بیمه خودرو

روش‌های گرفتن استعلام بیمه ماشین با کد ملی

قیمت ماشین و قطعات یدکی آن روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. واقعیت این است که دیگر پراید و پیکان هم ماشین‌های گران‌‌قیمتی حساب می‌شوند که اگر تصادف کنند، هزینه زیادی بابت تعمیر و بازسازی آن‌ها نیاز است. برای همین هم داشتن بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه معتبر و دارای تاریخ برای همه راننده‌ها مهم است. مخصوصا اینکه بیمه شخص ثالث برای همه ماشین‌ها و موتورسیکلت‌ها اجباری است و نداشتن آن جدا از جریمه‌شدن توسط پلیس، کلی هزینه جریمه دیرکرد هم روی دست مالکان ماشین‌ها می‌گذارد. با این حال گاهی تاریخ تمدید بیمه‌نامه را فراموش می‌کنیم یا درست در زمان حادثه و تصادف متوجه می‌شویم که بیمه‌نامه‌مان را در کیفی داخل خانه جاگذاشته‌ایم. اما جای نگرانی نیست. روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به‌راحتی و با داشتن اطلاعات شخصی خود از وضعیت بیمه‌ ماشین‌تان استعلام بگیرید. یکی از این روش‌ها گرفتن استعلام بیمه ماشین با استفاده از کد ملی است.

روش‌های گرفتن استعلام بیمه ماشین با کد ملی

برای گرفتن استعلام بیمه ماشین با کد ملی می‌توانید یکی از دو روش زیر را استفاده کنید:

  • مراجعه به وب‌سایت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  • استفاده از سامانه پیامکی استعلام بیمه ماشین

استعلام از بیمه مرکزی با کد ملی

با مراجعه به سایت بیمه مرکزی و سامانه سنهاب، می‌توانید به اطلاعات مهم و اصلی بیمه ماشین خود، مثل تاریخ تمدید و اعتبار بیمه‌نامه، میزان تخفیفات و … دسترسی داشته باشید. در این روش باید بعد از وارد شدن به سامانه سنهاب و صفحه استعلام بیمه خودرو، اطلاعات شماره پلاک یا کد ملی ثبت‌شده در بیمه‌نامه را در فیلدهای مشخص شده بنویسید.

توجه داشته باشید که شماره موبایلی که وارد می‌کنید حتما باید متعلق به همان کد ملی باشد، در غیر این صورت پیامک‌های دریافت ارسال به دست شما نمی‌رسد.

روش‌های گرفتن استعلام بیمه ماشین با کد ملی

استعلام بیمه شخص ثالث با کد ملی با پیامک

برای استعلام بیمه ماشین با پیامک باید شماره بیمه‌نامه،‌ کد یکتای بیمه‌نامه و کد ملی یا VIN‌ ماشین را در اختیار داشته باشید. سپس می‌توانید با ارسال پیامک درخواست استعلام به شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ وضعیت بیمه‌نامه‌تان را چک کنید. البته پیامک ارسالی حتما باید در قالب مشخصی نوشته شود. مثلا:

شماره بیمه‌نامه چاپ شده * شماره بیمه‌گذار * ۱

کد یکتای بیمه‌نامه * کد ملی بیمه گذار * ۲

VIN * کدملی متعلق به شماره همراه استعلام کننده * ۳

آیا می‌توان از تخفیفات بیمه ثالث هم با کد ملی استعلام گرفت؟

بله با داشتن کد ملی صاحب بیمه، شماره پلاک ماشین بیمه‌شده و تلفن همراه به نام صاحب بیمه می‌توانید از میزان تخفیفات بیمه‌نامه ثالث ماشین‌تان هم استعلام بگیرید. البته هر شماره تلفن می‌‌تواند در یک روز تنها 5 بار از این امکان استفاده کند. یعنی یک شماره تلفن همراه را در روز تنها 5 بار می‌توانید برای استعلام بیمه ماشین ثبت کنید.

روش‌های دیگر برای استعلام بیمه ماشین

روش‌های مختلفی برای استعلام سوابق بیمه ماشین وجود دارد. برای داشتن اطلاعات دقیق و کامل درباره این روش‌ها مطلب «استعلام سوابق بیمه‌نامه ماشین چگونه انجام می شود؟»  را بخوانید.

نمایش بیشتر

4 دیدگاه

  1. این روش های آنلاین بیمه نامه ها بسیارعالی وارزشمندهستند.واقعا خسته نباشیدودست مریزاد.بااین روشهاازرفت وآمدهای زیاد(وقت وزمان)،هزینه های اضافی،خطرات جاده ای،استعلاک و…جلوگیری بعمل می آید.این حقیرازدست اندرکاران ساخت این سایتها ومدیران توانمنداین برنامه هابسیار سپاسگزارم.??????

  2. سلام بیمه کردم اما برگه نگرفتم خواستم کارت یا برگه را رویت وچاپ بگیرم چجوری باید انجام بدم

  3. ضمن عرض سلام اینجانب مدارک بیمه ماشینم مفقود شده نگرانم واعتبار بیمه نامه را فراموش کردم دراسرع وقت میخواهم مطلع شوم با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا