ضربدری)هستم وپزشک تشخیص عمل داده بیمه پوشش میده هزینه جراحی منو؟

    1. سلام دوست عزیز
      به طور کلی بیمه تکمیلی هزینه جراحی رو پوشش میده اما مبلغ پرداختی بستگی به سقف پوشش بیمه شما داره.

      1. سلام
        آیا بیمه تکمیلی معلم ،ویزیت پزشک برای مشاوره پزشکی قانونی هم تقبل میکنه یا نه؟
        ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به پوشش بیمه شما داره. به طور کلی برخی از بیمه‌های تکمیلی این پوشش رو ارائه میدن. باید ببینین چنین پوششی دارید و اگر هست تا چه سقفی رو پوشش میده.

  55. سلام بنده دانشجو معلم هستم بیمه سلامت داشتم بعد الان بیمه تکمیلی طلایی هم هستم
    ایا میتونم برای ایمپلنت از بیمم استفاده کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      به طور کلی ایمپلنت جزو پوشش‌های زیبایی هست و تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار نمیگیره با این وجود بهتره از طریق شرکت بیمه خودتون مجدد پیگیری کنین تا اگه چنین پوششی ارائه میداد استفاده کنین.

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه اکثر شرکت‌های بیمه هزینه این عمل رو تقبل نمیکنن و درصد خیلی کمی اونهم به صورت تکمیلی گروهی ممکنه بخشی از هزینه رو پرداخت کنن.

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که بیمه تکمیلی شما چنین پوششی رو داشته باشه و شما این پوشش رو تهیه کنین بله تا سقف پوشش هزینه رو تقبل میکنه. البته ممکنه سقف پوشش تمام هزینه رو جبران نکنه که این بستگی به بیمه شما و هزینه پروتز داره.

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه اکثر شرکت‌های بیمه هزینه این عمل رو تقبل نمیکنن و درصد خیلی کمی اونهم به صورت تکمیلی گروهی ممکنه بخشی از هزینه رو پرداخت کنن.

    1. سلام دوست عزیز
      به طور معمول این هزینه تحت پوشش بیمه نیست مگر اینکه در زمان خرید شرایط خاصی رو با بیمه توافق کرده باشین.

  56. سلام پدر بنده با ۸۲ سال سن دریچه قلبش گرفتگی شدید دارد و امکان عمل باز رابا توجه به شرایط ندارد و باید با عمل بسته یا همون تاوی انجام شود وهزینه بسیار بالا هست ۱۰۰ به بالا چرا بیمه کوثر پرداخت نمیکند مگر اینکه بیمه تکمیلی نمی باشد برای چنین مواقعی در حال که این عمل در بیمارستان دولتی میخواد انجام شود

    1. سلام دوست عزیز
      پرداخت هزینه‌ها بستگی به پوشش انتخابی شما در زمان خرید بیمه نامه داره. ممکنه سقفی که بیمه شما داره انقدر نباشه و بیمه تمام هزینه رو پرداخت نکنه یا حتی چنین پوششی رو نداشته باشه.

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که پوشش این هزینه رو داشته باشین میتونین فاکتور بگیرین و برای دریافت هزینه اقدام کنین.

      1. متاسفانه بیمه تکمیلی کوثر هزینه سونوگرافی در مطب را پرداخت نمی کند.
        دلیل یا بهانه شأن این است که طبق دستور وزارت بهداشت ، پزشکان متخصص (به غیر از فلوشیپ نازائی) حق ندارند در مطب شأن دستگاه سونوگرافی داشته باشند و سونوگرافی باید توسط سونولوژیست انجام شود نه پزشک و جراح

    1. سلام دوست عزیز
      به طور کلی عمل بایپس جزو اعمال جراحی زیبایی هست و تحت پوشش بیمه نیست. با این وجود در صورتی که شرایط فرد خاص باشه و عمل جنبه حفظ سلامتی داشته باشه ممکنه یه بخشیش توسط بیمه پرداخت بشه. هزینه سونوگرافی هم به همین شکل محاسبه میشه.

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به پوشش بیمه شما داره. در صورتی که شرکت چنین پوششی رو به شما ارائه بده میتونین ازش استفاده کنین.

  57. سلام من عمل جراحی گردن دارم باید باکدوم نوع بیمه تکمیلی تحت پوشش بشم و هزینه عملم ۱۱ میلیونه انفرادی درس کنم چقد هزینشو تقبل میکنه

    1. سلام دوست عزیز
      جراحی گردن هم تحت پوشش جراحی هست و بستگی به سقف انتخابی شما هزینش پرداخت میشه.

  58. سلام من بیمه تکمیلی میهن هستم برای کورتاژ ای یودی بیمه هزینه هاشو تقبل میکنه

    1. سلام دوست عزیز
      اگه بیمه شما پوشش عمل سرپایی رو داشته باشه ممکنه هزینه رو پرداخت کنه (بسته به نوع آی یو دی و چگونگی خروجش ممکنه نیاز به جراحی و بستری هم باشه که تحت پوشش جراحی قرار میگیره)

    1. سلام دوست عزیز
      موارد خاص نیاز به توافق با شرکت بیمه و تجویز ضروری پزشک داره. با این وجود احتمال اینکه بیمه تقبل کنه خیلی کم هست.

    2. سلام وقت شما بخیر
      دو سوال داشتم اول اینکه آیا بیمه ایران معین کاشت دندان جزء تعهداتش هست اگه هست به شرط دارا بودن بیمه بدون سقف چقد هزینه متقبل می شود؟
      سوال دوم:هزینه عمل واریکوسل را باید پزشک معتمد تایید کند یا مستقیم خود بیمه قبول میکند؟
      ممنون ومتشکرم

      1. احمد عزیز سلام
        هزینه کاشت دندان جزو هزینه‌های دندانپزشکی محسوب میشه و معمولا سقف مشخصی دارد. قبل از درمان حتما با بیمه تماس بگیرید و مدارک لازم رو آماده کنید تا برای دریافت خسارت با مشکل مواجه نشید.

  59. سلام.بیمه تکمیلی عمل کورتاژ که به دلیل ایست قلبی نوزاد باشد و با مجوز وتایید دکتر باشد را تقبل می‌کند.

    1. سلام دوست عزیز
      بله در صورتی که عمل با تجویز پزشک و ضروری باشه میتونی با استفاده از بیمه تکمیلی هزینش رو پرداخت کنین.

  60. سلام من بیمه تکمیلی دانا دارم آیا این بیمه هزینه جراحی پای پرانتزیو تقبل میکنه؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله تحت پوشش جراحی و بستری هزینه عمل پرداخت میشه. البته مبلغش بستگی به سقف پوشش بیمه شما داره.

  61. سلام وقت بخیر با تشکر از پاسخگویی هاتون
    من و همسرم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی(کارگران ساختمانی) هستیم ، و چون قصد بچه دار شدن داریم میخوایم بیمه تکمیلی داشته باشیم ولی متاسفانه هیچ اطلاعاتی در رابطه با بیمه تکمیلی نداریم ،واقعا در مورد بیمه تکمیلی چیزی نمیدونم ، هر چقدر هم سایتهای مختلف رو نگاه کردم چیزی دستگیرم نشد. اگر ممکنه راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      ممنونیم از نظر شما. ازونجایی که هدف ما ارائه بهترین راه حل برای شماست توصیه من اینه که با شماره 54863 که شماره تماس شرکت هست تماس بگیرین تا همکاران بنده تو بخش بیمه تکمیلی دقیق شما رو راهنمایی کنن تا مشکلی تو خریدتون پیش نیاد.

  62. با سلام و خسته نباشید،من چند سالی هست که سینوزیت مزمن دارم و الان با شدت یافتنش که پزشکا هم خودشون ارجاع دادن ب متخصص گوش حلق بینی که متخصص هم گفته ک باید هم عمل انحراف تیغه بینی و هم عمل fessرو انجام بدیم که عمل سینوزیت تو خیلی از بیمارستانهای دولتی نیستش،میخواستم بپرسم که آیا این عمل ها رو شرکت بیمه تامین اجتماعی پرداخت میکنه و در ضمن من بیمه تکمیلی ایران هم دارم و آیا بیمه تکمیلی هم پرداخت میکنه یا ن؟!با تشکر

  63. سلام خسته نباشید من بیمه تکمیلی دانا دارم و مشکل پای پرانتزی و هزینه دستگاه با دلار امروز پنجاه میلیون تومان است و جنبه درمانی دارد آیا بیمه تقبل میکند ؟

  64. سلام من میخوام عمل مینیسک پا عمل کنم بیمه دی هستم کارم مترو هستش تا چه سقفی پرداخت می‌کنه بیمه

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به سقف پوشش بیمه شما داره. باید از طریق محل کارتون پیگیری کنین و سقف پوشش جراحی رو بپرسید.

  65. سلام وقت بخیر،میخواستم بپرسم بیمه ی سامان هزینه طب سوزنی رو تقبل می‌کنه یا نه؟

  66. سلام من بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ فرهنگیان هستم.خواستم عمل کنم بیمارستان تحت قرارداد دکترش گفت وسایل حدود ۱۲میلیون باید بدی خودت بیمه شصت درصد بعداً بهت میده . خواستم بپرسم جریان چیه ؟ی جا هم شنیدم کامل میده

    1. علی عزیز سلام
      اگر بیمارستان طرف قرارداد باشه، تا سقف تعهدات و با کسر فرانشیز هزینه رو پرداخت می‌کند و نیازی به پرداخت این مقدار هزینه نیست. پیشنهاد می‌کنم برای جزییات بیشتر با شرکت بیمه‌اتون تماس بگیرید.

  67. سلام وقتتون بخیر
    آزمایش ژنتیک برای ازدواج که قبل از نامزدی انجام بشود.
    آیا بیمه دی برای کسانیکه بیمه تکمیلی دی را دارند هزینه اش را میدهد؟

    1. جواد عزیز سلام
      بستگی به بیمه‌اتون دارد و باید پزشک معتمد بیمه لزوم انجام آزمایش رو تایید کند.

  68. سلام
    آیا پوشش آزمایش و سونوگرافی یا ویزیت پزشک در بیمه تکمیلی مدت انتظار دارن؟
    اگر بله زمان حدودیشون چقدره
    باتشکر

    1. همراه عزیز سلام
      نه این مواردی که گفتین دوره انتظار ندارند و اگر تحت پوشش بیمه تکمیلی باشند بلافاصله میشه ازشون استفاده کرد.

  69. سلام
    من متولد سال 71 هستم و پدرم بازنشسته شده.
    این امکان وجود داره که زیر مجموعه پدرم بشم و بیمه تکمیلی بگیرم یا خیر؟
    مهلت انتظار برای استفاده از خدمات آزمایشگاه و سی تی اسکن در بیمه تکمیلی آتیه سازان چقدره و همچنین برای عمل جراحی اصلاح انحراف بینی تا چقدر بیشتر از بیمه درمانی پایه تفاوت هزینه داره.
    با تشکر

    1. علیرضا عزیز سلام
      اگر در حال تحصیل باشید، می‌توانید زیر مجموعه بیمه تکمیلی پدرتون بشید. خدماتی که گفتید معمولا دوره انتظار ندارند اما باز هم به قرارداد بیمه تکمیلی پدرتان با شرکت بیمه بستگی دارد.

    1. شهاب عزیز سلام
      بستگی به پوشش‌های بیمه‌اتون و نظر پزشک معتمد بیمه دارد.

  70. سلام وقت بخیر ممنون از شما بابت پاسخگوییتون
    بنده به همراه همسر و دو فرزندم تحت پوشش بیمه تکمیلی بیمه سینا هستم.پسرم ۵ سالم چون روی صندلی دندانپزشکی نمی نشست ناچارا جراحی دندان براش انجام دادن و هزینش ده میلیون و دویست شد و بیمه کلا مبلغ سه میلیون دویست به ما پرداخت کرد و علتش رو اعلام کردن که سقف پوشش بیمه همین هست در صورتی که تعهدات بیمه به ما برای جبران هزینه های بستری،جراحی و day care در بیمارستان یا مراکز جراحی محدود چهارده میلیون تومان هست.میخواستم من رو راهنمایی بفرمایید که آیا جراحی دندا جز جراحی محدود و day care محسوب میشود یا خیر؟
    متشکرم

    1. همراه عزیز سلام
      اگر به خاطر زیبایی باشه خیر، اما اگر انجامش برای سلامتی ضروری باشه و پزشک معتمد بیمه تاییدش کند بسته به شرایط بیمه‌اتون هزینه بهتون پرداخت میشه.

  71. سلام
    وقت به خیر میخواستم بدانم بیمه انفرادی سامان و تعان عمل پولیپ و انحراف بینی را تحت پوشش دارند و چه میزان از هزینه عمل را پورداخت میکنند.

    1. همراه عزیز سلام
      اگر برای زیبایی باشه خیر، هزینه پرداخت نمی‌شود. در غیر این صورت به نظر پزشک معتمد شرکت بیمه بستگی دارد.

  72. سلام آیا ایمونوتراپی که همراه رادیوتراپی انجام میشه تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار میگیره؟ و کدوم بیمه همچین پوششی داره؟

    1. مهدی عزیز سلام
      پرداخت این هزینه به قرارداد بیمه تکمیلی شما با شرکت بیمه بستگی دارد. با توجه به هزینه‌های بالای ایمونوتراپی (در حال حاضر حدود ۱ تا ۲ میلیارد تومان) عملا تنها افرادی که قراردادهای بدون سقف (یا سقف پوشش خیلی زیاد) با شرکت بیمه دارند می‌توانند هزینه‌ها را دریافت کنند.

  73. سلام. وقتتون بخیر.
    هزینه rtms یا tms در کدام بند از تعهدات بیمه درمان تکمیلی قرار می گیرد؟ (یعنی در قسمت پاراکلینیکی است یا بند دیگری؟) و اینکه حتما باید نام آن در تعهدات بیمه عنوان شده باشد؟

  74. سلام . در مورد بیمه تکمیلی سامان از شرکت بیمه سوال کردم ، گفتن که اگر قبل از بیمه کردن سابقه بیماری داشته باشی بیمه هزینه ای پرداخت نمیکنه . از کجا میخوان متوجه بشن که من قبل از بیمه سابقه بیماری داشتم یا بعدش متوجه بیماریم شدم و قصد دارم درمان کنم؟ من در واقع میخوام عمل واریکوسل انجام بدم. و بیمه تکمیلی ندارم. اگر بخوام عمل کنم پزشک دو سه هفته دیگه به من نوبت عمل میده . اگر همین امروز اقدام کنم برای بیمه تکمیلی و چیزی هم در مورد بیماریم نگم ، طبیعتا به عنوان یک فرد عادی ثبت نام بیمه من انجام میشه . و طرحی را انتخاب میکنم که هزینه جراحی را پوشش بده. حالا اگر دو سه هفته دیگه عمل کنم آیا بیمه هزینه عملم را میده یا متوجه میشن که قبل از بیمه کردن قصد عمل داشتم و هزینه ای به من تعلق نمیگیره ؟

    1. کامران عزیز سلام
      قبل از بیمه باید آزمایش‌های مختلف انجام بدید تا شرکت بیمه از وضعیت سلامتی شما مطمئن شود. از طرفی عمل‌های جراحی دوره انتظار دارند و هزینه عمل‌هایی که تا ۳ ماه بعد از خرید بیمه انجام شوند، پرداخت نمی‌شود.

      1. سلام اصلاح پای پرانتزی میخواستم انجام بدم بیمه تکمیلی پارسیان دارم و تامین اجتماعی میخواستم بدونم میده چون بیمارستان قرارداد داره ولی دکترم با بیمه قرارداد نداره فاکتور ببرم و بگیرم

        1. اکرم عزیز سلام
          حتما قبل از انجام عمل با شرکت بیمه تماس بگیرید تا بعد دچار مشکل نشوید. ممکنه لازم باشه که پزشک معتمد بیمه عمل رو تایید کند یا عکس خاصی قبل از عمل بگیرید.

  75. درضمن دکتر م فوق تخصص البته از چند دکتر دیگه هم پرسیم اونها هم نظر به عمل دادن چون دور زانو و ساق پاهام کمی خفیف درد می‌کنه .گفته باید عمل بشه پاهام که پرانتزی انحرافش یکی ۹درجه یکی۵درجه هستش

  76. آیا بیمه تگمیلی فرهنگیان هزینه رادیولژی دندان که عکس سه بعدی است رو پرداخت می کند

  77. با سلام و خسته نباشید
    بدلیل بیماری کرونا در شهریور 1400 بیمارستان خصوصی بستری بودم و بر اساس فاکتور بیمارستان و تایید پزشک متخصص و سایر مدارک مثبت پس از کسر سهم بیمه گر پایه مدارک را به بیمه تکمیلی ارایه کردم مبلغ 17/500/000 تومان کسورات و خارج از تعهدات از بابت (انفوزیون داخل ورید) و (تزریق داروی حساس) و (ترومبولیتیک) و (پالس اکسیمتری) در فاکتور بیمارستان بود و بیمه تکمیلی طلایی و فول شرکت بیمه آسیا را دارم که متاسفانه آنرا نپرداخت و پرداختیش از جهت آنها صفر میباشد و گفته است که بیمارستان این مبالغ را نباید از شما میگرفته است. بر اساس مدارک داروخانه بیمارستان کل داروهای تزریقی من عبارتند از : ( رمدسیویر، استیل سیستئین، دگزامتازون، ویتامین سی، پنتاپرازول، هپارین، سفتریاکسون، استامینوفن و سرم سدیم کلراید) میباشند. آیا موارد ذکر شده جزء روتین تعهدات شرکتهای بیمه ایی میباشند یا خیر؟ و اینکه دستمزد تزریقات انجام شده که جزء اقدامات ضروری پزشکی و درمانی هستند و شرکت بیمه باید آنرا می پرداخته است! با سپاس فراوان%

    1. کامران عزیز سلام
      برای پیگیری می‌توانید با دفتر مرکزی بیمه آسیا تماس بگیرید تا دقیق‌تر جزییات بررسی شود.

  78. سلام و خسته نباشید. میخواستم بدونم آیا بیمه تکمیلی البرز هزینه ی عمل استئوتومی دو زانو رو که تقریبا ۵۰ میلیون تومنه پرداخت میکنه ؟

    1. جواد عزیز سلام
      به پوشش‌های بیمه‌ای شما بستگی دارد، برای اطلاعات دقیق با شرکت بیمه‌اتون تماس بگیرید.

  79. سلام بیمه تکمیلی نوین هستم می خواستم بدونم عمل آمبولیزاسیون مغزی جزو عمل تخصصی محسوب میشه و هزینه آن بصورت تخصصی پرداخت میشه یا خیر ؟

  80. با سلام جراحی زنانه دارم تو مطب به صورت سرپایی که کل هزینه به حساب دکتر واریز میشه آیا بیمه تکمیلی، هزینه رو پرداخت میکنه؟

  81. آیا کشیدن مایع از مفصل زانو توسط ارتوپددر مطب و تزریق آمپول داخل مفصل و تزریق آمپول کف پا برای خارکف پا در مطب طرف قرارداد بیمه دانا هست؟

  82. من بیمه تکمیلی نیروهای مسلح دارم
    یکبار عمل لیزر کمر انجام دادم
    میخواستم بدونم اگر بخوام عمل باز انجام بدم بیمه قبول می کنه؟

  83. چرا ازمن بیمه تکمیلی وبیمه معمولی کم میکنن ولی طب سوزنی رو بیمه پوشش نداده اینم درمونه دیگه بازنشسته نیروهای مسلح هستم

  84. سلام چند تا سوال داشتم که اگه جواب بدید ممنون میشم ۱ _ چرا بیمه تکمیلی فقط هزینه های داروهای داخلی رو اون هم یک دهم رو پرداخت میکنه ، خود دارو خونه داروی خارجی رو جدا از بقیعه داروها دستی حساب میکنه و جزء سهم سازمان محسوب نمیشه .. هرماه ۴۰۰ تومن بابت بیمه تکمیلی ازم کم میشه وقتی یه نسخه‌ من ۲۰۰ تومن بشه تازه کم کمش بیمه مگه چقدرش رو به من میده سهم سازمان رو حساب میکنن که ۱۲ تومنه بعد یک دهمش رو میدن . ۲_ هزینه بستری و تزریقات و عینک و دندان و … هر چیزی که به صرفشون نباشه رو هم قبول نمیکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا